Gå til innhold

Hvilken elbil mener du gir mest for pengene i 2024?


PgUp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Henger varmepumpe på EX30 sammen med større batteri eller utstyrsnivå?

Generelt sett synes jeg det finnes mye ekstrautstyr på en ny bil som jeg kommer til å prøve en gang og så glemme eksisterer til bilen eventuelt varsler om at en eller annen sensor eller annet har tatt kvelden og nå behøver en reparasjon. Men det er umulig å velge vekk dette hvis man ønsker seg enkelte funksjoner eller egenskaper som produsenten har plassert i samme utstyrspakke.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (58 minutter siden):

Jeg skjønner at du ønsker minst mulig utstyr i bilene dine, og helst starter den med nøkkel i front slik som det startet. Men deg om det. 

Nei, jeg ønsker ikke minst mulig utstyr. Men jeg velger byggekvalitet foran utstyr 10 av 10 ganger.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (53 minutter siden):

Men det er jo poenget, tesla leverer mye mer utstyr enn tilsvarende biler i samme prisklasse. Om "like det jeg kjøper" er verdt 100 tusenvis ekstra for deg så må du gjerne gå for det, men den genrellet kjøper tenker nok ikke slik. Og det ser en jo på salgstallene. 

Det blir nok ofte vert en hel del når man bruke mye tid i bilen. Det gjør jeg. Da blir kr pr time vesentlig mindre enn om det kun er en bil man bruker i helgene osv. 

Jeg tilbringer 550 timer i året i bilen. Ca 5500 timer på 10år. Da betyr ting som støynivå, skrangling, plastseter som sprekker, dører som dunker, lyd fra vindusviskere osv mye. Man vil ha det komfortabel og ha en bil som ikke lager irriterende lyder. 100 000kr ekstra  delt på 10 000timer er 10kr timen. Kanskje mye for noen men jeg synes det er verdt hver krone

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

TAC-2 skrev (21 minutter siden):

Henger varmepumpe på EX30 sammen med større batteri eller utstyrsnivå?

Generelt sett synes jeg det finnes mye ekstrautstyr på en ny bil som jeg kommer til å prøve en gang og så glemme eksisterer til bilen eventuelt varsler om at en eller annen sensor eller annet har tatt kvelden og nå behøver en reparasjon. Men det er umulig å velge vekk dette hvis man ønsker seg enkelte funksjoner eller egenskaper som produsenten har plassert i samme utstyrspakke.

jepp, dessverre 😕

Lenke til kommentar
Trestein skrev (9 minutter siden):

Det blir nok ofte vert en hel del når man bruke mye tid i bilen. Det gjør jeg. Da blir kr pr time vesentlig mindre enn om det kun er en bil man bruker i helgene osv. 

Jeg tilbringer 550 timer i året i bilen. Ca 5500 timer på 10år. Da betyr ting som støynivå, skrangling, plastseter som sprekker, dører som dunker, lyd fra vindusviskere osv mye. Man vil ha det komfortabel og ha en bil som ikke lager irriterende lyder. 100 000kr ekstra  delt på 10 000timer er 10kr timen. Kanskje mye for noen men jeg synes det er verdt hver krone

Ja vi er alle forskjellige og verdsetter ting ulikt. Det er derfor tråden omhandler hva DU mener er bilen som gir mest for pengene. Så da bør du bruke mer tid å svare for deg selv og ikke krangle med folk som har ulike prioriteringer enn deg. Men, du gjør jo dette i hver tråd så det er ikke overraskende. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (3 minutter siden):

Ja vi er alle forskjellige og verdsetter ting ulikt. Det er derfor tråden omhandler hva DU mener er bilen som gir mest for pengene. Så da bør du bruke mer tid å svare for deg selv og ikke krangle med folk som har ulike prioriteringer enn deg. Men, du gjør jo dette i hver tråd så det er ikke overraskende. 

Ja og jeg mener spørsmålet er irrelevant. Mest hva da? Komfort, performance Plass, vekt, nyttelast,rekkevidde, batteristørrelse, akselerasjon, toppfart?

Vil tippe at alle vil komme ut med ulik beslutning. jeg har prioritert rekkevidde og komfort. Ikke alle gjør deT.

For svært mange vil nok VW ID buss gi mest for pengene. Hva om man ikke har så mange penger? Hvor relevant er det svaret da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Trestein skrev (1 minutt siden):

Ja og jeg mener spørsmålet er irrelevant. Mest hva da? Komfort, performance Plass, vekt, nyttelast,rekkevidde, batteristørrelse, akselerasjon, toppfart?

Vil tippe at alle vil komme ut med ulik beslutning. jeg har prioritert rekkevidde og komfort. Ikke alle gjør deT.

For svært mange vil nok VW ID buss gi mest for pengene. Hva om man ikke har så mange penger? Hvor relevant er det svaret da?

Herregud hvor vanskelig er det å ta inn ett enkelt konsept, tråden handler om hva DU ser på som den bilen som gir mest for pengene. Så kan de som leser kommentaren din vurdere dine betraktninger som de vil. 

Jeg har skrevet en ganske detaljert post med mine meninger om hva jeg tenker, i motsetning til deg som stort sett har bare klaget på andre sine vurderinger. Nesten som jeg vurderer å rapportere postene dine for støy og avsporing. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (3 minutter siden):

Herregud hvor vanskelig er det å ta inn ett enkelt konsept, tråden handler om hva DU ser på som den bilen som gir mest for pengene. Så kan de som leser kommentaren din vurdere dine betraktninger som de vil. 

Jeg har skrevet en ganske detaljert post med mine meninger om hva jeg tenker, i motsetning til deg som stort sett har bare klaget på andre sine vurderinger. Nesten som jeg vurderer å rapportere postene dine for støy og avsporing. 

Les hva tråen heter

 

Jeg har avgitt svar VW ID Buss

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Trestein skrev (1 minutt siden):

Les hva tråen heter

 

Jeg har avgitt svar VW ID Buss

Usikker på hva du mener jeg ikke har lest, men for tråden sin del er det nok best å la det ligge. 

 

ID Buss, det er sikkert ett godt tips. Kjenner ikke bilen mer enn at jeg ser den farte rundt som arbeidsbil for mange folk om dagen. 

 

Hvilke ting tenker du gjør at den er den bilen som gir mest for pengene? Og hvilken versjon? 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (4 minutter siden):

Usikker på hva du mener jeg ikke har lest, men for tråden sin del er det nok best å la det ligge. 

 

ID Buss, det er sikkert ett godt tips. Kjenner ikke bilen mer enn at jeg ser den farte rundt som arbeidsbil for mange folk om dagen. 

 

Hvilke ting tenker du gjør at den er den bilen som gir mest for pengene? Og hvilken versjon? 

PRO 7S

Det har med at den klarer 30/50 banankasser bagasje. Over 2.5 ganger  så mye som en Tesla 3

Opptil 7 stk kan sitte komfortabel 

Man kan utstyre den fleksibelt

Lavt støynivå.

Stort batteri

Høy nyttelast 

Lang rekkevidde

Rask lading

Moderne utstyr som HUD VR div kjøreassistent system

Fåes i lang og kort utgave 2WD 4WD flere batteristørrelser  Man har mange valg. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Trestein skrev (1 minutt siden):

PRO 7S

Det har med at den klarer 30/50 banankasser bagasje. Over 2.5 ganger  så mye som en Tesla 3

Opptil 7 stk kan sitte komfortabel 

Man kan utstyre den fleksibelt

Lavt støynivå.

Stort batteri

Høy nyttelast 

Lang rekkevidde

Rask lading

Moderne utstyr som HUD VR div kjøreassistent system

Fåes i lang og kort utgave 2WD 4WD flere batteristørrelser  Man har mange valg. 

 

Veldig bra, dette er god info for de som er innom for å sjekke hva andre vurderer :)

Lenke til kommentar

Kanskje Skoda Elroq vil bli ett godt kjøp. I motsetning til Ev3 kan man da velge bort det største batteriet og fortsatt kunne hekte på en henger med en vedsekk oppi. Og i kjent VAG stil kan man nok kjøpe bilen helt ribbet for utstyr da det meste er bakt inn i en eller annen overpriset og merkelig sammensatt pakke. Men bakhjulstrekk, bagasjeplass og hengerfeste i ett trygt europeisk design lover bra. Den røyter vel lakk som vanlig i det garanti går ut, men det ser ihvertfall ut som om man slipper skai-seter. Jeg er interessert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Femtekolonne skrev (1 time siden):

Kanskje Skoda Elroq vil bli ett godt kjøp. I motsetning til Ev3 kan man da velge bort det største batteriet og fortsatt kunne hekte på en henger med en vedsekk oppi. Og i kjent VAG stil kan man nok kjøpe bilen helt ribbet for utstyr da det meste er bakt inn i en eller annen overpriset og merkelig sammensatt pakke. Men bakhjulstrekk, bagasjeplass og hengerfeste i ett trygt europeisk design lover bra. Den røyter vel lakk som vanlig i det garanti går ut, men det ser ihvertfall ut som om man slipper skai-seter. Jeg er interessert.

Spennende bil. Ser ut til et tøffere alternativ til ID3, om ikke enn litt større. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...