Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Sylvi vs. Erna ...

Anbefalte innlegg

Erna eller Sylvi? Egentlig burde ethvert alternativ til hva vi har i dag, få opp entusiasmen. Erna nekter å ta ansvar for de halvkorrupte handlingene til ektemannen. Jeg har sansen for mye av politikken til FrP. Den blinde Israel-støtten fra kjernen i partiet er imidlertid et stort nei fra min side. Listhaug er også ganske uspiselig. Jeg er ikke nødvendigvis mot en noe strammere innvandringspolitikk når det er gode grunner for det, men det må jo gå an å vise et snev av empati med vanskeligstilte mennesker, uavhengig av bakgrunn.

Det burde ikke være et problem, men mangler gode alternativer på borgerlig side. Hadde KrF fått ryddet opp i eget hus hadde de hatt tidenes mulighet for et comeback. Jeg har ikke sansen for bistandspolitikken deres, og blir litt vel mye tante Sofie for min del, men kunne vært et reelt alternativ på høyresiden. Venstre vil bruke alt på ulønnsomme, grønne prosjekter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Duriello skrev (På 19.9.2024 den 12:27 AM):

Hun påpeker ting, men har hun faktisk gjort noe for å endre ting?

Jo ´a gitt, du følger nok for dårlig med i politikken kanskje (men f.eks. store aviser kunne som tidligere nevnt med fordel hatt en fast spalte (som f.eks. sågar enkelte mindre lokalaviser  iallfall hadde "før i tida" - kanskje noen fortsatt, eller?) som da kunne kalles "Stortingsnytt", og hvor da forskjellige partiers iallfall mer betydningsfulle forslag kunne gjengis, og hvem som evt. stemte for og hvilke partier som stemte imot osv.  Jo da, vet at man kan gå inn på Stortingets hjemmeside, men om så en kort spalte i de mest leste storavisene mener jeg kunne "vært lettvint" og informativt å få med seg sånn i farten.  Og da serru, godeste "Duriello", ville du sett at bl.a. Sylvi har fremmet en rekke forslag på vegne av partiet sitt, ofte gode forslag, vil jeg påstå, men ofte nedstemt av flertallet, ofte bestående sågar av tidligere "samarbeidspartnere" som narkoliberale Venstre og det andre partiet, det tilsynelatende  religiøse (blir vel ekstra populært blant de unge det nå sikkert, nå som den kommende (mannlige) lederen plutselig har begynt med (1800-tallets mest populære "frisyre" for kvinnfolka den gang, nå "adoptert" av mange unge gutter av i dag..) midtskill-frisyren :)   

Nå er det jo slik at Sylvi riktignok er partileder, men en rekke andre parti-representanter fremmer også forslag i Stortinget, til orientering.   Hva annet mener du Sylvi burde foretatt seg, ref. sitatet fra deg over her?

Endret av Skeptikus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Cascada81 skrev (11 timer siden):

Jeg er ikke nødvendigvis mot en noe strammere innvandringspolitikk når det er gode grunner for det, men det må jo gå an å vise et snev av empati med vanskeligstilte mennesker, uavhengig av bakgrunn.

Frp var jo med på at det skulle kunne  tas imot mange flyktninger fra f.eks. Ukraina, men du regner kanskje ikke de som "vanskeligstilte", eller?  Kom jo kvoteflyktninger og asylsøkere i hopetall mens partiet var med i regjering også sågar, men det relativt store antallet skyldtes kanskje hovedsakelig at Erna veldig ofte tok parti med de to andre partiene i "samarbeids"-regjeringen, også i den saken.  3 mot 1, demokratisk at flertallet bestemmer selvfølgelig, men slik var det også i mange andre saker, derfor fikk FrP for dårlig gjennomslag, og trakk seg derfor like godt ut av regjeringen, forståelig det, men dette bør jo huskes.  (Venstre og KrF er - og blir nok -  et håpløst eventuelt partnerskap for FrP, det er og blir min påstand, rett eller galt, time will show).

Du mener kanskje at alle og enhver som har søkt/søker asyl i Norge er såkalt "vanskeligstilte"? (Bare et kontrollspørsmål..).

Endret av Skeptikus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skeptikus skrev (46 minutter siden):

Frp var jo med på at det skulle kunne  tas imot mange flyktninger fra f.eks. Ukraina, men du regner kanskje ikke de som "vanskeligstilte", eller?  Kom jo kvoteflyktninger og asylsøkere i hopetall mens partiet var med i regjering også sågar, men det relativt store antallet skyldtes kanskje hovedsakelig at Erna veldig ofte tok parti med de to andre partiene i "samarbeids"-regjeringen, også i den saken.  3 mot 1, demokratisk at flertallet bestemmer selvfølgelig, men slik var det også i mange andre saker, derfor fikk FrP for dårlig gjennomslag, og trakk seg derfor like godt ut av regjeringen, forståelig det, men dette bør jo huskes.  (Venstre og KrF er - og blir nok -  et håpløst eventuelt partnerskap for FrP, det er og blir min påstand, rett eller galt, time will show).

Du mener kanskje at alle og enhver som har søkt/søker asyl i Norge er såkalt "vanskeligstilte"? (Bare et kontrollspørsmål..).

Det er mange som har en vanskelig situasjon som ikke får opphold i Norge. Vi har jo også hatt sakene hvor barn av personer som har løyet seg til opphold, har blitt rammet på en måte jeg oppfatter som urettferdig, fordi man er mer opptatt av prinsipper en hva som kan fungere for de som er uskyldig rammet og for samfunnet, barn som er oppvokst i Norge og ikke kjenner sitt "opphavsland", verken språket eller kulturen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Cascada81 skrev (På 22.9.2024 den 2:43 PM):

Det er mange som har en vanskelig situasjon som ikke får opphold i Norge.

Ja, det er jo nok å ta av, f.eks. er visst ca. 10 millioner sudanesere på flukt fra interne stridigheter om makten i landet, visstnok en kamp mellom afrikanske og arabiske krefter som vil styre landet. Jeg holder en knapp på at de førstnevnte nok har mest rett til å sitte i ledelsen av dette afrikanske landet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...