VifteKopp Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september Dikedis skrev (4 minutter siden): Så noen ord om Donald J. Trump: Jeg har aldri vært noen stor fan av ham, men å kalle ham en klovn tyder på behov for en "realitycheck". For det første har han alt vært president, og han gjorde en noenlunde grei jobb da, selv om den kunne ha vært gjort enda mye bedre. Under det nye regimet, derimot, har det fosset inn mange, mange millioner "ulovlige" immigranter på bare noen få år. Det er så en ikke tror tallene en hører! Ingen stat tåler slik nivåer av ikke-europeisk immigrasjon som USA ser nå, ikke over tid. Videre er det under Biden-Harris at Israel har igangsatt sitt pågående folkemord i Gaza. Man kan ikke kalle direkte og indirekte drap på titusener av barn og unge, og bevisst bombing av utallige sivilie boområder, noe annet. Jeg foreslår at dere går til Right Side Broadcasting, og lytter til noen av Trump's taler, som den i Pennsylvania for ikke så lenge siden. Mannen har humor, og er god på retorikk, og mestrer det å holde lange taler foran samlinger på mange, mange tusen vanlige mennesker, gang etter gang. Gotta give a man his due ... Men kan like eller mislike det han står for, men noen klovn er han ikke. Fortell meg hva i det han sier dere er uenige i. Det å redde Amerika fra total ødeleggelse? Eller å utnytte Amerikas egne reserver av olje og gass, istedenfor å tvinge igjennom et "grønt skifte" og/eller være avhengig av Midtøsten? Eller gjøre det mulig for den jevne amerikaner å få endene til å møtes uten to eller tre jobber? Eller å deportere en del av de nye immigrantene som, hvis USA hadde vært slik det var for femti år siden, aldri hadde fått slippe inn i landet i det hele tatt? Det jeg virkelig er bekymret for, er at Trump ikke er ærlig, og ikke er den han gir seg ut for å være, og at han derfor ikke kommer til å gjøre det han lover å gjøre, men kanskje noe helt annet ... Det tragiske er at det ikke finnes noe alternativ. Etter fire år til med bolsjeviker som Harris bak roret, kommer USA slik vi kjenner det til å være en saga blott. Da vil det bli Kina, og de som kontrollerer Kina, som tar over, sannsynligvis, og det kommer ikke til å bli noe bedre ... og kanskje mye verre. At du tror Kamala Harris er en bolsjeviker avslører kunnskapsmangelen din. 3 3 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 18. september Rapporter Del Skrevet 18. september (endret) VifteKopp skrev (På 17.9.2024 den 14.28): At du tror Kamala Harris er en bolsjeviker avslører kunnskapsmangelen din. At Harris er bolsjevik er selvsagt bare tull – men det er jo det republikanske medier kaller henne. Irriterende når man er fan av politiske ord og begreper som har et faktisk innhold, noe USA i stor grad mangler. Men på samme måte kaster demokratene stein glasshus når de kaller Trump fascist o.l. Det er ikke vanskelig å finne fascistiske og udemokratiske trekk i USA, men det gjelder i så fall begge partier, om vi ser på ordenes betydning. Endret 18. september av Aiven 3 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 18. september Rapporter Del Skrevet 18. september Aiven skrev (59 minutter siden): At Harris er bolsjevik er selvsagt bare tull – men det er jo det republikanske medier kaller henne. Irriterende når man er fan av politiske ord og begreper som har et faktisk innhold, noe USA i stor grad mangler. Men på samme måte kaster demokratene stein glasshus når de kaller Trump fascist o.l. Det er ikke vanskelig å finne fascistiske og udemokratiske trekk i USA, men det gjelder i så fall begge partier, om vi ser på ordenes betydning. Jeg er enig i at Trump ikke er fascist - mannen har neppe noen reelle politiske overbevisninger, og ville vært Demokrat (eller bolsjeviker, for den saks skyld) om det hadde tjent han best. Men Trump besitter visse fascistiske trekk, som null respekt for liberale prinsipper, aggressiv og hatefull retorikk mot politiske motstandere og institusjoner, et cetera, men disse trekkene er nok resultatet av personlige skavanker, snarere enn ideologiske. 2 1 Lenke til kommentar
