Gå til innhold

Liberalistene legger ned


Tussi

Anbefalte innlegg

Morromann skrev (På 14.9.2024 den 1:27 AM):

Og politi. Altså ingen beskyttelse for de ressurssvake og ubemidlede.

Liberalistene mente politi samt rettsvesen og forsvar fortsatt skulle være statlige oppgaver, resten skulle privatiseres. Det blir for radikalt, selv for de av oss som er ganske markedsliberale.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mr.Duklain skrev (7 timer siden):

Her må jeg komme med litt korreks. Har partiet slitt de to siste årene? Ja, men de har fortsatt holdt en god aktiviteter både på nasjonalt og lokalt plan. Liberalistene var og er ikke en gruppe folk som hater staten, jeg tror de fleste medlemmene elsker staten, men består av folk, som du, som er skeptiske til den påtvingende sosialistiske dugnaden.   

Jeg var der en god stund, og det var en tydelig front mellom folk som f.eks. ikke brukte kredittkort av frykt for å ikke bli sporet, til dem som egentlig syns staten som sådan ikke gjør noen dårlig jobb, men at det bør være frivillig å delta i den økonomiske siden av det (til dels fordi det ofte blir et flertallsdiktatur, hvor et mindretall med normal/lav inntekt bare bestemmer seg for at de få som tjener mest også skal betale uproporsjonalt mye bare fordi de kan og ikke er mannssterke nok til å gjøre motstand).

Jeg har screencaps av tråder med et SÆRDELES tydelig antivaxx-preg, hvis du insisterer på å se sånt. Ikke at det har noe å si for et parti som uansett skal legges ned, men rett skal være rett her.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Tussi skrev (4 timer siden):

Enig, hvis alt skal baseres på frivillighet vil noen få noe, og andre ingenting. Alle må ha rett til å få dekket ihvertfall basale behov

Det er jo dette du får når staten bestemmer også, bare at det er andre grupperinger som får og ikke får. Du trenger ikke se lenger enn til skolen for å finne eksempler på tilsvarende prinsipper, hvor private skoleeiere gjerne bruker ressurser på elevene som gjør det svært bra - mens den offentlige skolen nedprioriterer disse av ymse mer eller mindre idiotiske utjevningsgrunner. Og, det er jo ofte derfor en trenger private initiativ - fordi det offentlige ikke gidder gjøre mer enn halve jobben.

Lenke til kommentar
Tussi skrev (6 timer siden):

Ja, det var det jeg sa.... Men det er også basert på diskusjoner med medlemmer der tidligere... 

Du må lære deg forskjellen mellom et teoretisk prinsipp og hva man faktisk ville gjort selv i en gitt situasjon. Det er jo slik filosofer gjerne arbeider. At noen sier "det må være lov å spise mennesker hvis det er lov å spise dyr" betyr jo ikke at vedkommende faktisk har til hensikt å bli kannibal. At noe er tillatt, er ikke det samme som at handlingen er påbudt eller at man oppfordrer til den.

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (16 timer siden):

Jeg var der en god stund, og det var en tydelig front mellom folk som f.eks. ikke brukte kredittkort av frykt for å ikke bli sporet, til dem som egentlig syns staten som sådan ikke gjør noen dårlig jobb, men at det bør være frivillig å delta i den økonomiske siden av det (til dels fordi det ofte blir et flertallsdiktatur, hvor et mindretall med normal/lav inntekt bare bestemmer seg for at de få som tjener mest også skal betale uproporsjonalt mye bare fordi de kan og ikke er mannssterke nok til å gjøre motstand).

Jeg har screencaps av tråder med et SÆRDELES tydelig antivaxx-preg, hvis du insisterer på å se sånt. Ikke at det har noe å si for et parti som uansett skal legges ned, men rett skal være rett her.

Selvfølgelig var/er det motsetninger i et parti. Jeg regner med du snakker om det interne forumet til partiet, helst ikke legg slikt ut her, ikke for partiet sitt omdømme, men jeg tenker for personvernet sin del. Jada, selvfølgelig fantes det og finnes "sure epler" i et parti, men det er viktig å se partiet i sin helhet, og ikke på enkeltindivid, samtidig kan jeg være enig i at er man medlem i et parti, så er man også en representant for partiet. Nå sier jeg ikke at Liberalistene skulle utføre et "dolkesjø", men kanskje det ikke er en så dum ide i ny og ne.

