Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Volvo EX30 Ultra | Long Range | Twin motor | 428HK - erfaringer og meninger...

Bjerknez

Anbefalte innlegg

I morgen skal jeg prøvekjøre en Volvo EX30 Ultra | Long Range | Twin Motor (puh...) igjen. Da skal jeg ha den fra lørdag formiddag til mandag morgen :) 

Ladeboks fra FutureHome er montert og alt funker. La opp egen 32A kurs og laderen er stillt inn fra elektriker til å lade maks 30A (230V IT 1-fas). Noe som betyr ca. 7kw. lading maks. 

Nå kan jeg også teste hjemmelading og hvordan Dynamisk lastbalansering med FutureHome fungerer, samtidig som jeg kan få kjørt litt mer med bilen og gjort meg opp flere meninger på godt og vondt. 

Blir spennende :) 

Endret av Bjerknez
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Complexity skrev (7 minutter siden):

Ikke se for nøye på hjørnene til skjermen om du har noe form for OCD 😅

Vet ikke om de har gjort det med vilje eller om det er en glipp

Uansett, så vil vi alle ha noe for i mot de fleste biler. Det beste er om man gjør opp sin egen mening. Ofte ser jeg folk som klager over et bilmerke og biter seg merke i ting som andre ikke engang nevner. :) 

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (2 timer siden):

I morgen skal jeg prøvekjøre en Volvo EX30 Ultra | Long Range | Twin Motor (puh...) igjen. Da skal jeg ha den fra lørdag formiddag til mandag morgen :) 

Ladeboks fra FutureHome er montert og alt funker. La opp egen 32A kurs og laderen er stillt inn fra elektriker til å lade maks 30A (230V IT 1-fas). Noe som betyr ca. 7kw. lading maks. 

Nå kan jeg også teste hjemmelading og hvordan Dynamisk lastbalansering med FutureHome fungerer, samtidig som jeg kan få kjørt litt mer med bilen og gjort meg opp flere meninger på godt og vondt. 

Her skal alt med, overrasket at du denne gangen utela hvor mange "HK'er" den har

Lenke til kommentar
Olsenhower skrev (1 minutt siden):

Her skal alt med, overrasket at du denne gangen utela hvor mange "HK'er" den har

Haha, ja, det glemte jeg. Men synes det er greit å få med hvilken bil jeg skal prøvekjøre og komme tilbakemeldinger på, siden Volvo har flere typer av EX30. :) 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (2 timer siden):

Have fun!:)

Lenke til kommentar
Complexity skrev (15 minutter siden):

Runde hjørner oppe på skjermen og firkantige nede. Bare sett noen eiere har irritert seg over det. Har selvfølgelig ingen betydning men litt merkelig.

Jeg vet fortsatt ikke hva du mener, men det betyr vel at jeg ikke bryr meg om det vil jeg tro :) 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (På 18.10.2024 den 6:08 PM):

Ahh... haha. Jeg drev å nistirret på skermene rundt hjulbuen på bilen jeg da 🤣

Det du påpeker der er nok ikke noe jeg henger meg opp i nei, hehe. 

Da var vi to som drev og lettte etter rundinger og firkanter rundt hjulbuene! Så du var ikke alene! 😁

Og nei dette er ikke noe som jeg hadde reagert på.

Lenke til kommentar
2 hours ago, OC-Freak said:

Da var vi to som drev og lettte etter rundinger og firkanter rundt hjulbuene! Så du var ikke alene! 😁

Og nei dette er ikke noe som jeg hadde reagert på.

haha. Ikke meningen å forvirre. I mitt hode virket det logisk siden jeg viste hvilken skjerm det var snakk om.
Kom forøvrig over hvor jeg så det om det skulle være av interesse.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (9 minutter siden):

haha. Ikke meningen å forvirre. I mitt hode virket det logisk siden jeg viste hvilken skjerm det var snakk om.
Kom forøvrig over hvor jeg så det om det skulle være av interesse.

Det der er rett og slett flisespikkeri. Det er ikke engang noe jeg henger meg opp i nå som jeg vet det, hehe. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (1 time siden):

Jeg lover 😅

Husker godt når jeg prøvekjørte I4 M50 versjonen. Reiste rett hjem og konfigurerte bil og bestilte.

En av tingene jeg ikke visste om var BMW charging kortet. Det er gull. Nå får du også plug and charge men du verden hvor enkelt det er med det kortet. Ingen apper eller ladebrikker. 750 000ladere overalt. Rimelig pris for lading og rimelig ionity avtale. Som sagt helt ukjent for meg før jeg fikk bilen

Lenke til kommentar
Trestein skrev (14 minutter siden):

Husker godt når jeg prøvekjørte I4 M50 versjonen. Reiste rett hjem og konfigurerte bil og bestilte.

En av tingene jeg ikke visste om var BMW charging kortet. Det er gull. Nå får du også plug and charge men du verden hvor enkelt det er med det kortet. Ingen apper eller ladebrikker. 750 000ladere overalt. Rimelig pris for lading og rimelig ionity avtale. Som sagt helt ukjent for meg før jeg fikk bilen

Kult. Det skal jeg spørre om :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...