Dikedis Skrevet 20. september Rapporter Del Skrevet 20. september Nå nettopp: Donald J. Trump holder lang tale foran en ENORM folkemengde (mange tusen) i New York: https://rumble.com/v5fhgp1-full-speech-president-trump-holds-a-rally-in-uniondale-new-york-91824.html?e9s=src_v1_ucp Har lyttet til 40 minutter av rallyet så langt. Har ikke hørt noe jeg kan si meg uenig i så langt. Spørsmålet er om han kommer til å holde det han lover. Det som en del både der borte og her ikke ser eller skjønner, er at Trump har FLAIR. Kommer ikke på noe godt norsk ord akkurat nå. Det er en av grunnene til at så mange vanlige amerikanere elsker ham. 1 1 Lenke til kommentar
Whateverface Skrevet 20. september Rapporter Del Skrevet 20. september Selfuniverse skrev (På 16.9.2024 den 9:50 PM): Hva synes du om Kina da? Har du vært der? Eller hørt på eksperter? Om du tenker på "the social credit system" så kan jeg love deg at det kommer hit også. Carbon taxes blir det å hete. 1 1 Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 20. september Rapporter Del Skrevet 20. september (endret) Mussolini hadde flair han og, han sa det som det var og kalte en spade for en spade. Han hadde riktignok ikke like store problemer med å konstruere sammenhengende setninger, slik som Donald. Donald er jo veldig gammel, nesten 80. Endret 20. september av shockorshot 2 Lenke til kommentar
DetteErBareMinMening Skrevet 20. september Rapporter Del Skrevet 20. september ForTheImperium skrev (På 16.9.2024 den 9:33 PM): Alt kaoset som skjer i USA. Hadde det samfunnet hatt det godt av å være under et diktatur? Ikke under en klovn som Trump, men noe som ligner på Kina. Nei selvfølgelig ikke. Og hvis det skulle skje, så vil det ikke lenger være USA som vi kjenner det. Frihet er USAs fremste kjennetegn. Det har jeg ikke sett noen diktatorer som argumenterer for.... Forøvrig ville resten av verden gå rett til helvete. Hvis, Gud forby, noe sånt skulle skje.... USA er verdens lokomotiv og ledestjerne. Økonomisk og millitært. Uten USA på laget vil verden bli komplett kaos av krig og helvete... 1 Lenke til kommentar
Selfuniverse Skrevet 20. september Rapporter Del Skrevet 20. september 15 minutes ago, Whateverface said: Om du tenker på "the social credit system" så kan jeg love deg at det kommer hit også. Carbon taxes blir det å hete. Dette er faktisk ett veldig bra poeng! Vi i vestlige land har forståelse for at naturen er viktig, delvis pågrunn av at vi har blitt lært opp, (eller lettere hjernevasket), av naturprogram på TV som setter naturen høyt, og mennesket på ett eller annet vis alltid lavere. Vi har akseptert at naturen er veldig viktig, som jeg ikke ser noe vesentlig galt med. Jeg elsket disse seriene og filmene på TV. Men denne tilstanden vår, der vi respekterer naturen og planeten, som egentlig er en fin og bra tilstand, blir brukt effektivt for å utnytte og undertrykke oss med noe helt vilt ulogisk, men som kan bli presentert på en fint pakket måte som overbeviser mange. Svært bra observert! Vi er også godt igang med å bli undertrykt, bare på en annen måte, akkurat som du forklarer! 1 1 Lenke til kommentar
Dikedis Skrevet 23. september Rapporter Del Skrevet 23. september Apropos Israel (å begynne å snakke om det som foregår i Gaza blir vel en avsporing, men selv har jeg virkelig fått nok av at de fleste, selv etter snart ett år, bare sitter og ser på de grufulle massakrene som utfolder seg der -- i dag er det sivile i Gaza som myrdes; hvem blir neste mål?): Disse videoene er fra 20. september eller deromkring. another_apartment_building_direct_hit_sept_20_2024.mp4 child_trapped_in_ruins_sept_20_2024.mp4 manchester_demo_murdered_20000_children_sept_20_2024.mp4 idf_soldiers_enjoying_themselves_sept_20_2024.mp4 1 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 23. september Rapporter Del Skrevet 23. september Dikedis skrev (6 timer siden): Apropos Israel (å begynne å snakke om det som foregår i Gaza blir vel en avsporing, men selv har jeg virkelig fått nok av at de fleste, selv etter snart ett år, bare sitter og ser på de grufulle massakrene som utfolder seg der -- i dag er det sivile i Gaza som myrdes; hvem blir neste mål?): Disse videoene er fra 20. september eller deromkring. another_apartment_building_direct_hit_sept_20_2024.mp4 child_trapped_in_ruins_sept_20_2024.mp4 manchester_demo_murdered_20000_children_sept_20_2024.mp4 idf_soldiers_enjoying_themselves_sept_20_2024.mp4 Jeg er helt enig! Du er velkommen til å poste om dette i Israel-tråden. 1 1 Lenke til kommentar
