Tussi Skrevet 15. september Del Skrevet 15. september (endret) Jeg finner ingen tråd om dette fra før. Adopsjon er etter mitt syn et ubetinget gode under de rette forutsetningene. Når en mor og evt far ikke kan evt ønsker å ta seg av barnet sitt, og et par som ikke kan få barnet de ønsker seg, sammen kan gi et lite barn en ny fremtid er det lite som er bedre enn det. Eller at et foreldreløse barn uten familie som kan ta seg av det,.får et nytt liv Men når adopsjon ødelegges ved at foreldre betales for å selge barna sine, eller som i denne saken der foreldre fratas barna sine av ekle eugenistiske grunner, da er det noe alvorlig galt https://www.nrk.no/norge/ny-rapport-avslorer-systematisk-tvangsadopsjon-i-sor-korea-1.17038658 Ufattelig trist at så mye grusomt har skjedd slik at det nå nesten er umulig for de barna som trenger et nytt hjem å få det. Jeg håper det blir rettferdighet for foreldre og barn, og at ikke uskyldige adoptivforeldre ødelegges helt. Og at adopsjon, der det idag er et reelt behov, igjen kan bli en løsning på et hjerteskjærende problem, nemlig barn som trenger foreldre Endret 15. september av Tussi 2 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 15. september Del Skrevet 15. september (endret) Finnes ett marked, så kan det fylles. Mennesker er svin, sånn er det bare og jeg er ikke overrasket.. Det jeg ble litt overrasket over, er at jeg begynte å tenke på om dette og kan gjelde søsteren min. Årstall stemmer, organisasjonene stemmer.. Hmm.. 🤔🤔 Endret 15. september av Duriello 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 15. september Forfatter Del Skrevet 15. september Duriello skrev (5 minutter siden): Finnes ett marked, så kan det fylles. Mennesker er svin, sånn er det bare og jeg er ikke overrasket.. Det jeg ble litt overrasket over, er at jeg begynte å tenke på om dette og kan gjelde søsteren min. Årstall stemmer, organisasjonene stemmer.. Hmm.. 🤔🤔 Det et bare forferdelig, barn er mennesker, ikke en handelsvare. Jeg håper ikke dere har vært utsatt for dette, men med det som kommer frem er det desverre ikke utelukket... 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 15. september Del Skrevet 15. september (endret) Tussi skrev (8 minutter siden): Det et bare forferdelig, barn er mennesker, ikke en handelsvare. Enig. Men vet at mine foreldre ikke "kjøpte" noe barn, kun reisen dit for å hente, og evt det som var av papirmølle. 🙂 Endret 15. september av Duriello 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå