Spillredaksjonen Skrevet 18. september Del Skrevet 18. september The Sims 4 skal ikke erstattes – EA satser heller på ekstrainnhold og sidesprang Les hele saken på Gamer.no» Lenke til kommentar
dualmind Skrevet 18. september Del Skrevet 18. september Ifølge wikipedia er det 71 dlc til sims 4, så jeg ser hvordan de har satt seg i en situasjon hvor de ikke har lyst å gjøre alt det irrelevant. Tipper de selger bra enda også, da det ikke er mye annet som fyller sims nisjen. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 18. september Del Skrevet 18. september The Sims er nok heller ikkje eit spel som tener veldig mykje på oppdatert grafikk. Lenke til kommentar
SynT Skrevet 18. september Del Skrevet 18. september dualmind skrev: Ifølge wikipedia er det 71 dlc til sims 4, så jeg ser hvordan de har satt seg i en situasjon hvor de ikke har lyst å gjøre alt det irrelevant. Tipper de selger bra enda også, da det ikke er mye annet som fyller sims nisjen. Snart kommer det en konkurent da i Inzoi Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 21. september Del Skrevet 21. september Håper noen kommer og danker ut denne serien så det endelig blir slutt på sims DLC eraen og de blir tvunget til å tenke nytt Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 23. september Del Skrevet 23. september The Avatar skrev (På 18.9.2024 den 11:48 AM): The Sims er nok heller ikkje eit spel som tener veldig mykje på oppdatert grafikk. Nei, men det er absolutt rom for forbedringer. Sims 4 er f.eks. preget av lasteskjermtider om man vil dra fra en lokasjon til den neste. Et nytt spill med ny motor kunne laget en mer dynamisk verden. Lenke til kommentar
EnGlemtMech Skrevet 23. september Del Skrevet 23. september Donkey Kong skrev (7 minutter siden): Nei, men det er absolutt rom for forbedringer. Sims 4 er f.eks. preget av lasteskjermtider om man vil dra fra en lokasjon til den neste. Et nytt spill med ny motor kunne laget en mer dynamisk verden. Enig med at de kunne ha laget en mer dynamisk verden, men dette klarte de helt fint allerede i Sims 3 (dog med en annen motor). Men selv moddere har gjort Sims 4 open world med Brookheights modden. Så dette kunne utviklerne ha klart å fikse på egenhånd, men noen i EA (execsa eller utviklerne selv) har aktivt valgt å ikke implementere det i spillet. Sims 4 med innholdet til Sims 2 og verdenen til Sims 3 ville ha vært en drøm. Savner fortsatt bilene fra Sims 2. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. september Del Skrevet 24. september Jeg tror fort at Maxis kan bli tatt på senga her om spill som InZOI plutselig kan levere en bedre opplevelse enn The Sims 4. Å ligge på latsiden kan gjøre en sårbar. 1 Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 24. september Del Skrevet 24. september 4 minutes ago, Gavekort said: Jeg tror fort at Maxis kan bli tatt på senga her om spill som InZOI plutselig kan levere en bedre opplevelse enn The Sims 4. Å ligge på latsiden kan gjøre en sårbar. Jepp, motviljen til å kannabilisere sitt eget produkt har vist seg om og om igjen i historien å gi et skikkelig baksmell og et nærmest totalt tap av markedet når det kommer en ny konkurrent som har innovert. Det finnes jo mange skrekkeskempler på dette, men det mest kjente er jo kodiak. Lenke til kommentar
Royalgipsy Skrevet 24. september Del Skrevet 24. september Jeg har spilt The Sims fra første dag de var tilgjengengelig i Norden i århundreskiftet. Siden kom de raskt med 4 nye og masse expansjoner innimellom. Men nå er det gått 10 år! Ja 10 år! siden de har giddet å engang se på konseptet. De 10 årene har de bare slacket og gitt masse nye stadig dyrere småexpansjoner og tilbehørs pakker som er like dyre. Nå tilhører det saken at de siste 10 årene er det ikke meg som har spillt spesielt mye. Det er dattera mi, som også hun er straks 21, og har samlet det meste fra Maxis og andre tilbydere. Jeg har sagt hun burde heller bli arkitekt og designer med den erfaringen hun har fra spillet. Men det ble det ikke. Men det er stadig pappas MC som belastes med unnskyldningen at spillekontoen er i mitt navn. Det betyr at jeg har litt oversikt. Det er snakk om titusener av surt fortjente og beskattede norske kroner vi snakker om, og nyheten er at nå vil de ikke engang gi oss noe nytt, men helller satse på å selge oss mer innhold til det samme gamle spillet. Jeg ser også kommentarer om grafikken. Vel det er noen av oss som ikke ligger på top men har ganske adekvat hardware, som har muligheter til ganske mye mer realisme, som engang var målet med spillet. Det var en gang jeg faktisk var på toppen, tror det var sån i 2006 eller noe, så hadde jeg det mest kraftfulle oppsettet tilgjengelig for privatfolk, og drev og prøvde ut sli og crossfire konfigurasjoner, og jeg hadde råd den gangen. Dere som var på hardware den gangen trodde nok jeg løy i hardware profilen min. MEN poenget var ikke å skryte, det var at du kunne vri på så mye whistles og bells at det ble for mye for utstyret. The SIMS var på jakt etter realisme! Nå er de blitt mer og mer sån tegneserie realisme og det er litt sån leit å se a de ved et punkt realiserte at vi trenger ikke å gi kundene noe nytt og bedre, men vi pumper ut thirst traps i spillet så vi fanger opp Gen Z og senere. Det greide de