Joeal88 Skrevet 27. september Rapporter Del Skrevet 27. september ForTheImperium skrev (På 16.9.2024 den 9:33 PM): Alt kaoset som skjer i USA. Hadde det samfunnet hatt det godt av å være under et diktatur? Ikke under en klovn som Trump, men noe som ligner på Kina. Gratulerer med å ha startet den klart dummeste tråden på hele forumet 1 Lenke til kommentar
Dikedis Skrevet 2. oktober Rapporter Del Skrevet 2. oktober Apropos Donald J. Trump og styreformer: Den norske mediedekningen av det som foregår i USA, og av valgkampen, og av Trump, er fullstendig latterlig. Man kan egentlig ikke kalle det en dekning i det hele tatt. Det er en ren parodi på det man en gang kalte journalistikk. Et av idealene for mediedekning i tidligere tider var objektivitet. Et unntak fra dette var det at mange aviser hadde en parti-tilknytning. Men slike tilknytninger eller sympatier var gjerne velkjente, og ble lagt fram med åpenhet og ærlighet fra tid til annen, og man forsøkte gjerne å få fram synspunktene og argumentene til alle parter. Nå har oppførselen til de større mediene nådd et slikt lavmål at det egentlig er helt tragisk. Men det som er enda mye verre, er at folk flest synes å sluke propagandaen uten den minste antydning til kritisk tenkning, og dette skjer i en tid hvor enorme mengder informasjon aldri er mer enn noen museklikk unna. Mange synes å eksistere på et nivå av overflatiskhet og godtroenhet som, for oss som har gjort en innsats over mange år for å lære litt om verden og hvordan den faktisk fungerer, er vanskelig å fatte. I tillegg til dette kommer nesevishet og arroganse. Dette kommer til å bli vår undergang hvis det fortsetter. Jeg lyttet meg nylig igjennom en tale Trump holdt under et rally i Indiana, Pennsylvania, 23. september 2024. I siste del av den oppsummerte han på en ganske god måte hva han hevder å stå for, og hva han lover å gjøre hvis han blir president. Som mitt lille bidrag til en mer nyansert debatt, har jeg laget tre videosnutter som er små nok til at de lar seg laste opp her, og som dekker det meste av de siste femten minuttene av talen. Jeg vil utfordre dere til å høre på disse, og til å tenke over om det er noe som helst av det Trump sier i løpet av disse siste femten minuttene som en vanlig, fornuftig amerikaner -- eller en nordmann, for den saks skyld -- kan eller bør si seg uenig i. Jeg vil hevde at ALT Trump her sier er "common sense", i hvert fall hvis man tenker på hva som er i vanlige amerikaneres interesse. Det eneste jeg vil stille spørsmål ved, er hans ukritiske nevnelse av bekjempelsen av ISIS, for alt tyder på at ISIS var falsk opposisjon, som det kalles, laget og støttet av Israels MO$$AD og USAs CIA. Men det kan jeg ikke gå inn i her. Hvorvidt Trump faktisk ønsker og vil være i stand til å gjøre det han lover, er et annet og separat spørsmål. Poenget her er hva han sier, og det er det de fleste vanlige amerikanere, som nå må jobbe rævva av seg for å få endene til å møtes, og som ikke har tid og energi til å dykke dypt ned i alle slags kaninhull, forholder seg til. Det er ikke utenkelig at det hele er et spill, og vi vet hvem som hjalp Trump ut av det økonomiske uføret han en gang befant seg i ... Men det kan også tenkes at mannen faktisk mener en del av det han sier alvorlig. Det er ikke godt å si. Uansett har nordmann krav på en bedre dekning av hva som utspiller seg der borte. Men det kommer vi ikke til å få med mindre vi begynner å forlange det. Mens Israel i snart ett helt år har terrorisert sivilbefolkningen i Gaza, på en måter og i et omfang som vi her i Europa ikke har sett siden andre verdenskrig, og har etablert et tyranni som minner veldig mye om Den røde terroren Lenin innførte i Russland i kjølvannet av matkovertakelsen der høsten 1917, og nå synes å satse alt på den endelige realiseringen av den såkalte Oded Yinon-planen, dvs. et Stor-Israel fra Eufrat til Nilen, synker USA dypere og dypere ned i noe som mest av alt ligner på anarki, eller kanskje heller på det noen har kalt kakistokrati, som saker som dette illustrerer: https://www.zerohedge.com/political/cant-take-it-anymore-residents-springfield-ohio-beg-help-after-20000-haitians-overwhelm Var det tilbake i 2015 at UDI proklamerte at Norge bare ville måtte belage seg på å ta imot rundt 100.000 "flyktninger" hvert eneste år, i overskuelig framtid, og at mange regioner ville måtte opprette gigiantiske teltleirer for å kunne ta imot alle? Vel, noe a la en slik storflom av immigranter finner akkurat nå sted i USA. Mange, mange millioner bare strømmer inn. Noe slikt er det ingen stat eller nasjon som kan tåle over tid. DEL EN: trump_rally_indiana_pennsylvania_sept_23_2024_last_15_mins_360p_part_one.mp4 2 Lenke til kommentar
Dikedis Skrevet 2. oktober Rapporter Del Skrevet 2. oktober DEL TO: trump_rally_indiana_pennsylvania_sept_23_2024_last_15_mins_360p_part_two.mp4 1 Lenke til kommentar
Dikedis Skrevet 2. oktober Rapporter Del Skrevet 2. oktober DEL TRE (med tanke på at dette er en 78 år gammel mann, er energien han viser imponerende): trump_rally_indiana_pennsylvania_sept_23_2024_last_15_mins_360p_part_three.mp4 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 2. oktober Rapporter Del Skrevet 2. oktober ForTheImperium skrev (På 16.9.2024 den 9:33 PM): Alt kaoset som skjer i USA. Hadde det samfunnet hatt det godt av å være under et diktatur? Ikke under en klovn som Trump, men noe som ligner på Kina. Nei. 1 Lenke til kommentar
Dikedis Skrevet 15. oktober Rapporter Del Skrevet 15. oktober Tenkte jeg kunne minne forsamlingen om at man kan finne opptak i høy kvalitet av så og si alle Donald J. Trump sine taler, og av de aller fleste rally-ene i sin helhet, på kanalene til selskapet Right Side Broadcasting. Se f.eks. denne: https://rumble.com/v5ih2lu-live-president-trump-holds-a-rally-in-prescott-valley-az-101324.html?e9s=src_v1_ucp Hvis alle de som er skeptiske eller negative til Trump, og som ikke begriper hvorfor Trump har så høy grad av støtte i den amerikanske befolkningen (ifølge de siste meningsmålingene leder han diverse steder), hadde giddet å benytte seg av de mulighetene som Internett faktisk ennå gir, og satt av et par timer til å innhente annen info og andre perspektiver enn dem som de vanlige mediene presenterer, ved å følge et av Trumps store folkemøter, f.eks., så hadde de nok ganske snart skjønt at virkeligheten ikke er fullt så svart-hvit som de tror at den er, og den tilsynelatende mystiske støtten til Trump ville fort ha blitt forklart som ganske rasjonell. Hvorvidt Trump virkelig mener det han sier, er et annet spørsmål. Men å framstille han som en "brun" figur på grunnlag av det han sier, er utrolig fornærmede mot alle de millionene av helt vanlige og godhjertede amerikanerne som er for han. De ønsker å redde landet sitt, og å hindre at det blir totalt ødelagt. Det er ikke særlig mer komplisert enn som så. Vance vant for øvrig debatten med Walz med god margin. Hørte vi noe om det her? Vance fikk applaus fra mange tusen mennesker da han kom på scenen under rally-ene etter den debatten, og Walz er nå kjent som the weirdo :-) Til avisene som skriver tull, som ljuger ved utelatelse, og som tar setninger helt ut av sin sammenheng, kan man si det følgende, i god, amerikansk stil: You are so full of SHIT that you wouldn't be able to tell the difference between your dirty ass and your head, even if you tried! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå