Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ingen effekt av bedøvelse?


Gjest 7459f...7fc

Anbefalte innlegg

Gjest 7459f...7fc

Som følge av selvskading måtte jeg sy hos legevakta, meeen bedøvelsen virket ikke og etter en ekstra runde med bedøvelse orket jeg ikke mer av smerten fra at legen pirket med nåla lenger og lenger nedi sårene. Kunne ikke akkurat klage, men fyy f.. så vondt å kjenne alt.. Er det mulig å være immun mot bedøvelse?

Sorry, men har ingen å snakke med.....

Anonymous poster hash: 7459f...7fc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 7459f...7fc skrev (8 minutter siden):

Sorry, men har ingen å snakke med

Hjelpetelefonen - Mental Helse

Gjest 7459f...7fc skrev (8 minutter siden):

Er det mulig å være immun mot bedøvelse?

Ja.
Det vanligste å bruke er morfinbasert.
Og det er faktisk en del som er "imun" mot morfinbaserte bedøvelser.
Du kan fremdels få bivirkningene men ikke bedøvelse.

Om det viser seg at du ikke har effekt av en type bedøvelse snakk med fastlegen din og få dette registrert.
Da kan du si til sykhus ved behov at dem må bruke alternativ bedøvelse (det er flere typer å velge mellom)

Lenke til kommentar
Gjest 7459f...7fc skrev (33 minutter siden):

Som følge av selvskading måtte jeg sy hos legevakta, meeen bedøvelsen virket ikke og etter en ekstra runde med bedøvelse orket jeg ikke mer av smerten fra at legen pirket med nåla lenger og lenger nedi sårene. Kunne ikke akkurat klage, men fyy f.. så vondt å kjenne alt.. Er det mulig å være immun mot bedøvelse?

Sorry, men har ingen å snakke med.....

Anonymous poster hash: 7459f...7fc

Det kan ta litt tid før bedøvelsen virker. Forresten, jeg håper du får den hjelpen du trenger med utfordringene dine. Å skade seg selv er ikke verdt det, tro meg. ❤️

Håper virkelig at du fikk mer oppfølging av legevakten.

Endret av Kassettspiller
Lenke til kommentar
Eskove skrev (29 minutter siden):

Hjelpetelefonen - Mental Helse

Ja.
Det vanligste å bruke er morfinbasert.
Og det er faktisk en del som er "imun" mot morfinbaserte bedøvelser.
Du kan fremdels få bivirkningene men ikke bedøvelse.

Om det viser seg at du ikke har effekt av en type bedøvelse snakk med fastlegen din og få dette registrert.
Da kan du si til sykhus ved behov at dem må bruke alternativ bedøvelse (det er flere typer å velge mellom)

Man bruker lokalbedøvelse ved kutt, lignende zylokain, med evt adrenalin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (4 timer siden):

Man bruker lokalbedøvelse ved kutt, lignende zylokain, med evt adrenalin.

Zylokain ligner veldig på Cokain, altså Kokain.

Jeg spekulerer på om folk som bruker kokain er immune / har resistens/ på norsk toleranse mot lokalbedøvelse feks som nevnt eller hos tannlegen.

Ikke at trådstarter gjør dette selvsagt, jeg er bare nysgjerrig på emnet...

Det er fullt mulig at bedøvelsen ikke har effekt, folk er forskjellige, noen tåler mer mens andre blir bedøvet av det minste.

Endret av Gouldfan
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 7459f...7fc
3 hours ago, Kassettspiller said:

Det kan ta litt tid før bedøvelsen virker. Forresten, jeg håper du får den hjelpen du trenger med utfordringene dine. Å skade seg selv er ikke verdt det, tro meg. ❤️

Håper virkelig at du fikk mer oppfølging av legevakten.

Jeg vet ikke, etter hendelsen ville ikke psy kologen ha meg mer og henviste meg til noen andre. Det er ovr en måned siden og jeg har ikke hørt noe mens jeg bare går rundt og kjenner trykket bygge seg opp igjen. Har adlri følt meg så liten og uviktig som DPS gjorde meg

Anonymous poster hash: 7459f...7fc

Lenke til kommentar
Gjest 7459f...7fc skrev (6 minutter siden):

Jeg vet ikke, etter hendelsen ville ikke psy kologen ha meg mer og henviste meg til noen andre. Det er ovr en måned siden og jeg har ikke hørt noe mens jeg bare går rundt og kjenner trykket bygge seg opp igjen. Har adlri følt meg så liten og uviktig som DPS gjorde meg

Anonymous poster hash: 7459f...7fc

Du må ringe å spørre dem! Det er viktig at du får rask hjelp.

Har du diagnose/r?

Lenke til kommentar
Gjest 7459f...7fc

Nei, eller hver gang jeg har fått en har jeg blitt henvist videre til noen andre som gir meg en ny.

Ut i fra respekt for de som engasjerte seg og tok seg tid til å svare meg - jeg initierte fordi jeg er dødelig interessert alt teknisk  og
Møtet med psykiatrien har vært ekstremt frustrende for jeg klarer ikke kommunisere hvordan jeg har det og velger heller kutting og forsøker å overdose enn å møte opp. Det eneste de bryr seg om er at jeg ikke dør.
Jeg orker ikke ringe åspøre, og jeg nekter å tro at mental helse er interessert i å diskutere anestesi.
Dobbeltlivet mitt disiplinert med fulltidsjobb og trening gjør meg for frisk til å få noen tettere oppfølging selvom jeg ødelegger absolutt alle meningsfulle fremtidsutsikter for meg selv. Jeg klarer knapt å jobbe og blir stadig distrahert av tankene på å bare kutte mer og dypere.

