Gå til innhold

Bygge ny windows 11 kompatibel PC

karekbo

Anbefalte innlegg

Min nyaste PC er frå 2015, i et støydempa Fractal Design Define R5 kabinett. 

Eg går ut frå at få av komponentane kan brukast til Win 11 oppdatering, så eg vil røske ut alt og bygge heilt ny.

Eg ønsker forslag til kor eg kan finne ei oppdatert liste over komponentar, gjerne ei med fleire valg der eg kan finne beste kompromiss mellom pris og mine krav til spesifikasjonar

Vis meg gjerne til ei nettside

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Noe komponentliste kan jeg nok ikke komme med, men det var litt dårlig med liste over komponenter som du har i PC`en nå da, men en PC fra 2015, har nok ikke støtte for Windows 11 ut av boksen iallefall. Man kan installere Windows 11 på gamle maskiner hvis med litt modifisering. Akkurat nå, så har jeg ikke noen PC`er med Windows 11. Mulig jeg har SSD med Windows eller. Det husker jeg ikke, men de PC`ene som jeg har kjørt Windows 11 installasjoner på, har ikke vært kompitable med Windows 11 for å si det mildt. Jeg skal ikke si dette her 100%, men jeg tror jeg installerte Windows 11 på en DDRII PC.

Men hvis du er fornøyd med PC`en og kanskje ikke ser helt vitsen med og bytte den ut, så kan du se på Youtube, for der ligger det videoer av hvordan man installerer Windows 11 på gamle maskiner. Bare pass på at du har nok RAM iallefall. Jeg vil anbefale 16 GB RAM eller mer.

Man kan ikke installere direkte på SSD`en eller Harddisken uten og ha en Lisens, men hvis man oppgraderer til Windows 11 og har Nett tilkobla, så vil den bli aktivert automatisk når man kommer inn til desktopen til Windows 11. Det var iallefall slik sist jeg prøvde det. Etter at du først har oppgradert til Windows 11 og har fått den aktivert, så kan du derimot formatere SSD`en eller Harddisken og installere Windows 11 på nytt igjen, for da er den allerede aktivert og da aktiveres den bare på nytt igjen.

Endret av wil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...