Gå til innhold

Sylvi vs. Erna ...


Anbefalte innlegg

Skeptikus skrev (4 minutter siden):

Du verden så saklig et argument da gitt, - hvor og når har du observert denslags, mon tro?   (Sier sitt om debattnivået, men vel, vel, du om det).

Har du noen gang forstått landbrukspolitikken?  Det har jeg aldri gjort selv, sammen med 100 tusenvis av andre folk.

https://www.norsklandbruk.no/store-mengder-sau-pa-reguleringslager/s/5-152-87425

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tussi skrev (3 minutter siden):

Kanskje feil ord. Men hun er for langt til høyre for meg 

Der ser man, jeg gikk litt konkret inn på dine uttalelser, og da er du ikke den første som er blitt svar skyldig sånn sett.  Lett å lire av seg slike lett desperate påstander som du gjorde der, uten hold i virkeligheten. ( I tilfelle noen merkelige "nazister" i det partiet da gitt, de er for mest mulig folkeavstemninger i viktige saker, det faktisk mest demokratiske norske partiet mao., og snakker jødenes sak gjør de osv. (Men apropos, -  det som skjer på Gazastripen nå vil nok sikkert  hefte negativt ved staten Israels omdømme lenge, der går de jo selvfølgelig altfor langt med tanke på konsekvensene for de sivile der nå).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skeptikus skrev (3 minutter siden):

Der ser man, jeg gikk litt konkret inn på dine uttalelser, og da er du ikke den første som er blitt svar skyldig sånn sett.  Lett å lire av seg slike lett desperate påstander som du gjorde der, uten hold i virkeligheten. ( I tilfelle noen merkelige "nazister" i det partiet da gitt, de er for mest mulig folkeavstemninger i viktige saker, det faktisk mest demokratiske norske partiet mao., og snakker jødenes sak gjør de osv. (Men apropos, -  det som skjer på Gazastripen nå vil nok sikkert  hefte negativt ved staten Israels omdømme lenge, der går de jo selvfølgelig altfor langt med tanke på konsekvensene for de sivile der nå).

Joda, jeg innrømmer gjerne hvis jeg har brukt feil ord, men som sagt, hun er for langt til høyre for meg

Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (1 time siden):

så frykter jeg at det ved neste valg står mellom Listhaug og Sneve (f.eks).

Men da blir vel valget fortsatt lett for deg og likesinnede sikkert... (Men dét skal denne nevnte Sneve iallfall ha, ingen grunn til å mistenke at hun for sin del kommer beruset på Stortinget da om ikke annet, jeg mener  i forhold til hva man kan "frykte" at en viss "partikamerat" (medias kjæledegge de luxe p.t., virker det som) kanskje kan gjøre av og til da, iallfall utfra uttalelser i offentligheten med omtale av seg selv som "fyllik" (og da med muligens rel. hyppige fyllekuler, hva vet jeg).  (Høyt gasjert fyllik og da gitt..). 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 time siden):

Du klarte ikke finne ett eneste eksempel nei, selv med alle de ordene.

Slapp av, det ble en god del innlegg å svare på, så overså faktisk ditt spørsmål sånn i farten.  Det er midnatt, jeg logger av, men kan komme tilbake f.eks. i morgen mht. ditt spørsmål. (Gidder ikke nå).

Lenke til kommentar
Skeptikus skrev (Akkurat nå):

Slapp av, det ble en god del innlegg å svare på, så overså faktisk ditt spørsmål sånn i farten.  Det er midnatt, jeg logger av, men kan komme tilbake f.eks. i morgen mht. ditt spørsmål. (Gidder ikke nå).

Det er så vanskelig å finne eksempler ja. Ikke overrasket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skeptikus skrev (1 time siden):

Hvis du har fulgt med litt i politikken, så ville du f.eks. sett flere innslag, f.eks. i TV-nyhetssendinger, der hun har påpekt det ganske så skandaløse i at Norge, som jo er høyt på pallen som verdens rikeste land,  ikke tar seg råd til å skaffe visse livsviktige, men kostbare  medisiner gratis til noen relativt få som har noen svært alvorlige (og ofte smertefulle også)  og livstruende sykdommer.  Få eller ingen andre som har satt fokus på, såvidt observert.  Ikke verst bl.a. slikt heller...

(Verdens rikeste land har forresten ikke råd til f.eks. å fullfinansiere førerhunder for folk som ikke har syn heller, deres organisasjon må samle inn over 70% av det de bidrar med til ikke-seende (tenk etter, det å ikke kunne se et helt liv igjennom,  må vel kunne ansees som noe av den verste og mest dystre funksjonsnedsettelsen man kan ha, men disse har det med at de klager "aldri", og blir vel derfor nedprioritert sikkert, og rel. småpenger for den styrtrike staten spart...  (En liten digresjon her).

Hun påpeker ting, men har hun faktisk gjort noe for å endre ting?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sylvi ganske enkelt fordi Erna har diskvalifisert seg sjølv rundt aksjekjøpa av narren hu er gift med. Garantert at hu var inhabil og lirte av seg nok til at narren satsa penger på di "riktige" aksjekjøpa. Av den grunn burde Erna teke tak i egen nakke og trukke seg ut av politikken først som sist. Nå vil Erna hefte ved Høgre sitt valg neste år og mest sannsynlig dra Høgre med seg ned i grøfta før hu sutrande forlet politikken etter endt fadese-valg. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Skeptikus skrev (12 timer siden):

Mon tro hvorfor har Solberg større oppslutning på meningsmålinger enn Listhaug?  Har det noe med innvandringspolitikk å gjøre, at folk synes  sistnevnte er litt for hard i klypa?  (Ikke behov for denslags i disse tider kanskje?..) Har det noe med narkopolitikken å gjøre (at "folket" synes det må være greit, slik Høyre står for, at ungdommer straffefritt kan gå rundt med mange doser av div. slag narkotika uten at de skal straffes for det? Hm.  Har det noe med at et stort flertall mener at Listhaug overdriver når hun i lengre tid har advart mot "svenske tilstander"? 

Jeg så en oversikt over de mest populære politikerne i Norge (Debatten).  Bollestad på topp (folk digger vel alegøyer på sosiale medier sikkert, vise frem mannen sin i bar overkropp o.l.. - viktig for nasjonen?). Neste på listen var Solberg og  Støre (eller var det motsatt rekkefølge?).  Sylvi var ikke nevnt.  Upopulært det hun står for da sikkert...  Hm.  Og kanskje "folket" synes at det blir "for gammeldags" dette Sylvi står for når hun mener det er på tide med mer disiplin i klasserommet igjen?  (Slik det er nå er det visst helt vilt på mange  grunnskoler rundt om i landet, biting, spark og slag mot lærerne, ukvemsord og mangel på respekt for lærerne osv.).

For egen del så er det at Sylvi er så fremtredende religiøs som er hovedproblemet. Ellers så er FRP et av de partiene jeg anser som mest kvinnefiendtlige (etter KRF og evt andre særreligiøse partier), det ser man også på den lave andelen kvinner som stiller til valg for dem. At de har en kvinnelig leder veier ikke opp for dette for min del. 

Så i hovedsak et for religiøst og konservativt parti. At Sylvi har "sterke meninger" ser jeg på som positivt da, men hun blir nok ikke oppfattet like seriøs og trygg i rollen sin som det Erna gjør. Erna har jo også ganske mye mer erfaring enn det Sylvi har. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som Høyre-mann ganske godt plassert nært sentrum skulle jeg ønske jeg kunne si at jeg likte Solberg, men jeg mener hun burde gått av etter aksjeskandalene og hvordan hun behandlet den saken. Partiet begynner nå å merke konsekvensene av at hun ikke gjorde det, og at ingen utfordret henne.

Listhaug er ganske uspiselig for meg. Er enig med henne i svært lite, og har lite sans for populismen og stuntene hennes. Jeg mener hun også iblant spiller på rasisme og minoritetsfrykt, og at hun tar Frp stadig lengre ut i en nasjonalkonservativ, høyreradikal retning. Dessuten har hun gjort en elendig jobb både i Oslo kommune og i de ministerpostene hun har hatt.

Tar selvfølgelig Solberg hundre av hundre ganger fremfor Listhaug. Hadde vært utrolig flaut å hatt en som Listhaug som statsminister i Norge.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
nebrewfoz skrev (30 minutter siden):

Husker du den gangen Sylvi var landbruksminister?
Hvem var det som oppmuntret til økt produksjon av sauekjøtt da?
Hvem var det som kastet penger etter alle som kunne tenke seg å bygge et sauefjøs?

Du får lete etter hvor mye sauekjøtt ble impotert i ettertiden. 

https://e24.no/naeringsliv/i/BR6WXG/norge-har-importert-nesten-100-tonn-sauekjoett-fra-new-zealand

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...