Gå til innhold

Boligutleie i Oslo


Anbefalte innlegg

Nettopp pusset opp en lelighet og annonsert på finn.no for utleie. Leiligheten befinner seg på Linderud, rett ved Linderud T-bane som tar deg inn til Oslo på 15min. Leiligheten ble pusett opp der alle arealer untatt bad ble tatt. Ble gjort om til en 4-roms med tre romslige soverom. Kommer med splitter nye hvitevarer.

https://www.finn.no/realestate/lettings/ad.html?finnkode=352507636

Jeg la den samme leligheten ut i juni da den var regelrett et oppussingsobjekt og ble nedringt av folk som ville komme og se og leie. 

Denne gangen når leligheten faktisk er strøken så å si så får jeg ikke en eneste melding eller telefon. Trodde det var etterspørsel etter boliger i Oslo. Hva er det som skjer? Trenger tips

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo valgt litt klassisk kjøkkenstil som ikke ser så moderne ut på bildene som det kanskje er. Slette flater ser bare litt nyere ut, hvertfall sammen med helt slette vegger. Og så er ofte bad det "viktigste".

Det andre kan være timing. Juni er nok bedre enn september. Mange flytter nok på høst pga skoleoppstart, studieoppstart, barnehageinntak osv.

Og så regner jeg med du har gått noe opp i pris etter oppussing?

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (29 minutter siden):

Du har jo valgt litt klassisk kjøkkenstil som ikke ser så moderne ut på bildene som det kanskje er. Slette flater ser bare litt nyere ut, hvertfall sammen med helt slette vegger. Og så er ofte bad det "viktigste".

Det andre kan være timing. Juni er nok bedre enn september. Mange flytter nok på høst pga skoleoppstart, studieoppstart, barnehageinntak osv.

Og så regner jeg med du har gått noe opp i pris etter oppussing?

Gjenbrukte det eksisterende kjøkkenet som var i god stand, men ja det er litt eldre stil på elementene selv om det eksisterer i dag også. Jeg hev prisen 2500/måned, fra 21k til 23,5k, men tro meg dette er to helt forskjellige leiligheter. Forrige leligheten hadde kun 2 soverom og man gikk til det ene soverommet fra kjøkkenet, soverommet hadde ikke separat dør.

Sjekk bare hvordan soverommet så ut i den første jeg la ut. Standarden var bedragelig.

image.thumb.jpeg.c6efcfe1a212852e28b75bf4cc5cfaf7.jpeg

I tilllegg så ble hele det elektriske anlegget oppgradert og det ble lagt inn nye sikringer og alle kabler ble trukket om. Oppgraderte til jordet anlegg. Jeg har lagt inn splitter nye hvitevarer på kjøkkenet, induksjonstopp, kjøkkenventilator, stekeovn,oppvaskmaskin og kjøkkenvask. 

Den første leligheten så ut som bomba horehus..hadde ikke bodd i den selv om du betqlte meg penger, men utrolig nok så fikk den så mye oppmerksomhet. Jeg skjønner meg ikke på folk 😵‍💫🙈

 

Endret av Tesla1856
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (53 minutter siden):

Hva er verdien på selve leiligheten?

Jeg tror forøvrig du bare har hatt litt uflaks, pluss at høysesongen for leie akkurat er over. 

Fikk den for 4,3mill inkludert  dokumentavgift. Investerte sikkert 350k til. Oppgraderte totalt det elektriske anlegget, alle nye hvitevarer.Bygde om innvendig ned skillevegger og delte gamle kjøkkenet og fikset 3 soverom istedetfor kun 2 soverom der inngangen til det ene gikk igjennom kjøkkenet.

Alle vegger ble sparklet og malt pluss nytt laminat ble lagt over hele leligheten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (14 timer siden):

Hva er verdien på selve leiligheten?

Jeg tror forøvrig du bare har hatt litt uflaks, pluss at høysesongen for leie akkurat er over. 

Hva regner du som høysesong for leie? I avisene og medier forøvrig sto det skrevet mange steder at det var tusenvis av studenter uten bolig. Mange som ikke kan kjøpe eller skaffe seg bolig i Oslo. 

For meg virker dette som veldig overdrevet. 

Lenke til kommentar
Tesla1856 skrev (13 timer siden):

Investerte sikkert 350k til. Oppgraderte totalt det elektriske anlegget, alle nye hvitevarer.

Å ha oppgradert elektrisk anlegg bryr nok leietaker seg døyten om. Hvitevarer, kanskje delvis, men heller ikke superviktig. Det er ditt ansvar som huseier å fikse/kjøpe nytt av slikt utstyr uansett, så det er ting som har mye mer å si hvis du skulle solgt og ikke leid ut.

Lenke til kommentar
Tesla1856 skrev (22 minutter siden):

Hva regner du som høysesong for leie? I avisene og medier forøvrig sto det skrevet mange steder at det var tusenvis av studenter uten bolig. Mange som ikke kan kjøpe eller skaffe seg bolig i Oslo. 

For meg virker dette som veldig overdrevet. 

Inntrykket mitt er august, starten av september.

Lenke til kommentar

Ser bra ut. 

