Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

sagblader til stikksag (dumt spørsmål)

Anbefalte innlegg

Hei😁

Dumt spørsmål. Jeg har kjøpt meg ny stikksag og det følger med to blader. På min gamle stikksag har jeg brukt det samme bladet i sikker fire år nå, og har tenkt å begynne et nytt og bedre liv😁

Fant en butikk som har halv pris på blader.

Så, hvilke typer blader er det greit å handle inn og ha liggende? Blir jo blandet arbeid, så litt av hvert?

Er Bosch blader, så om noen har noen de anbefaler så rop gjerne ut

Takk😁

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok en fordel om du linker til sagen du har kjøpt og disse bladene du snakker om.

Generelt så tenker jeg at så lenge du ikke kjøper de billigste kina-produktene så betyr det ikke så fryktelig mye hvem som har laget bladene (du må jo åpenbart forvisse deg om at bladene faktisk kan monteres på sagen din).

I mangel av kapp&gjærsag hjemme hos meg så er det en del ting som er greit å huske mhp. bruk av stikksag

• Alltid ha rettholt og hurtigklemmer liggende klar.
  • Husk at bladet kan tiltes forover/bakover som kan hjelpe på med å redusere oppflising ved kuttsted.
  • evt. bruk tape over kuttsted for å redusere oppflising.

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
geir__hk skrev (13 minutter siden):

Det er nok en fordel om du linker til sagen du har kjøpt og disse bladene du snakker om.

Generelt så tenker jeg at så lenge du ikke kjøper de billigste kina-produktene så betyr det ikke så fryktelig mye hvem som har laget bladene (du må jo åpenbart forvisse deg om at bladene faktisk kan monteres på sagen din).

I mangel av kapp&gjærsag hjemme hos meg så er det en del ting som er greit å huske mhp. bruk av stikksag

• Alltid ha rettholt og hurtigklemmer liggende klar.
  • Husk at bladet kan tiltes forover/bakover som kan hjelpe på med å redusere oppflising ved kuttsted.
  • evt. bruk tape over kuttsted for å redusere oppflising.

Dagen er en Bosch gst 155 mener jeg, uten at jeg ser hva det endrer.

Som nevnt er det snakk om Bosch blader. Det er uendelig mange forskjellige blader. Så var mer som et: hvilke blader bruker du mest " spørsmål, derav dumt spørsmål😁

Jeg er fult klar over at det kommer an på bruken, men kanskje noen modeller er mer brukt/likt? Igjen, dumt spørsmål

Ellers enig i det du sier

Lenke til kommentar

Leste litt kjapt, så det virket nesten som du kjøpte ny sag fordi det gamle bladet var sløvt :D

Bosch har veiledning på sidene side om hvilke blader som er til hvilke materialer: https://www.bosch-professional.com/no/no/stikksagblader-2865229-ocs-ac/?gad_source=1&gclid=CjwKCAjw0aS3BhA3EiwAKaD2ZU4FBu_KRTFHxjM7SWVOn5uzvQUZhkLn1lOLmIVvjj6KsceTV6-djRoC0f4QAvD_BwE

Det står der hvordan kuttene blir osv. Så er det bare å ta navnet på bladet og sjekke om de du fant billige blader hos har de.

Gode blader holder som regel lenge, men blader til siste finish jobber bør byttes ofte for pent resultat hele veien.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...