Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Boligkjøperforsikring eller ikke?

A.B.A

Anbefalte innlegg

Gjest c1a60...ced
Gjest db7d0...54d skrev (På 8.10.2024 den 11:44 PM):

Jeg kjøpte If sin nylig. Virker grei og er billigere enn de andre. Har hørt med noen advokater som også anbefaler boligkjøperforsikring. Go for it :)

Anonymous poster hash: db7d0...54d

Selvfølgelig vil advokater anbefale kjøperforsikringen.
De tjener jo hinsides på at man forskuddsbetaler for arbeid de aller fleste aldri vil innkassere.

Anonymous poster hash: c1a60...ced

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle selgarane på Elkjøp og Power anbefalar også ulykkesforsikring sjølv om du alt har dekning for dette på innboforsikringa. Sjølv om du snakkar med fagpersonar så skal du ikkje ta alt som gode råd når fagpersonen har ein eigeninteresse i at du skal bruke pengane dine på ei slik forsikring.

Når det gjeld bustadkjøparforsikring så har sjølvsagt alle ulike utgangspunkt både i kunnskap, arbeidsvilje, økonomi og risikovilje. Så for enkelte så kan det være fornuftig å betale for ei bustadkjøparforsikring dersom du ikkje har råd til å kunne følgje opp eventuelle reklamasjonssaker sjølv. Men etter mitt syn så kostar det meir enn det smaker.
Ikkje fungerer bustadkjøparforsikringa slik at du kan betale deg ut av arbeidet heller, forskjellen er berre at i staden for å legge inn eigeninnsats i å reklamere mot selgaren så må du mest truleg legge tilsvarande eigeninnsats i å få ditt eige forsikringsselskap til å gjere jobben du har betalt dei for.
Mange har også innboforsikringar som inkluderer rettshjelp til nettopp slike rettstvister.

Som selgar derimot så er det ofte fornuftig med ei bustadselgarforsikring sidan du då har betalt eit forsikringsselskap til å ta jobben med å svare ut ein kjøpar som vil reklamere.

Lenke til kommentar
The Avatar skrev (37 minutter siden):

Alle selgarane på Elkjøp og Power anbefalar også ulykkesforsikring sjølv om du alt har dekning for dette på innboforsikringa.

Du har ikke samme dekning av innbo. Grovt sett dekker elkjøp og power sine forsikringer uhell. Det gjør ikke innbo, det må være en plutselig uforutsett ytre påvirkning. Dersom du bare mister mobilen i bakken får du ingenting igjen på innbo, men det får du av power/elkjøp. Det er en grunn til at man gjerne har "verdisakforsikring" i tillegg til innbo/reise.

Ikke at jeg nødvendigvis anbefaler forsikring. Jeg kjøper det aldri, men det er mest fordi de er så ekstremt pågående på å selge det. Det jeg har hørt av inside info er at marginene er blitt ekstremt lave på "alt" utenom hvitevarer/kjøkken, så det er forsikringssalg de tjener på.

Lenke til kommentar
Gjest fdc9e...313
Nimrad skrev (1 time siden):

Du har ikke samme dekning av innbo. Grovt sett dekker elkjøp og power sine forsikringer uhell. Det gjør ikke innbo, det må være en plutselig uforutsett ytre påvirkning. Dersom du bare mister mobilen i bakken får du ingenting igjen på innbo, men det får du av power/elkjøp. Det er en grunn til at man gjerne har "verdisakforsikring" i tillegg til innbo/reise.

Ikke at jeg nødvendigvis anbefaler forsikring. Jeg kjøper det aldri, men det er mest fordi de er så ekstremt pågående på å selge det. Det jeg har hørt av inside info er at marginene er blitt ekstremt lave på "alt" utenom hvitevarer/kjøkken, så det er forsikringssalg de tjener på.

Personlig kjøper jeg ikke Elkjøp forsikring på mine ting. Kjøper det på mine "ungdomer" sitt utstyr. Og det lønner seg stort sett for min del.

Anonymous poster hash: fdc9e...313

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...