Legevakten er en vits, fastlegen visste ikke en gang at de hentet meg med ambulanse begge gangene

Anonymous poster hash: 7459f...7fc

Lenke til kommentar
Gjest 7459f...7fc skrev (54 minutter siden):

Nei, eller hver gang jeg har fått en har jeg blitt henvist videre til noen andre som gir meg en ny.

Ut i fra respekt for de som engasjerte seg og tok seg tid til å svare meg - jeg initierte fordi jeg er dødelig interessert alt teknisk  og
Møtet med psykiatrien har vært ekstremt frustrende for jeg klarer ikke kommunisere hvordan jeg har det og velger heller kutting og forsøker å overdose enn å møte opp. Det eneste de bryr seg om er at jeg ikke dør.
Jeg orker ikke ringe åspøre, og jeg nekter å tro at mental helse er interessert i å diskutere anestesi.
Dobbeltlivet mitt disiplinert med fulltidsjobb og trening gjør meg for frisk til å få noen tettere oppfølging selvom jeg ødelegger absolutt alle meningsfulle fremtidsutsikter for meg selv. Jeg klarer knapt å jobbe og blir stadig distrahert av tankene på å bare kutte mer og dypere.

Legevakten er en vits, fastlegen visste ikke en gang at de hentet meg med ambulanse begge gangene

Anonymous poster hash: 7459f...7fc

Vet ikke om du er jente eller gutt, men selvskading er ofte men ikke alltid en jente greie. Det hender gutter også da.

Nå er jeg veldig redd for å leke hobby-psykiater her....

Psykolog er nok viktig men vanskelig å få og dyrt.

Midlertidig så tror jeg selvskading er pga overdreven emosjonelle følelser.....

Det var en teit ordlegging, men midlertidig så tror jeg at stemnigsstabilsering i riktig dose er fornuftig. Dette gjør trådstarter kanskje allerede, men om ikke så ta det opp med psykiater.

Overdreven emosjonelle problemer kan ha med alt fra traumer i livet, til stress og rett og slett for mye følelser negative som man forsøker fjerne med selvskading eller rus.

Jeg er egentlig kritisk til medisiner, jeg tror det er bedre å finne årsaken til problemet og løse dette, men ikke alltid det er så enkelt...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
6 hours ago, Eskove said:

Hjelpetelefonen - Mental Helse

Ja.
Det vanligste å bruke er morfinbasert.
Og det er faktisk en del som er "imun" mot morfinbaserte bedøvelser.
Du kan fremdels få bivirkningene men ikke bedøvelse.

Om det viser seg at du ikke har effekt av en type bedøvelse snakk med fastlegen din og få dette registrert.
Da kan du si til sykhus ved behov at dem må bruke alternativ bedøvelse (det er flere typer å velge mellom)

Lokalbedøvelse er ikke morfin-basert, men er et aminoamid. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 7459f...7fc skrev (1 time siden):

Nei, eller hver gang jeg har fått en har jeg blitt henvist videre til noen andre som gir meg en ny.

Ut i fra respekt for de som engasjerte seg og tok seg tid til å svare meg - jeg initierte fordi jeg er dødelig interessert alt teknisk  og
Møtet med psykiatrien har vært ekstremt frustrende for jeg klarer ikke kommunisere hvordan jeg har det og velger heller kutting og forsøker å overdose enn å møte opp. Det eneste de bryr seg om er at jeg ikke dør.
Jeg orker ikke ringe åspøre, og jeg nekter å tro at mental helse er interessert i å diskutere anestesi.
Dobbeltlivet mitt disiplinert med fulltidsjobb og trening gjør meg for frisk til å få noen tettere oppfølging selvom jeg ødelegger absolutt alle meningsfulle fremtidsutsikter for meg selv. Jeg klarer knapt å jobbe og blir stadig distrahert av tankene på å bare kutte mer og dypere.

Legevakten er en vits, fastlegen visste ikke en gang at de hentet meg med ambulanse begge gangene

Anonymous poster hash: 7459f...7fc

Jeg var alvorlig selvskader engang, hadde svært lavt funksjonsnivå den gangen, så de hadde ikke noe valg om å hjelpe meg hvis jeg skulle overleve.

Jeg sier det fordi du har ressurser, du trener, du er i jobb, det er ting ved deg som funker.  

Og du sier det er lettere å selvskading enn å møte opp på DPS og prate. Det har du rett i. Men det endrer ikke på fakta, som er at å prate om det, å sette ord på det, og bearbeide hva som ligger bak, er helt essensielt.

Det er forståelig at du ikke får god oppfølging når du ikke møter opp, fordi å møte opp er selve forutsetningen for å få den hjelpen de kan tilby

Jeg håper du bestemmer deg for å tåle følelsene litt lengre, og satse på å bearbeide tanker og sette ord på følelser, for du har alle forutsetninger for å få et godt liv...

Lykke til ❤️

Endret av Tussi
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...