Jeg har inntrykk a at folk sorterer litt etter når det er innflytting. vurder å sette innflytting til 1. november. Da kan det være at flere ser den som aktuell.

  • Sett fleksibel innflytting i emnefeltet kanskje.
  • Videre hvis det går treigt, kanskje finne noen på http://fiverr.com til å photoshoppe inn noen møbler i stua og bruke det som hovedbilde.
  • Beskrivelsen din av nærområdet og hvordan man kommer seg til og fra leiligheten kan bli bedre (Her er min utleieleilighet annonse https://www.finn.no/realestate/lettings/ad.html?finnkode=75863869)
  • Sett planløsningen som bilde nr 2
Endret av bzzlink
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (2 timer siden):

Å ha oppgradert elektrisk anlegg bryr nok leietaker seg døyten om. Hvitevarer, kanskje delvis, men heller ikke superviktig. Det er ditt ansvar som huseier å fikse/kjøpe nytt av slikt utstyr uansett, så det er ting som har mye mer å si hvis du skulle solgt og ikke leid ut.

Forsåvidt enig. Jeg måtte oppgradere det da det var ekstremt underdimensjonert. Det var 4 sikringer; 25A,20A,10A og 10A i en lelighet på 75m2 I tillegg var alt ujordet. Jeg har jo intensjon om å beholde legligheten over lengre tid, men det faktum at jeg ikke greier å leie den ut slik jeg trodde bekymrer meg selvsagt.

Det jeg har gjort som leieboere bryr sg om er at jeg har hevet standarden betydelig og fått til 3 soverom istedetfor 2 soverom, der det ene soverommet hadde inngang gjennom kjøkkenet. Det er en annen lelighet nå.

Føler den har mye bra, god planløsning, mange soverom, høyt oppe og gode solforhold, egen garasje med tak over og en romslig bod. I tillegg er den 100m unna T-bane så man kommer seg til Oslo sentrum på 15min. Trodde jeg traff blinken når jeg kjøpte den.

Rart det ikke går an å leie den ut, men det er mulig mye har forandret seg i Oslo og Norge generelt.Vi har vel fått ganske mye dårligere kjøpekraft, prisene har skutt i været, kronen er svekket kraftig og lønningene har ikke vokst i takt med kostanadene. 

 

Endret av Tesla1856
Lenke til kommentar
wampster skrev (14 minutter siden):

Tror du har priset den bittelitt høyt.
Er det et kollektiv som leier (3 individer) ønsker de fleste at senger og en kontorpult/etc pluss sofa/spisebord/stoler er der fra før.

Jeg la den ut som et oppssingsobjekt i juni med revet vinylbelegg gulv og hull i veggen nærmest og ble nedringt av folk som var interessert. Da lå den ut til 21k/måned, altså litt billigere, men samtidig kun to soverom. Se bildene av hvordan det så ut til 21k. Har lagt ved

Bad_1.jpg

Bad_2.jpg

Bad_3.jpg

Balkong_2.jpg

Plantegning.jpg

Soilrør-Soverom.jpg

Soverom 1_fukt_2.jpg

Soverom 2.jpg

Soverom_1.jpg

Soverom_2.jpg

Soverom_betongsprekk.jpg

Stue_1.jpg

Stue_2.jpg

Stue_og_gang.jpg

Lenke til kommentar
wampster skrev (14 minutter siden):

Joda, men når du pusset den opp hvem var tanken at du skulle leie den ut til?
Par, familie, kollektiv etc?
Og hva var grunnen til at du ikke leide ut for 21/mnd da?

Hva var grunnen til at jeg ikke leide den ut til 21k/måned? Jeg er en idiot sett fra dagens situasjon.Angrer bittert!  Jeg ville heve standarden mtp på fremtidig salg også ville jeg tiltrekke meg andre type leietakere også trodde jeg at jeg kunne få bedre pris for den hvis den så ut som et sted ment for menneskelig opphold over lengre tid. Det er visstnok ikke så viktig for folk flest😆, det er bare meg🤦‍♂️. Skjønner nå veldig godt hvorfor utleiere leier ut rottehull i Oslo sentrum uten å investere en krone i det åresvis. Det lønner seg rett og slett ikke og folk bryr seg ikke.

Lenke til kommentar
flamethower1234 skrev (45 minutter siden):

Får en litt «gammel» følelse av atmosfæren i leiligheten. Hadde ikke betalt den prisen nei.

Leiligheten er fra 1965, så ikke nybygg selvsagt. Hvis du tror du får 75m2 med 3 soverom, vestvendt balkong, romslig bod og egen garasjeplass 15min unna Oslo der du har 100m gange til T-bane som er nybygg da må du tro omigjen. Da kjenner du ikke Oslo's marked. Mener å huske at jeg så nybygg ca 63m2 3-roms for ikke så lenge siden bli lagt ut i bydel Bjerke for mer enn 6mill. Garajse måtte kjøpes separat, og det var visst heller ikke mulig da det er begrenset antall garajseplasser som skulle bygges grunnet Oslo kommunes grønne politikk. Jeg betalte 4,1mill for den, det er veldig mye leglighet i Oslo for den summen. Sjekk på finn hva du får for 4,1 mill, det er ikke veldig mye nei.

 

Endret av Tesla1856
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...