Gå til innhold

Boligutleie i Oslo


Anbefalte innlegg

wampster skrev (1 time siden):

Igjen, hvilken demografi var det du pusset opp for å leie ut til?
Det er ikke en automatikk at man får mer for 3 soverom enn 2.

Familier med barn kanskje, den har en del soverom pluss garajseplass. Det er nærhet til barnehager skoler etc- Eventuelt bokollektiv av voksne mennesker eller studneter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
freedomseeker skrev (5 minutter siden):

Det var litt triste farger på veggene, men det kan være en illusjon da bildene er litt mørke.
Leieprisene i Norge er meget lave med tanke på hvor dyre boligene har blitt, så hvis du ser dette som et investeringsobjekt så er du vel nesten avhengig av at boligprisene fortsetter med sin himmelferd.  

Enigh med deg...dette var kanskje god investering tidligere, men ikke nå lengre, så kan hende jeg dropper hele greia om ikke jeg får en leiepris jeg kan leve med.

Lenke til kommentar
flamethower1234 skrev (1 time siden):

Får en litt «gammel» følelse av atmosfæren i leiligheten. Hadde ikke betalt den prisen nei.

Hva hadde du betalt da ? Det er 3 soveroms lelighet som er relativt nært sentrum, man kommer seg lett til Oslo sentrum. Sjekk hva leligheter ligger ute for da i Oslo.

Endret av Tesla1856
Lenke til kommentar

Sett innflyttingsdato til 1. november eller 1. desember så tipper jeg du raskt får interessenter

3 studenter som skal leie i august har ikke oppsigelse og veldig rask innflytting.

3 studenter som skal bytte til en bedre leilighet i september / oktober har ikke rask innflytting.

En familie som skal bytte bolig har ikke rask innflytting

Lenke til kommentar
bzzlink skrev (28 minutter siden):

Sett innflyttingsdato til 1. november eller 1. desember så tipper jeg du raskt får interessenter

3 studenter som skal leie i august har ikke oppsigelse og veldig rask innflytting.

3 studenter som skal bytte til en bedre leilighet i september / oktober har ikke rask innflytting.

En familie som skal bytte bolig har ikke rask innflytting

Jeg ser poenget ditt, men vil jeg ikke da miste de som eventuelt kunne tenke seg å flytte rett inn? Da må jeg betale to leligheter til november/desember 

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Tesla1856 said:

Jeg ser poenget ditt, men vil jeg ikke da miste de som eventuelt kunne tenke seg å flytte rett inn? Da må jeg betale to leligheter til november/desember 

Jo jeg satt med litt samme hodepinen. Valgte å sette at tidligere innflytting kan avtales. Men at datoen som man søker på, sto over 1 mnd frem i tid

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ville nok startet med å ta bedre bilder for finn-annonsen. De bildene virker veldig mørke og dystre, og det ser trangt ut - få det heller til å se stort, romslig lyst og moderne ut. Hvis du ikke vet hvordan du skal få tatt slike bilder, så vurder å høre med en profesjonell fotograf (eller en eiendomsmegler som du kjenner). Det vil fort være verdt det. 

Dropp for eksempel bildet av garasjen uten bil, det ser bare tomt og trist ut, fuktig på gulvet etc. Bildet du har av garasjen med bil er mye bedre. Folk er veldig opptatt av å se på bilder!  🙂 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Enig, få inn noen som kan hjelpe deg med boligstyling! Du skal bare ha folk inn døra, leiligheten selger seg selv når du får folk inn!

Så er det vel som meglerne sier; beliggenhet, beliggenhet, beliggenhet.

Så synes jeg det er på kanten til uærlig å kalle denne for sentral. Ja, den er sentral i forhold til Ammerud, Stovner og Romsås, men den ligger for langt unna sentrum til å kunne kalles sentral. Jeg ville heller sagt at den har alle fasiliteter i nærmområdet, for det har den! Og hvis utsikten er så bra som det påstås i annonsen, så er det gjort en veldig dårlig jobb med å vise det. At noe er vestvendt betyr ikke nødvendigvis at utsikten er bra. Jeg kjenner noen som bor i blokkene på Tveita, og DE har bra utsikt, men jeg ville fortsatt ikke bodd der...

Lenke til kommentar

Prisen er ganske høy, og depositumet er ekstremt. Vi snakker gammel blokkleilighet med alle bakdelene det medfører. Kjøkkenet så også ganske "deprimerende" ut av mangel på bedre ord, og badet fremstår både gammel og "merkelig" innredet og nesten litt klaustrofobisk.

