OC-Freak Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Bare som info så er de That's write 4X DVD-R platene i 25spindel som komplett selger nå PRINCO. Disse var tidligere LEAD DATA. Så vet dere DET, i tilfelle dere forventer å få LEAD DATA....... Lenke til kommentar
titus Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Takk for opplysningen Hvilken produksjonskode har de nye platene? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 Serienr på platene er:4XB2492401369-00733 Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Fikk nettopp en sånn pakke idag. Har brent 2 stk og ingen problemer med dem. Valgte den billigste spindelen fra komplett. Hvor finner jeg serienummer hen? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 På platene seff på oversiden nær senter av platen. Har brent en og resultatet var meget skuffende Lenke til kommentar
Wave Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Sporer litt av, men i samme tema; Jeg kjøpte 50 White label plater. Jeg visste at dette er Princo, og at de anbefales kun til data. På spindelen var det to typer plater, 25 stk av hver. De har samme label, men kantene på diskene er forskjellige, og den ene er litt blankere i overflaten enn den andre. Det rare er at begge kommer dønn likt ut i dvd identifier. Samme kode, merke osv. Men de oppfører seg helt forskjellig i brenneren. De blanke platene brenner ingenting ordentlig, mens de litt mere matte brenner alt! Har prøvd å brenne data, psx, dvd-video, dvd-rom... samme resultat hver gang. Den ene virker med alt, den andre tar ingenting, bare feil. Har sendt mail til Komplett, da det ikke engang gikk ann å brenne data på den ene typen. OC-Freak, du som har litt peil, skjønner du noe av dette? Endret 17. januar 2004 av Wave Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 De som er "blanke" er av en eldre produksjons-serie or er MEGET dårlige, de hvite er bare litt dårlige...... det er forskjellen etter min erfaring. White label = oftest B grade kvalitet av forskjellige merker. De "blanke" har jeg kun fått til å virke ok i en brenner og kun hvis jeg brenner mindre enn 3.5gb på platen (data over 3.5gb er uleselig). Denne brenneren er Pioneer DVR-106 med firmware 1.07. De "blanke" funker ikke i: plextor, lite-on, LG, BTC og NEC brennere. Når man kjøper 50 plater til rett over 200 kroner så kan man ikke regne med å få noe annet enn møkk heller. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Princo er ett kvalitetsmerke, har god erfaring med brenne CDene deres. Oi 300 innlegg Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Princo er IKKE et kvalitets merke. De krever at leseren har god laser (f.eks. enkelte dvd-romer sliter MYE med princo). Selv anbefaler jeg kun princo til DATA lagring (backup o.l., ikke backup av dvd filmene dine osv.). Vil dere alikevel bruke billigkroken anbefaler jeg RITEK G04 DYE på dvd-r'ene. Kjøpte nylig en 25 pakning med printable surface, RITEK G04 dye. Og de er bare sinnsyke for prisen. Ritek A Grade 4x Endret 17. januar 2004 av SineTwo Lenke til kommentar
Wave Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) De som er "blanke" er av en eldre produksjons-serie or er MEGET dårlige, de hvite er bare litt dårlige...... det er forskjellen etter min erfaring. White label = oftest B grade kvalitet av forskjellige merker. De "blanke" har jeg kun fått til å virke ok i en brenner og kun hvis jeg brenner mindre enn 3.5gb på platen (data over 3.5gb er uleselig). Denne brenneren er Pioneer DVR-106 med firmware 1.07. De "blanke" funker ikke i: plextor, lite-on, LG, BTC og NEC brennere. Når man kjøper 50 plater til rett over 200 kroner så kan man ikke regne med å få noe annet enn møkk heller. De skal uansett ikke selge plater som ikke funker. Det står "Obs, kun til data". Da skal de pokker meg funke med data, i hvert fall noen av dem. Si meg, finnes det andre bransjer i det hele tatt hvor man selger ubrukelige ting fult bevisst?? Møkk? Vel, hittil har jeg ikke hatt feil med den andre bunken på 25, og da har jeg brent nesten bare filmer. Hadde jeg bare fått den typen i spindelen, hadde det vært et kupp. Vet du om dette er tilfelle fra Komplett nå? Eller sender de ut den gamle serien enda? Endret 17. januar 2004 av Wave Lenke til kommentar
