Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Exchange 2003 og ekstern pop3 mail

Anbefalte innlegg

Har fått satt opp Exchange 2003 på en 2003 server. Jeg har ikke noe internett domene, men det lokale på windows 2003 serveren er "akke.local". Webgrensesnittet fungerer utmerket, og jeg får sent mail både internt og eksternt.

Så 2 spørsmål.

1. Hvordan få Exchange 2003 til å laste ned mail fra min start.no e-post adresse (pop3) og legge den på min bruker?

2. Når jeg sender e-post ut så blir reply adressen [email protected], og dette fungere jo ikke, hvordan definere en annen reply adresse?

Mvh Akke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har fått satt opp Exchange 2003 på en 2003 server. Jeg har ikke noe internett domene, men det lokale på windows 2003 serveren er "akke.local". Webgrensesnittet fungerer utmerket, og jeg får sent mail både internt og eksternt.

Så 2 spørsmål.

1. Hvordan få Exchange 2003 til å laste ned mail fra min start.no e-post adresse (pop3) og legge den på min bruker?

2. Når jeg sender e-post ut så blir reply adressen [email protected], og dette fungere jo ikke, hvordan definere en annen reply adresse?

Mvh Akke

Du må vel sette opp en connector som henter mailen din eller noe (har aldri satt det opp selv). Sjekk www.microsoft.com/technet

Replay adresse setter du vanligvis i mail klienten, men hvis du bruker Outlook mot Exchange (altså native format eller hva du vil kalle det :p) så setter den jo opp dette for deg automatisk så det tror jeg ikke er så lett å forrandre på det der.

Kjøp deg heller et domene og sett opp et MX record, er ikke så dyrt. Det er forresten mange mail servere som sperrer mot mail fra IP adresser (blabal@[x.x.x.]) for å unngå spam.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...