Gå til innhold

Hvilken elbil mener du gir mest for pengene i 2024?


PgUp

Anbefalte innlegg

AL123 skrev (11 timer siden):

Heektriske bakluker har vi hatt i et par tiår. De siste årene har bilen hatt en  sensor som reagerer hvis du beveger foten under støtfangeren.  Hvordan din bil åpner bakluken uten noen form for sensor aner jeg ikke. Trolldom muligens?

Hyundai Ioniq 5 har dette, og den bruker nok nærhetssensor til nøkkelen. Det var noe av det første jeg skrudde av når jeg fikk bilen. 3 sekunder eller hva det var før den åpner er evigheter i forhold til å bare trykke på knappen, samt fare for at den går opp når jeg skal lade på jobb, og bakluken treffer veggen. Kan i nøden bruke egen knapp på nøkkelen også, så er den oppe innen jeg er fremme ved bilen.

Fotsensor hadde funket bra hvis den hadde hatt det.

 

Fordelen med motorisert bakluke er at den kan stoppe på angitt sted, slik at den ikke treffer ting i en garasje som er for lav til at den går helt opp, i forhold til en manuell som man kanskje er uheldig å smelle oppi noe. Enkelte gamle garasje porter har metall hengsler som stikker godt ned fra porten når den er oppe, og akkurat der man har bakluken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bzzlink skrev (3 timer siden):

Du må ha TM3 highland, eller 2023 og nyere S eller X

+ Iphone 13 eller nyere

(jeg hadde samme reaksjon som deg, når jeg leste om det)

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/APeeG3/nye-teslaer-faar-en-stor-mobilnoekkel-oppgradering?srsltid=AfmBOoorm2ik75HJfMVlBV4rYqEOO0n2ZorPcBkRefa06IIlbdhpkA_w

DET forklarer jo hvorfor jeg ikke hadde hørt om det i hvertfall. Jaja, bare litt over ett år til jeg bytter til nye Tesla, så har man enda mer å glede seg til. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...