marcus Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Kjøpte en spindel med 25 that's write dvd -r plater hos komplett i går, for 250 kr. Har brent ut en film med nec 2500 brenneren, og resultatet ble meget bra. DVD spilleren jeg har, som egentlig ikke tar brente plater, spilte av filmen som bare det;) Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Selv anbefaler jeg kun princo til DATA lagring (backup o.l., ikke backup av dvd filmene dine osv.). Nå er vel backup av data for de fleste 100x viktigere enn noen lusne DVD-filmer vil jeg tro. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 På platene seff på oversiden nær senter av platen. Har brent en og resultatet var meget skuffende Hvorfor ble resultatet skuffende? Dårlig kvalitet? Hadde vært fint å vite. Serienummer på de jeg kjøpte fra komplett er: 4XB2392401375 Har brent 3 plater nå og ingen feil. Dvd brenneren jeg bruker er en ekstern Lacie dvd brenner som jeg kjøpte fra mpx. Det er pioneer som er inni. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Nå er vel backup av data for de fleste 100x viktigere enn noen lusne DVD-filmer vil jeg tro. Helt enig! Skjønner ikke at noen gidder å kjøpe disker de vet det er bare problemer med. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 De som er "blanke" er av en eldre produksjons-serie or er MEGET dårlige, de hvite er bare litt dårlige...... det er forskjellen etter min erfaring. White label = oftest B grade kvalitet av forskjellige merker. De "blanke" har jeg kun fått til å virke ok i en brenner og kun hvis jeg brenner mindre enn 3.5gb på platen (data over 3.5gb er uleselig). Denne brenneren er Pioneer DVR-106 med firmware 1.07. De "blanke" funker ikke i: plextor, lite-on, LG, BTC og NEC brennere. Når man kjøper 50 plater til rett over 200 kroner så kan man ikke regne med å få noe annet enn møkk heller. De skal uansett ikke selge plater som ikke funker. Det står "Obs, kun til data". Da skal de pokker meg funke med data, i hvert fall noen av dem. Si meg, finnes det andre bransjer i det hele tatt hvor man selger ubrukelige ting fult bevisst?? Møkk? Vel, hittil har jeg ikke hatt feil med den andre bunken på 25, og da har jeg brent nesten bare filmer. Hadde jeg bare fått den typen i spindelen, hadde det vært et kupp. Vet du om dette er tilfelle fra Komplett nå? Eller sender de ut den gamle serien enda? selger "ubrukelige" ting bevisst? Ehhh, hvem har vel ikke kjøpt billig verktøy etc hos biltema o.l. som går i stykker etter 1 gans bruk? Hele dette partiet som komplett tok inn med white label er blandet god type og dårlig type. på meg virker det til å være slik: 50% spindler med bare "gode" plater og 50% spindler med blandede plater, har ennå ikke sett spindler med bare dårlige plater........ Lenke til kommentar
RobertX Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Angående brenning av Princo og generelt billige plater; kjør alltid en "verify"/lesetest av platen etter at du har brent den ferdig. Jeg har mange ganger hatt vellykket brenning men når jeg så skal lese platen fungerer den ikke 100%. Og som en kommentar til den opprinnelige meldingen; jeg synes det er utrolig skuffende at That's Write "produsenten" velger å gå over på Princo. Selv om det sikkert gir lavere produksjonskostnader tviler jeg sterkt på om dette har noen positiv effekt for merkenavnet That's Write i lengden. Det må da være bedre å ha litt høyere produksjonskostnader og et kraftig økende salgsvolum istedenfor å redusere produksjonskostnadene kanskje 10-20% og få sterkt sviktende salg over tid (tallene er tatt ut av luften). Det er i så fall VELDIG kortsiktig tenkt. Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 (endret) Jeg kjøpte White Lable plater på komplett. Halvparten av spindelen fungerer på video (de som er hvite innerst). De som er blanke fungerer på video opp til ca 3.5GB og så får den problemer. Har sjekket med DVDInfoPro og det er ingen feil på brenningen. Har sjekket på en annen DVD-Rom også og den viser heller ingen feil. Virker som om den virker fint på data og video spilles fint av på pcen. DVD Decrypter og Nero vil bare brenne platene på 2x og det fungerer fint. Bruker NEC 1300A med Herrie's 108V2 firmware. Endret 20. januar 2004 av WzUp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå