Gå til innhold

Elbilene har tatt over for bensinbilene på norske veier


Anbefalte innlegg

Salvesen. skrev (3 minutter siden):

Det er linære trendlinjer... Det er helt håpløst å diskutere med deg. Om du mener noe er feil, eller slik så er det jo bare å vise det selv? Men du bare roter, som vanlig. 

Har bare telefon. Vanskelig og knotete. I Excel kan man legge inn mange slags trendlinjer og man kan vise formler i arket. Bruker det mye for å lage formler som gjenspeiler trender .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trestein skrev (3 minutter siden):

Har bare telefon. Vanskelig og knotete. I Excel kan man legge inn mange slags trendlinjer og man kan vise formler i arket. Bruker det mye for å lage formler som gjenspeiler trender .

Ja, og trendlinjene som ble brukt var linære. 

Det blir mye vas og fjas dette. Bensinsalget er på vei ned, og det gir 100% mening. 

Jeg setter iallefall streken der, tråden er allerede ødelagt av alt dette greiene for å prøve å vise deg noe som var åpenbart fra linken du selv la til. 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (6 minutter siden):

Ja, og trendlinjene som ble brukt var linære. 

Det blir mye vas og fjas dette. Bensinsalget er på vei ned, og det gir 100% mening. 

Jeg setter iallefall streken der, tråden er allerede ødelagt av alt dette greiene for å prøve å vise deg noe som var åpenbart fra linken du selv la til. 

Om du hadde plottet bensinsalg i norge siste 100år og lagt en lineær trendlinje hadde sikker den vert økende. Det kommer an på hvor du starter

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (3 minutter siden):

Såklart, men jeg svarte deg på din egen post. Der du synes tallene var så "morsomme" siden du ikke innså at de var fallende..

Det var fallet i diesel forbruk siste år vs bensin jeg syntes var rart. 

Som sagt så har jeg bare tallene visuelt.

Er der ca 500 000 elbiler av ca 2 millioner biler i norge  så skal vel salget ha fallt ca 25% på både bensin og diesel

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (14 minutter siden):

Det var fallet i diesel forbruk siste år vs bensin jeg syntes var rart. 

Som sagt så har jeg bare tallene visuelt.

Er der ca 500 000 elbiler av ca 2 millioner biler i norge  så skal vel salget ha fallt ca 25% på både bensin og diesel

Du mente det var rart for det hadde falt så mye, som du tok feil av?

Dieselsalget er vell sterkt påvirket av transportnæringen. Så den er lite påvirket av mange personlige elbiler. Selv om det salget også er fallende, men i liten grad. Iallefall ut i fra tallene du la ved.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (33 minutter siden):

Du mente det var rart for det hadde falt så mye, som du tok feil av?

Dieselsalget er vell sterkt påvirket av transportnæringen. Så den er lite påvirket av mange personlige elbiler. Selv om det salget også er fallende, men i liten grad. Iallefall ut i fra tallene du la ved.

Nå er det veldig mange el lastebiler på veien også. Vil tro elektrifiseringen går sin gang der også. Den ene kurven viste vil ca 10% ned i bensinsalg 2% pr år  og  nesten ingen reduksjon på diesel siste 5 år. Selv om jeg syntes at det var falt siste året

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...