Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hensynet til samlet foreldrekontakt


Gjest 6e1e8...df3

Anbefalte innlegg

Gjest 6e1e8...df3

Har akkurat vært igjennom en rettsrunde med min eks. Sakkyndige sa i retten og i sin rapport at jeg hadde best tilknytning til barnet. Vi bor nå langt borte i fra hverandre, så den som ikke får daglige omsorgen blir ferieforeldre. Vi har hatt 50/50 i 3 år. Barnet bor pr nå mest hos mor, derfor vi er i rettsapparatet. 

Barnet vil ha kontakt med meg hele tiden. Så vi ringer eller facetimer mye. Når barnet er hos meg, så vil ikke barnet snakke med den andre foreldren. Jeg forsøker å få barnet til å ringe, men vil ikke. Og de gangene vi får til å ringe så er det kun 2-3 minutter. Men når jeg snakker med barnet via telefon så kan vi snakke i 1 time. 

Jeg la frem i retten at barnet ville snakke med meg ofte og da veldige lenge av gangen, for å vise til at tilknytningen er veldig god mellom oss. 

Mens motparten mente at de la til rette for god nok kontakt og kunne vise til det med tanke på de lange telefonsamtalene som ble lagt frem i retten.  Barnet har mye tid til å prate når det er hos den andre, da det er lite som skjer, men masse venner og lite tid til å snakke når det er hos meg. 

 

Det jeg lurer på er om hensynet til samlet foreldrekontakt kan brukes mot meg? barnet vil snakke med meg og vil være hos meg, men kan da den andre vinne på at " jo jeg legger til rette for at det er omfattende kontakt med barnet og deg via telefon og dermed legger til grunn for at det er omfattende foreldrekontakt"? 

Anonymous poster hash: 6e1e8...df3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest e0182...0e5

Vi burde inversert barnebidrag. Den part som virkelig vil ha barnet burde betale barnetrygd til den andre. Nå er man jo insentivert til å få barnet mest mulig pga cash.

Anonymous poster hash: e0182...0e5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...