Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor skal man stoppe hvis politiet slår på blålysene på motorvei?


Anbefalte innlegg

Hvis du kjører på E6 og oppdager at politibilen bak deg slår på blålysene og vil stoppe deg for å ta en prat om noe eller sjekke noe. Hvor skal man stoppe?

Veiskulderen?

Neste avkjøringsrampe?

Etter avkjøringsrampen? Hva om det kommer en rundkjøring? Etter rundkjøringen?

Hvor langt kan man kjøre for å finne et passende sted å stoppe for politiet, før de tror du prøver å stikke av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk kjeft så det holdt for 15 år siden fordi jeg ikke stoppet øyeblikkelig når jeg så blålysene bak meg. Jeg forklarte at det med rushen på motorveien ville vært uforsvarlig å stoppe på motorveien hvor det var så liten veiskulder at bilen ville stått delvis ut i kjørefeltet. Boten jeg fikk var også noe jeg burde nektet å godta, men pga. dårlig tid til et viktig møte så ville jeg bare bli kvitt idiotene raskest mulig.

Hva gjorde jeg? Jeg blinket med nødlysene for å annerkjenne at jeg hadde sett dem, senket farten noe og satt på blinklyset som signal på at jeg skulle stoppe så fort jeg fant et trygt sted å stoppe.

Heldigvis gjenspeiler ikke disse to de jeg ellers har møtt på.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

En bygdefjott av en enslig lensmann var på hugget overfor meg en lørdag formiddag. Fikk kjeft for at jeg ikke stanset på et uforsvarlig sted.. Av den grunn og fra han en uspesifisert overskridelse av hastighet så ble jeg presentert et forenklet forelegg.

Takket høflig nei. Hørte aldri noe mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...