Om du setter ned månedsprisen med ~5000 og reduserer depositumet til 2 månedsleier, så tror jeg du vil få større interesse. 

Lenke til kommentar
47 minutes ago, Kajac said:

Prisen er ganske høy, og depositumet er ekstremt. Vi snakker gammel blokkleilighet med alle bakdelene det medfører. Kjøkkenet så også ganske "deprimerende" ut av mangel på bedre ord, og badet fremstår både gammel og "merkelig" innredet og nesten litt klaustrofobisk.

Om du setter ned månedsprisen med ~5000 og reduserer depositumet til 2 månedsleier, så tror jeg du vil få større interesse. 

Det er ikke noe galt med prisen her tror jeg. Uten at jeg har sjekket veldig i området.

Du må reorientere deg ift. leiemarkedet i Oslo.

Å betale 7800 i mnd. Som student i kollektiv er ingen upris.

Når det gjelder depositum så er det den eneste garantien man har for ikke å tape (for mye) penger, om det er svindlere som flytter inn.

Hvis leie ikke kommer inn til avtalt dato, så må man gi 14 dagers varsel om at pengene skal betales. Kommer de ikke inn da, så må man ta det gjennom namsmannen. Tiden før man får til utkastelse kan ta opptil 6 mnd.

Lenke til kommentar
Kajac skrev (55 minutter siden):

Prisen er ganske høy, og depositumet er ekstremt. Vi snakker gammel blokkleilighet med alle bakdelene det medfører. Kjøkkenet så også ganske "deprimerende" ut av mangel på bedre ord, og badet fremstår både gammel og "merkelig" innredet og nesten litt klaustrofobisk.

Om du setter ned månedsprisen med ~5000 og reduserer depositumet til 2 månedsleier, så tror jeg du vil få større interesse. 

Har du sett alle innleggene mine? Neppe! Ta også se på bildene jeg la ut av hvordan leligheten så ut i junimåned før oppussinga. Vi snakker om utleieleilighet, ingen som pusser opp sånt til milioner for å leie ut til 23k.

Jeg skrev at jeg la ut samme leilighet som oppusingsobjekt til 21k. Da så den heeelt jævlig ut, uten parkett med vinylbelegg fra 1965 i det ene soverommet som man hadde adgang til gjennom kjøkkenet. Likevel var det enorm interesse og jeg ble nedringt.

Det er derfor jeg mistenker at jeg bommet totalt på tidspunktet. Enten det eller så har det skjedd noe svært merkelig i Oslos boligmarkedet.

Lenke til kommentar

Jeg tviler på Høiby og Durek har klart å skremme bort så mange fra å bosette seg i Oslo.

Som nevnt virker prisen riktig når man ser på de andre 34 leilighetene som ligger ute i samme område.
Jeg tror litt is i magen så vil dette ordne seg enkelt.

En del av arbeidet du har gjort er ikke nødvendigvis noe som hjelper på utleie, de fleste leser ikke hele annonsen og ser kjapt over bildene før de kommer på en kjapp visning.
Ting som underkjent strøm er ikke noe en leieboer vurderer, da det er forventet å være i orden.

Følg med på tilsvarende leiligheter i området ditt og se om disse leies ut før deg, evt gjør noe med prisen.

Endret av Marzo
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Kajac skrev (2 timer siden):

Prisen er ganske høy, og depositumet er ekstremt. Vi snakker gammel blokkleilighet med alle bakdelene det medfører. Kjøkkenet så også ganske "deprimerende" ut av mangel på bedre ord, og badet fremstår både gammel og "merkelig" innredet og nesten litt klaustrofobisk.

Om du setter ned månedsprisen med ~5000 og reduserer depositumet til 2 månedsleier, så tror jeg du vil få større interesse. 

Prisen er en tusenlapp (kanskje femten hundre) over det jeg selv ville satt.
IKKE tenk på å sett den ned 5 lapper. Håpløst forslag
De fleste forsikringsselskap krever 3 mnd depositum for å tegne utleieforsikring, så ville ikke satt ned depositumet før jeg evt hadde forhørt med med forsikringsselskapet at det er i orden.

edit: Jeg tror litt lysere og bedre foto hvor leiligheten har møbler ville gjort susen.

Endret av wampster
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...