Gå til innhold

Hva skjer når man dør?

Et liv etter døden; eller?  

10 stemmer

1. 1. Hva skjer etter at man er dø?

• Man eksisterer ikke mer / absolutt nada.
      7
    • Halleluja. Man møter Jesus & Co i himmelporten.
      1
    • Sjelen fortsetter sin ferd i et lytt legeme, dyr eller repitl.
      0
    • Man havner i helvete, og må brenne i evig tid for alle synder man har begått.
      0
    • Annet (spesifiser i forumet)
      2

Anbefalte innlegg

Hva tror du skjer når livet er over? 😜 

Selv tror jeg ikke det finnes noe himmel/helvete, og at man sannsynligvis bare forsvinner fra alt og alle. At man ikke er mer - og ikke vil finnes mer. Enkelt og greit. Eller; At man beveger seg ut i noe spirituelle/åndelige greier ingen mennesker har noe kjennskap til. At man blir et type spøkelse som bare "loffer rundt" i en stund, eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
On 17.9.2024 at 12:23 PM, Milhouse85 said:

Hva tror du skjer når livet er over? 😜 

Selv tror jeg ikke det finnes noe himmel/helvete, og at man sannsynligvis bare forsvinner fra alt og alle. At man ikke er mer - og ikke vil finnes mer. Enkelt og greit. Eller; At man beveger seg ut i noe spirituelle/åndelige greier ingen mennesker har noe kjennskap til. At man blir et type spøkelse som bare "loffer rundt" i en stund, eller noe slikt.

Jeg er enig med deg, men jeg tenker mye på dette. Jeg klarer ikke forestille meg "ingenting" for alltid. 

Lenke til kommentar
Killer Queen skrev (3 timer siden):

Jeg er enig med deg, men jeg tenker mye på dette. Jeg klarer ikke forestille meg "ingenting" for alltid. 

Er det så vanskelig da? Du har på en måte allerede gjort det i 13.8 milliarder år ish,, frem til du ble født og fikk bevissthet.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

"Evig liv" høres i grunn ut som et rent helvete.
Livet har ulike små epoker. Barndom, ungdom, voksen, god voksen og gammel. Dersom du spør de fleste på 90+, så er de nok ganske greit "ferdige" med livet, og klare til å dra - for den "endelige hvile" som det så fint heter. 

Dersom dette høres skremmende ut, er det nok fordi du ikke er helt ferdig med å "leve" ennå. At du ennå har ting å utforske, vokse på... osv. At du ennå ikke er "mett" av livet. Med mindre man blir ganske deprimert, da føler man ofte at man gjerne kan forlate livet da man uansett ikke føler man har så mye å tilføre. Og/eller fordi livet bare gjør deg vondt og det ikke finnes noe glede lengre.

Jeg syns "evig liv" høres grusomt ut. Er en betryggende tanke på at alt tar slutt.... og jeg håper i grunn på "ingenting" når jeg er ferdig. 😜 

Lenke til kommentar

En ting jeg nylig tenkte på var at vi alle opplever døden hver eneste dag, når vi sover.

Joda, man drømmer i søvne og er ikke helt borte sånn sett, men når man står opp føles tiden man sov som et sort hull, du var ikke tilstede de timene du sov.

Jeg vil tippe på at døden er det samme, bare et eneste stort ingenting...

Lenke til kommentar

Står fasit i bibelen på denne? Av jord er du kommet og så videre.. Du har altså en framtid som mark-føde. (Beklager min heller dårlige bibel-kunnskaper..) 
De som er ivrige hobby-fiskere er glade for hjelpen, de graver gjerne mark på kirkegården har jeg hørt.. 😁

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...