Gå til innhold

2. gangsintervju Automasjonsingeniør


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Er da blitt innkalt til 2. gangsintervju der jobben er Automasjonsingeniør som ferskt utdannet ingeniør over Teams. Var ferdig utdannet for noen måneder siden og tar master nå ved siden av jobb. Så er mitt spørsmål, hva kan man bli spurt om på ett slikt intervju ? Kan man få programmeringsoppgaver eller likende ? Spør dem i dybden om ting ? Noen som vet/har erfaring ? 

 

Mvh Ivrig student

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde absolutt forventet tekniske spørsmål samt en oppgave. Hva den innebærer har mye med hva arbeidet du skal gjøre går ut på. 

Alle som programmerer hos oss får en relativ grei hjemmeoppgave, som typisk har noen fallgruver mange går på. Slik at en kan gjøre de oppmerksomme på dette og grave litt i hva de tenker rundt dette etc.

Arbeidsoppgavene til en auto.ingeniør er jo utrolig varierte, så vanskelig å svare uten å vite mer.

Lenke til kommentar

Jeg fikk flere caser å velge mellom som jeg måtte løse på en halvtime. Det var komplette scadasystem, sensorikk, pls programmering etc. Fikk også spørsmål om gamle anlegg der man kanskje måtte kode drivere selv.  Løste oppgaven greit uten hjelpemidler og fikk jobbtilbud. Det var ikke slik at jeg gikk i dybden på hvordan jeg programmerte, det var nok å lage systemskisser å forklare hvordan programmet skulle være. Jeg likte det intervjuet veldig godt da jeg fikk vist mine faglige kvalifikasjoner i virkeligheten.

 

Valgte å gå for et annet jobbtilbud da det var nærmere mine interesser.

Lenke til kommentar
ame91 skrev (13 minutter siden):

Akkurat, tusen takk for svar. Hva slags type tekniske spørsmål tenker du da ? Er denne oppgaven noe man må gjøre under intervjuet tror du eller får man mer tid ? 

Usikker på hvem du svarer her, men tekniske spørsmål tenker jeg på ift området jobben du søker på. Typisk "hvordan hadde du håndtert problem x om situasjonen var y" eller noe slikt.

Hos oss gjør en oppgaven hjemme og leverer innenfor en tidsramme. Men vet andre gjør det i prosessen. Skaper unødvendig stress spør du meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...