Gå til innhold

Hvilken elbil mener du gir mest for pengene i 2024?


PgUp

Anbefalte innlegg

AL123 skrev (13 minutter siden):

Nei, har fått nok smekk over fingrene til at det ikke er favoritten, men jeg kjørte en Jaguar Mk2 fra 60 tallet for noen dager siden med en diger rekkesekser. Da oppdager man virkelig hvor mye som har gått fremover, men også hva man har mistet undreveis

Den jevne bileier finnes ikke interessert i bil. Motorisert bakluke med fotsensor er forøvrig helt genialt. Motorisert bakluke uten fotsensor er bare irritasjon 90% av tiden. Viktig å skille på utstyr som gir bedre funksjonalitet og utstyr som bare irriterer 😉 

Usikker på hva du mener, bilen jeg kjører krever ikke noe sensor. Den vet om jeg er bak bilen og åpner så lenge jeg står der. Det tenker jeg er veldig fint, for folk flest. Om de er interessert i bil eller kongler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (4 minutter siden):

Usikker på hva du mener, bilen jeg kjører krever ikke noe sensor. Den vet om jeg er bak bilen og åpner så lenge jeg står der. Det tenker jeg er veldig fint, for folk flest. Om de er interessert i bil eller kongler.

Heektriske bakluker har vi hatt i et par tiår. De siste årene har bilen hatt en  sensor som reagerer hvis du beveger foten under støtfangeren.  Hvordan din bil åpner bakluken uten noen form for sensor aner jeg ikke. Trolldom muligens?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
29 minutes ago, AL123 said:

Den jevne bileier finnes ikke interessert i bil. Motorisert bakluke med fotsensor er forøvrig helt genialt. Motorisert bakluke uten fotsensor er bare irritasjon 90% av tiden. Viktig å skille på utstyr som gir bedre funksjonalitet og utstyr som bare irriterer 😉 

Stemmestyring er bedre enn fotsensor synes jeg

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (8 minutter siden):

Heektriske bakluker har vi hatt i et par tiår. De siste årene har bilen hatt en  sensor som reagerer hvis du beveger foten under støtfangeren.  Hvordan din bil åpner bakluken uten noen form for sensor aner jeg ikke. Trolldom muligens?

Bruker UWB for å avgjøre lokasjon på bruker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (9 minutter siden):

Stemmestyring er bedre enn fotsensor synes jeg

Er ikke glad i stemmestyring i noen sammenhenger, men ser poenget. Poenget mitt var uansett at en elluke i seg selv ikke er noe fremskritt, kun 2 svindyre aktuatorer som er utrolig trege.

Lenke til kommentar
AL123 skrev (2 minutter siden):

Krever vel også sensor? Men, er det avhengig av at du har nøkkel, kort eller mobiltlf på deg? Og hvordan vet den at du faktisk skal inn i bagasjerommet?

 

Ja absolutt, tenkte mer på "for sensor". Den bruker mobilen, og lokaliserer deg. Så gir bilen beskjed at den detekterer deg bak slik at du kan bevege deg vekk om du ikke ønsker at den åpner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Ja absolutt, tenkte mer på "for sensor". Den bruker mobilen, og lokaliserer deg. Så gir bilen beskjed at den detekterer deg bak slik at du kan bevege deg vekk om du ikke ønsker at den åpner.

Så den gjør ikke en dritt dersom mobilen ligger i bilen (noe den gjerne gjør hvis du skal hente/laste inn noe tungt)? Og du risikerer at liken åpner seg dersom du nermer deg bilen bakfra? Høres ut som en oppfinnelse verden aldri ba om, litt som kamerabasert regn og ryggesensor...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (9 minutter siden):

Så den gjør ikke en dritt dersom mobilen ligger i bilen (noe den gjerne gjør hvis du skal hente/laste inn noe tungt)? Og du risikerer at liken åpner seg dersom du nermer deg bilen bakfra? Høres ut som en oppfinnelse verden aldri ba om, litt som kamerabasert regn og ryggesensor...

Høres ut som en boomer som kommenterer moderne innovasjon 😅

Sorry, måtte bare. Tar det nesten tilbake.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Høres ut som en boomer som kommenterer moderne innovasjon 😅

Sorry, måtte bare. Tar det nesten tilbake.

Helt ok. Er nok bare det at jeg er litt mer vant til teknologi enn det du er, samt litt mer enn gjennomsnittlig opptatt av design og funksjonalitet. Blir mao ikke så veldig blendet av teknologi for teknologien skyld. Det må funke, ikke bare virke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (5 minutter siden):

Helt ok. Er nok bare det at jeg er litt mer vant til teknologi enn det du er, samt litt mer enn gjennomsnittlig opptatt av design og funksjonalitet. Blir mao ikke så veldig blendet av teknologi for teknologien skyld. Det må funke, ikke bare virke.

Haha helt klart er du det😅 og ja det er så mye bedre å bare ha en manuell bakluke for en dyrere pris. Forstår helt hva du mener tech guden🤣

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Haha helt klart er du det😅 og ja det er så mye bedre å bare ha en manuell bakluke for en dyrere pris. Forstår helt hva du mener tech guden🤣

Selvfølgelig er jeg det. Du kjører en Tesla M3 og lite annet. Nå skrev jeg vel at en fotsensor var å foretrekke, men at jeg foretrekker manuell bakluke foran en elektrisk uten sensor.

Lenke til kommentar
AL123 skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig er jeg det. Du kjører en Tesla M3 og lite annet. Nå skrev jeg vel at en fotsensor var å foretrekke, men at jeg foretrekker manuell bakluke foran en elektrisk uten sensor.

Nei, diskusjonen startet med el.bakluke og hvor forferdelig det var så det var bra at dyre ex30 ikke hadde det.

Du har absolutt ingen ANING på hvilke biler jeg kjører. Forskjellen er at du tror du vet og kommer med idiotiske påstander mens jeg hever meg over slikt tull. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
33 minutes ago, AL123 said:

Er ikke glad i stemmestyring i noen sammenhenger, men ser poenget. Poenget mitt var uansett at en elluke i seg selv ikke er noe fremskritt, kun 2 svindyre aktuatorer som er utrolig trege.

Jeg ser poenget. Men det er hakket mer nyttig enn softclose på dørene.

Enig i at det bør kunne fjernstyres, største pluss i tillegg til om man har noe i begge hendene, er at man ikke blir møkkete på fingra når bilen er grisete. 
 

Jeg bruker stemmestyring via klokka, synes det er veldig kjekt. Ikke minst på frunken, brukte ikke den i det hele tatt nesten før.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Nei, diskusjonen startet med el.bakluke og hvor forferdelig det var så det var bra at dyre ex30 ikke hadde det.

 

Nei, den diskusjonen gjaldt seter, og jeg skrev ikke at elseter var forferdelig, men at det ikke var viktig for meg. Kommentaren min om el.bakluke var som følger : "Motorisert bakluke med fotsensor er forøvrig helt genialt. Motorisert bakluke uten fotsensor er bare irritasjon 90% av tiden. "

Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Du har absolutt ingen ANING på hvilke biler jeg kjører. Forskjellen er at du tror du vet og kommer med idiotiske påstander mens jeg hever meg over slikt tull. 

Jepp, du foretrekker personangrep. Veldig voksent. Forøvrig foreslår jeg at vi stopper her og ikke ødelegger PgUps tråd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (2 minutter siden):

Nei, den diskusjonen gjaldt seter, og jeg skrev ikke at elseter var forferdelig, men at det ikke var viktig for meg. Kommentaren min om el.bakluke var som følger : "Motorisert bakluke med fotsensor er forøvrig helt genialt. Motorisert bakluke uten fotsensor er bare irritasjon 90% av tiden. "

Jepp, du foretrekker personangrep. Veldig voksent. Forøvrig foreslår jeg at vi stopper her og ikke ødelegger PgUps tråd.

Ja, for det er jeg som driver med personangrep her😅

Men jeg er enig, vi bør stoppe her. Eller egentlig langt før.

Bjarne på lageret

Endret av Salvesen.
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Ja, for det er jeg som driver med personangrep her😅

Men jeg er enig, vi bør stoppe her. Eller egentlig langt før.

Bjarne på lageret

3 personangrep fra deg på under en uke. Iallfall et halvt år siden jeg kom med noe tilsvarene mot deg. 

 

Salvesen. skrev (3 minutter siden):

Bjarne på lageret

??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (7 timer siden):

Usikker på hva du mener, bilen jeg kjører krever ikke noe sensor. Den vet om jeg er bak bilen og åpner så lenge jeg står der. Det tenker jeg er veldig fint, for folk flest. Om de er interessert i bil eller kongler.

What? Kan den gjøre det? Må jeg huke av for den funksjonen i menysystemet? Var ikke klar over den funksjonaliteten. Den er jo genial. 🤩

Lenke til kommentar
2 hours ago, Hanhijnn said:

What? Kan den gjøre det? Må jeg huke av for den funksjonen i menysystemet? Var ikke klar over den funksjonaliteten. Den er jo genial. 🤩

Du må ha TM3 highland, eller 2023 og nyere S eller X

+ Iphone 13 eller nyere

(jeg hadde samme reaksjon som deg, når jeg leste om det)

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/APeeG3/nye-teslaer-faar-en-stor-mobilnoekkel-oppgradering?srsltid=AfmBOoorm2ik75HJfMVlBV4rYqEOO0n2ZorPcBkRefa06IIlbdhpkA_w

Endret av bzzlink
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...