fint da, og jeg synes fortsatt det er et hyggelig tidsfordriv noen timer selv. Men de par gangene i året det er meg inne, så tenker jeg ALTID på alle mulighetene vi har til forbedringer på så mange ting, ikke minst selve spillemotoren, som er håpløst foreldet. for å ikke snakke om at det er høyoppløste utseende detaljer på ansikt og klær og tinger i skapermodusene men inne i spillet kan du fortsatt telle pikslene selv i nærfokus. Nå er vi snart på randen at 4k blir den vanlige oppløsningen selv om de fleste fortsatt foretrekker 1440p til spill. Neste steg er jo 8k spillemonitorer stadig større. Den utviklingen vil gå fort nå, for vi overmanner allerede avansert grafikk i 4k med høye fps med dagens premium hardware. Neste generasjon takler det med normal gjenomsnitts hardware, om ikke til og med med de nye prosessorene sine innebygde strømsnåle gpu bare på laptopper osv. Så jeg mener de har et par kanskje 3 år på seg å revurdere før folk blir lei. Dessuten ser vi ikke på det innholdet vi kjøpte for 8 år siden som en investering som gull. Vi har hatt vår fornøyelse og glede for de hundrelappene og kjøpte noe enda nyere straks senere, og vi huske ikke de rommene og karakterene vi brukte det på og i hvilken dlc enagang, om det var vampyrer på skitur i aspen mens de forfulgte sin kjendiskarriere sammen med Katy Perry eller om det var et barnegeni som var labratoreassistent om dagen og mestertyv om natten osv.. Det er jo uendelig. MEN nå er det på tide med nytt. Vi bryr oss ikke om det vi har bygd opp i andre spill heller når det kommer et nytt. Vi starter gjerne på scratch og utforsker et nytt univers med nye muligheter og nyter fantastiske realistiske omgivelser.. Se på Black Myth Wukong og den realismen, den er så vakker at vi nesten ser de helt forskrudde monstrene som billedvakre i et realistisk syn, fordi de er vell lagde og felt in i et realistisk perspektiv ved omgivelsene, uansett om vi har superkrefter og alt det som kinesisk mytologi har av underholdningsverdi. Tenk om vi kunne få et Sims med bare halvparten av den realismen, så er vi LANGT på vei. Og utviklingsverktøyene er så avanserte nå at det er ikke som mange tror grafikken som er det vanskelige, det er designet i seg selv og konseptutviklingen og spillemodellen og valgene av muligheter og optimalisering for flere plattformer. De er allerede i wokeste laget, for det finnes INGEN begrensinger i Spillet i det hele tatt, foruten at du er ikke tvunget til å spille det på woke, diversity modus. Du kan faktisk styre HELT utenom uten å tenke på det et sekund. Det er en ting du ikke kommer utenom, det er kapitalisme om du ikke kjører cheatcodes. Så det er allerede et konsept som passer alle og ikke trenger å passere nåløye på noen fraksjons side. Så jeg stiller spørsmål ved om de ikke har lagt seg på en slacker side og nøyer seg med at det går jevnt og trutt nå, men det dukker ikke opp mye nye spillere, og jeg merker at mange har gjort som hos oss, at det er barna som har tatt over for foreldrene i stort sett av de gamle vennene, men det er greit at barna våre blir venner gjennom å arve våre kontakter for all del, det er fint bare. MEN det trenger nye spillere utenom de, og det trengs at det fungerer godt på konsoller og håndholdte, med minimale tap av opplevelse. Det kommer ikke gratis, og å utvikle et spill tar noen år og en milliard er ikke en uvanlig kostnad idag. Se bare på Sony som skrinla spillet concorde etter å ha brukt 4 milliarder kroner på det. Og det har nok ikke Maxis råd med, på grunn av at de ikke var på ballen hver 3-4 år som de burde. Så jeg er redd vi nå ser spillet gå nedom og avgår med pensjon på denne generasjonen datamskiner. For jeg ser ikke foran meg at noen andre en inbitte veteraner installerer dette om 4-5 år, med de mulighetene vi har da og med den kvaliteten vi er vant. Dette er en rant fra en snart 50 år gammel gamer, som har vært det siden før vi hadde dedikerte grafikkort på PC, og før vi hadde konsoller, når vi kunne laste in og kopiere spill med magnetkasettbånd på ene siden og snudde kasetten og hadde musikk vi spilte in fra radio på andre siden. Jeg har spilt aktivt ekte grafiske spill fra NES kom 1986, da jeg fikk den rett fra introduksjonsdagen i vår lokale sjappe (i sverige den gangen) på bursdagen min! Så jeg tror jeg har sett og opplevd det som finnes av spill og utstyr og maskiner til spilling, og er fortsatt med for full kraft, til og med idag. Så dette var en skuffende nyhet for meg, at de gir opp en sån legendarisk spilleserie med så trivielle unnskyldninger. 1 Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 24. september Del Skrevet 24. september (endret) Gavekort skrev (5 timer siden): Jeg tror fort at Maxis kan bli tatt på senga her om spill som InZOI plutselig kan levere en bedre opplevelse enn The Sims 4. Å ligge på latsiden kan gjøre en sårbar. Er sikkert derfor Maxis endelig har begynt å fikse bugs og feil med spillet. De føler seg sikkert "truet" av både InZOI og Paralives. The Sims 4 er snart ikke den eneste gode livssimulatoren på markedet. Kom også en oppdatering for noen dager siden som fikset masse ytelsesproblemer, samt også oppdaterte spilet for DX11. Endret 24. september av Laserbeam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå