Diskusjon.no Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september Elbiler har nå overgått antallet rene bensinbiler på norske veier, opplyser Opplysningsrådet for veitrafikken (OFV). Les hele artikkelen på Tek.no her 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september Heftig og kult! 3 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september Da er målet på kun elbiler til salgs innen 2025 innen rekkevidde! 3 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september Ja... "Hurra".. 1 Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september Bare synd at det er så mange fra musken sitt merke. Hadde likt det mer om de fleste merkene var fra Europa 2 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september Artig å se utslagene på bensinsalg https://www.drivkraftnorge.no/Tall-og-fakta/salgsstatistikk/ 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september Trestein skrev (11 minutter siden): Artig å se utslagene på bensinsalg https://www.drivkraftnorge.no/Tall-og-fakta/salgsstatistikk/ At det går ned tenker du på? Det er jo ganske logisk da flere å flere bruker elbilen som hovedbil, samt så og si ingen kjøper ny bensinbil og det skrotes konstant biler 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september Salvesen. skrev (2 minutter siden): At det går ned tenker du på? Det er jo ganske logisk da flere å flere bruker elbilen som hovedbil, samt så og si ingen kjøper ny bensinbil og det skrotes konstant biler Akkurat for bensin var kurven ganske flat? Det kan vel bety at det er dieselbilene som taes ut av drift? 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september Bensin har vel vært bare for spesielt interesserte de siste årene? Påhengsmotor, motorsykkel, moped, plenklipper, veteranbil, sportsbil, hybridbil, motorsag og snøfreser? Nesten alle de nye bilene som ikke er elektriske, er jo diesel pga. avgiftspolitikken, inkludert småbiler som brukes til småkjøring, og dermed får problemer med partikkelfilteret. Ikke fordi diesel er bedre egnet i alle tilfeller, men fordi det avgiftsbelegges mindre enn bensin. 1 Lenke til kommentar
trikola Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september Litt on-topic - Ford går, BYD kommer: https://valorinternational.globo.com/business/news/2024/03/06/byd-pays-r300m-for-fords-former-plant-in-bahia.ghtml Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september Trestein skrev (5 minutter siden): Akkurat for bensin var kurven ganske flat? Det kan vel bety at det er dieselbilene som taes ut av drift? Ikke alltid like lett å lese grafer, så jeg forenklet det litt for deg: Merk, 2023 tall manglet tall for juli av en eller annen grunn så jeg la inn samme tall som for 2022(som sannsynligvis er for høyt) Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september Bra for lokal luftkvalitet i byene! Gikk fra ny elbil til gammel bensinbil igjen, og jeg har konkludert med at man må være ganske sta for å ikke innse at elektrisk fremdrift er fremtiden. Ser frem til å bytte tilbake til elektrisk igjen. 1 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september Salvesen. skrev (41 minutter siden): Ikke alltid like lett å lese grafer, så jeg forenklet det litt for deg: Merk, 2023 tall manglet tall for juli av en eller annen grunn så jeg la inn samme tall som for 2022(som sannsynligvis er for høyt) Hvor lærte du deg å lage grafer? Hva er y akse? Hva viser grafen og hvorfor er det brukt autoskala? 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september Trestein skrev (3 minutter siden): Hvor lærte du deg å lage grafer? Hva er y akse? Hva viser grafen og hvorfor er det brukt autoskala? Dette er data i fra din link. Jeg har bare komprimert det til år for år for å vise deg lettere at det er nedgang, selv om det er enkelt å se ut i fra lenken du også la ved(for noen iallefall.) Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september (endret) Salvesen. skrev (16 minutter siden): Dette er data i fra din link. Jeg har bare komprimert det til år for år for å vise deg lettere at det er nedgang, selv om det er enkelt å se ut i fra lenken du også la ved(for noen iallefall.) Din ligger litt høyere vil si ca 70 millioner liter i mnd Endret 17. september av Trestein 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september Trestein skrev (3 minutter siden): Din ligger litt høyere vil si ca 70 millioner liter i mnd Usikke på hva du mener med "min", det er litterly tallene i fra lenken din. Som jeg har summert år for år for å lettere vise deg at trenden er nedgående. Men om det blir så vanskelig for deg så kan jeg vise deg akkurat samme tall bare med trendlinje. Kanskje det går inn da. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september Salvesen. skrev (1 minutt siden): Usikke på hva du mener med "min", det er litterly tallene i fra lenken din. Som jeg har summert år for år for å lettere vise deg at trenden er nedgående. Men om det blir så vanskelig for deg så kan jeg vise deg akkurat samme tall bare med trendlinje. Kanskje det går inn da. Joda ser det men tror vel at dieselkurven synker mere? Dessuten har du fjernet autoscale da blir det mindre kraftig 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september Trestein skrev (1 minutt siden): Joda ser det men tror vel at dieselkurven synker mere? Dessuten har du fjernet autoscale da blir det mindre kraftig Jeg har ikke fjernet noe, dette er helt default verider for chart i excel. Du må gjerne gjøre det på din måte, men trendlinjen vill vise det samme. Og nei, dieselkurven synker ikke mindre, den er langt mer stabil. Og det er jeg som har problemer med grafer 🤣 du er da morsom da, det skal du ha! Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september Salvesen. skrev (16 minutter siden): Jeg har ikke fjernet noe, dette er helt default verider for chart i excel. Du må gjerne gjøre det på din måte, men trendlinjen vill vise det samme. Og nei, dieselkurven synker ikke mindre, den er langt mer stabil. Og det er jeg som har problemer med grafer 🤣 du er da morsom da, det skal du ha! Prøv å legg inn en ikke lineær trendlinje. Ellers vil stigning for 2 år siden påvirke linjen. 2-3grads. Syntes diesel linja sank siste år 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september Trestein skrev (1 minutt siden): Prøv å legg inn en ikke lineær trendlinje. Ellers vil stigning for 2 år siden påvirke linjen. 2-3grads. Syntes diesel linja sank siste år Det er linære trendlinjer... Det er helt håpløst å diskutere med deg. Om du mener noe er feil, eller slik så er det jo bare å vise det selv? Men du bare roter, som vanlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå