Gå til innhold

Nintendo saksøker Palworld-skaperne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nimrad skrev:
Lush skrev (57 minutter siden):

Men det er helt og holdent Game Freaks feil, da spill serien har stagnert. De er nok veldig misunnelig på Palword Konsepte.

Stagnert? Forrige Pokemon-spill slo alle launch rekorder til Nintendo-spill gjennom tidene.

Ja, se på Palword og dens suksess. Palword viser at konseptet har et større marked. Pokemon i dag, holdes tilbake etter min mening med kun barn som fokus. Legg til en vanskelighets grad av en eller annen form. Og mye ville vært gjort. En mer moden"voksen" historie kunne og hjulpet. Om dette kunne blitt lagt til hoved spill serien, eller spin off.. Men nå tror jeg ikke de har et ønske om dette. Fordi Pokemon er kun et barnekonsept, og det er det som er filosofien. Palword viser at det er et bredere marked.
Lenke til kommentar
18 minutes ago, mobile999 said:
1 hour ago, Chaos_Niddhogg said:

Eneste som overrasker er det tok så lang tid.

For å cashe inn større erstatning...

Mulig. Eller de jobbet tett med advokatene for å ha en skikkelig god sak, som tok litt tid. Finner vel ikke ut av det, men dette kan bli "artig".

Endret av Chaos_Niddhogg
Lenke til kommentar
Nimrad skrev:
Lush skrev (57 minutter siden):

Men det er helt og holdent Game Freaks feil, da spill serien har stagnert. De er nok veldig misunnelig på Palword Konsepte.

Stagnert? Forrige Pokemon-spill slo alle launch rekorder til Nintendo-spill gjennom tidene.

So? Serien har fortsatt stagnert fullstendig.
Lenke til kommentar
Nimrad skrev:
LampeLars94 skrev (9 minutter siden):

So? Serien har fortsatt stagnert fullstendig.

Serien har ikke stagnert i det hele tatt.

Null innovasjon omtrent. Forsvinner flere features enn det legges til. Er en grunn til at Palworld solgte omtrent like mye, trass en brøkdel av budsjettet og at det ikke er en etablert media franchise.
Lenke til kommentar
LampeLars94 skrev (4 minutter siden):

Null innovasjon omtrent. Forsvinner flere features enn det legges til. Er en grunn til at Palworld solgte omtrent like mye, trass en brøkdel av budsjettet og at det ikke er en etablert media franchise.

Nei, det er helt utrolig hvor forfriskende de er, hvordan de klarer å endre spillet og samtidig holde på de gode gamle mekanismene og suksessoppskriften. Det er masse innovasjon, selv om det ikke er revolusjonerende. At Palworld også er bra endrer ikke at det har skjedd mye i Pokemon-spillene.

Open World var jo en big deal i Pokémon-sfæren.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (25 minutter siden):

Nei, det er helt utrolig hvor forfriskende de er, hvordan de klarer å endre spillet og samtidig holde på de gode gamle mekanismene og suksessoppskriften. Det er masse innovasjon, selv om det ikke er revolusjonerende.

De siste pokemon spillene har vært svært dårlig mottatt av fans, mye pga lathet til utviklerne.

Det er greit at du selv liker spillene, men det ser ikke ut til at det er hva de fleste andre mener om dem.

Lenke til kommentar
Iki skrev (1 minutt siden):

De siste pokemon spillene har vært svært dårlig mottatt av fans, mye pga lathet til utviklerne.

Det er greit at du selv liker spillene, men det ser ikke ut til at det er hva de fleste andre mener om dem.

Svært dårlig er veldig overdrevet. Det er stort sett det aller siste spillet som fikk gjennomgå av fanskaren, og det var i stor grad tekniske årsaker pga dårlig ytelse. Jeg liker ikke det siste, da jeg svært sjeldent like åpne verdener. Men det er noe helt annet enn å si at Pokemon spillfranchisen har stagnert. Det har tvert i mot skjedd svært mye. De har klart å dra main series inn i nåtiden på en ålreit måte samtidig som de har flere gullsuksesser av spin-offs. Pokemon Go er jo det ekstreme eksempelet, selv om det begynner å bli noen år siden nå. På Switch har de jo bikket 20-mill grensen igjen på solgte eksemplarer og med noen unntak vært godt på snittet mottatt sånn historisk sett for serien som helhet.

Lenke til kommentar

Kan ikke se at jeg sympatiserer stadig mer med Nintendo.

Har ikke spilt Palworld, men har hørt litt om spillkonseptet. Hadde det vært et copy-cat tilfelle, så tror jeg at Nintendo ville vært ute på banen på dag nr 2, da juristavdelingen hos dem må være større enn spillavdelingen vel.

For min del så ser jeg at Palworld har kommet med et spillkonsept som ikke er helt det samme som Pokemon (kanskje derfor denne ventetiden nå - man måtte sikkert nyansere hva de måtte være misfornøyd med). Uansett så tror jeg at det gir en rar bismak når et selskap med egne nyvinninger og fokus på spill for alle (les yngre) oppfører seg hele tiden så krigersk. Det er liksom som om en glad isbilselger fra nærområdet som driver med uhumske hobbyer i kjelleren i fritiden, denne vibben man sitter igjen med.

Tenker på at den tydeligvis eventyrlige spillertallutviklingen Palworld hadde rett etter lansering, tyder vel ikke akkurat på at noen har stjålet markedsandeler til Nintendo ved å konvertere Pokemon-folket om til monster med skytevåpen-elskere (snarere dem som liker skytevåpen heh?). Og hvis det likevel er tilfellet så ville jeg ikke akkurat sagt at det dårlig for markedsøkonomi og spillutvikling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...