Som jeg har nevnt tidligere, så trakk jeg meg tilbake for rundt 3 år siden, og har ikke vært veldig aktiv i partiet siden, har egentlig bare betalt kontingenten siden da. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (20 timer siden):

Husker de hadde denne for noen år siden 😋

images - 2024-09-17T185129.460.jpeg

Libertinus ❤️

Nå må det poengteres at dette er maskoten til Liberalistene, og det aom er publisert av han er gjort med et glimt i øyet, og må ikke alltid tas helt serøst, men brettspillet har et godt poeng :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

I samtaler med en av grunnleggerene for noen år siden - som er for gullstandarden for penger, sa også at dette fungerer bra slik vi ser det fungerer i spillet World of Wardcraft. Et spill hvor de bokstavlig talt skaper penger når det trengs. Man må jo begynne å lure av og til.

Er ikke overrasket over at de legger ned, men er overrasket over at det tok så lang tid.

Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (1 time siden):

Libertinus ❤️

Nå må det poengteres at dette er maskoten til Liberalistene, og det aom er publisert av han er gjort med et glimt i øyet, og må ikke alltid tas helt serøst, men brettspillet har et godt poeng :) 

Ja Libertinus  og Libertiner ❤️ ja dette er den søte maskoten nei men de var morsomme var vel rundt 2012-2014 disse var en hit på Facebook ja det brettspillet er som samfunnet det 🙂

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (1 time siden):

Ja Libertinus  og Libertiner ❤️ ja dette er den søte maskoten nei men de var morsomme var vel rundt 2012-2014 disse var en hit på Facebook ja det brettspillet er som samfunnet det 🙂

Skatt e domt!! Duck staten

Endret av PgUp
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (6 timer siden):

Selvfølgelig var/er det motsetninger i et parti. Jeg regner med du snakker om det interne forumet til partiet, helst ikke legg slikt ut her, ikke for partiet sitt omdømme, men jeg tenker for personvernet sin del. Jada, selvfølgelig fantes det og finnes "sure epler" i et parti, men det er viktig å se partiet i sin helhet, og ikke på enkeltindivid, samtidig kan jeg være enig i at er man medlem i et parti, så er man også en representant for partiet. Nå sier jeg ikke at Liberalistene skulle utføre et "dolkesjø", men kanskje det ikke er en så dum ide i ny og ne.

Som jeg har nevnt tidligere, så trakk jeg meg tilbake for rundt 3 år siden, og har ikke vært veldig aktiv i partiet siden, har egentlig bare betalt kontingenten siden da. 

Spørsmålet er hvilke motsetninger en har, og hvordan en håndterer det. I interne fora var det "gærningene" som var i flertall, og også i styret. Forrige sentralstyre hadde jo alt fra antivaxx til sånne anti-sporingsfanatikere. En ting er at de eksisterer i et parti, men det sier en hel del når de dominerer og attpåtil klarer å karre til seg høytstående verv. Det var de mer normale som ble presset ut, ikke foliehattene - de ble værende. Og, resultatet ser du - en haug med resignerte sjeler som legger ned partiet.

(det er forøvrig også et poeng, disse sinna "alle er imot oss"-folkene er ikke de som har størt motivasjon i motgang, heller)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (6 timer siden):

Libertinus ❤️

Nå må det poengteres at dette er maskoten til Liberalistene, og det aom er publisert av han er gjort med et glimt i øyet, og må ikke alltid tas helt serøst, men brettspillet har et godt poeng :) 

Monopolspillet var jo noe av det bedre, men de hadde også mye som åpenbart bare ble delt for å tekkes klimaskeptikerfløyen i partiet, også.

Du fikk kanskje overvære noen av disse landsmøtene, hvor en stor, mutt kar fra vestlandet til stadighet gikk opp på talerstolen og mente "ditta skal me ikkje mena noko om" rundt klima, samtidig som samme kar skrev anti-grønt-skifte-tekster i BT. Det vil si, det var vel 1-2, men likevel. To tunger og alt det der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...og forøvrig: det går fint an å diskutere liberalisme i Venstre, også. Ja, du møter motstemmer om du vil fjerne for mye velferd og hive det offentliges innblanding på båten, men du kan jobbe for ting som private skoler og mindre eiendomsskatt og få applaus. Og, det uten å få 62 latterfjes og masse svada om ymse hjertelidelser og mensforstyrrelser om du slå fast at Covid-vaksinen fungerer.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...