Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Remeron

Gjest 033e4...a44

Anbefalte innlegg

Gjest 89e4f...405
Gjest 033e4...a44 skrev (På 30.9.2024 den 6:41 PM):

Men er det trygt å bruke det av og til? Mtp at det er en antidepressiva

Anonymous poster hash: 033e4...a44

Det har ikke rød trekant hvis det var det du tenkte på. Remeron kalles visstnok fjerdegenerasjon antidepressiva og er mye tryggere enn tidligere legemidler mot det samme. Personlig mener jeg sultfølelsen er den største negative bieffekten. Det er lett å spise seg tykk med en medisin som gjør en sulten og slapp.

Trulss skrev (På 30.9.2024 den 6:50 PM):

Jeg ville aldri brukt antidepressiva kun for søvn. Da det finnes gode sovemedisiner som er beregnet til formålet.

Som sagt fikk jeg foreskrevet melatonin depottabeletter når jeg ba legen om noe for å sove bedre. Den medisinen hadde langt større negative bivirkninger for meg. Det var omtrent som å pisse i buksa for å holde varmen. Det fungerte noen dager men så kom motreaksjonen i kroppen og ga meg større søvnproblemer enn jeg hadde. Med mindre jeg økte dosen. En oppskrift på stadig vanskeligere å komme seg ut av en avhengighet. Kunstig manipulering av melatoninnivået i kroppen skaper følgeproblemer. Remeron er mye bedre sånn sett.

AnnonymG skrev (På 30.9.2024 den 9:16 PM):

Nei ikke vanlig å bruke 7,5mg mot søvn. Vet ikke hvor du har det fra.

Jeg vet om en annen som bruker det for å sove bedre, en gang i blant. Og en annen som bruker det daglig i høye doser mot depresjon. Han sover dårlig, har fått lavt aktivitetsnivå og sliter med overvekt og matsug.

Det norske legemiddelverket har svært streng kontroll med hva som er trygt. Både remeron og melatonin er godkjente legemidler. Prøv deg fram og finn det som passer deg, i de dosene og hyppigheten som passer deg.

Anonymous poster hash: 89e4f...405

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 033e4...a44
Gjest 89e4f...405 skrev (6 timer siden):

Det har ikke rød trekant hvis det var det du tenkte på. Remeron kalles visstnok fjerdegenerasjon antidepressiva og er mye tryggere enn tidligere legemidler mot det samme. Personlig mener jeg sultfølelsen er den største negative bieffekten. Det er lett å spise seg tykk med en medisin som gjør en sulten og slapp.

Som sagt fikk jeg foreskrevet melatonin depottabeletter når jeg ba legen om noe for å sove bedre. Den medisinen hadde langt større negative bivirkninger for meg. Det var omtrent som å pisse i buksa for å holde varmen. Det fungerte noen dager men så kom motreaksjonen i kroppen og ga meg større søvnproblemer enn jeg hadde. Med mindre jeg økte dosen. En oppskrift på stadig vanskeligere å komme seg ut av en avhengighet. Kunstig manipulering av melatoninnivået i kroppen skaper følgeproblemer. Remeron er mye bedre sånn sett.

Jeg vet om en annen som bruker det for å sove bedre, en gang i blant. Og en annen som bruker det daglig i høye doser mot depresjon. Han sover dårlig, har fått lavt aktivitetsnivå og sliter med overvekt og matsug.

Det norske legemiddelverket har svært streng kontroll med hva som er trygt. Både remeron og melatonin er godkjente legemidler. Prøv deg fram og finn det som passer deg, i de dosene og hyppigheten som passer deg.

Anonymous poster hash: 89e4f...405

Ja den we vel ikke farlig sikkert- men tenkte siden d er antidepressiva at d ikke er en av og på medisin 😅

Anonymous poster hash: 033e4...a44

Lenke til kommentar

Hensikten med en sovemedisin er ikke nødvendigvis å sove bedre men å føle seg mer opplagt på dagtid og unngå tretthet. Slike tabletter som Remeron og Melatonin kan føre til at man blir generelt trøttere, også på dagtid. Da er ikke hensikten oppnådd. En vanlig innsovningstablett er nok veien å gå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...