Gå til innhold

Anmeldelse: Visions of Mana


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Guybrush 3pwood skrev (5 timer siden):

Du overdriver visst ikke bare litt, men ganske kraftig ifølge Mister Furevik. Du skriver at du er 30+ timer inn i spillet, ergo har du spilt i kanskje 5+ timer og sett 25 timer film? :p



 

 

Gargantua skrev (44 minutter siden):

Jeg hadde dette på wishlist, men i diskusjonstrådene på Steam nevnes at det er en cutscene hver tiende meter. Da slettet jeg spillet fra wishlist med én gang. Hvorfor tror utviklere at vi vil se på film halvparten av spilltiden? Hvis jeg vil se en film, ser jeg en film.

 

De 25+ timene med cutscenes fikk jeg fra denne siden. Jeg gjør alt av side content. Det som har tatt masse ekstra tid.

https://game8.co/games/Visions-of-Mana/archives/470976

"The main story of Visions of Mana takes 25 hours to complete if you skip all the cutscenes. If you do not skip the cutscenes, it will take around 40-50 hours to complete it."

 

For å svare Gargantua, ja d føles som cutscenes hver 10 meter. Noen ganger ikke 10 meter en gang på det verste. :)

Endret av Idrin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Cutscenes hadde en hensikt for mange år siden. De var imponerende, de var korte, og de var pre-rendered, fordi vi ikke hadde hardware sterk nok til å rendre dem i real time. Jeg husker spesielt i Dungeon Keeper fra 1997 hvor avsindig kul jeg syns introen-cutscenen var. Jeg tenkte at nå, NÅ, kan ikke grafikk bli stort bedre! Hehe. Cutscenes nå som vi har blitt så blaserte er omtrent alltid bare filler-materiale, for å padde spilletiden. Men tenk på unntak som Elden Ring. Hvor mange cutscenes har det? Må være godt under 1% av spilletiden. Slik skal det gjøres, From!

 

Endret av Gargantua
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Idrin skrev (3 timer siden):

 

 

De 25+ timene med cutscenes fikk jeg fra denne siden. Jeg gjør alt av side content. Det som har tatt masse ekstra tid.

https://game8.co/games/Visions-of-Mana/archives/470976

"The main story of Visions of Mana takes 25 hours to complete if you skip all the cutscenes. If you do not skip the cutscenes, it will take around 40-50 hours to complete it."

 

For å svare Gargantua, ja d føles som cutscenes hver 10 meter. Noen ganger ikke 10 meter en gang på det verste. :)

Så da tar anmelder Furevik feil altså, har du et forsvar når du sa det var bare 9, etter du hadde sett en vilkårlig youtubevideo? Trodde du hadde spilt det selv, en anmeldelse bør jo baseres på at du har sett alle cutscenes og spilt gjennom alle sideoppdrag?

Endret av Guybrush 3pwood
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev (4 timer siden):

Så da tar anmelder Furevik feil altså, har du et forsvar når du sa det var bare 9, etter du hadde sett en vilkårlig youtubevideo? Trodde du hadde spilt det selv, en anmeldelse bør jo baseres på at du har sett alle cutscenes og spilt gjennom alle sideoppdrag?

Hva er poenget ditt her? For en merkverdig måte å prøve å diskreditere anmelderen på. Selvfølgelig har han spilt spillet. 

Det Øystein refererer til er YouTube-videoer som har smidd sammen alt av cutscenes uten resten. De klokker inn på om lag 9 timer, som han helt riktig sier. Hvis du søker på dem selv, finner du dem, men jeg kan lenke til et par av dem for deg (1 og 2). Ingen av kommentarene på videoene antyder at noe mangler. 9 timer virker å være helt riktig.

Etter alt å dømme er det Game8 som enten har skrevet noe feil eller misforstått noe. HowLongtoBeat (som tar imot brukerdata om spilletid, og er rimelig pålitelig) sier 30 timer for å runde spillet, 27 om man rusher seg gjennom, 37 om man i tillegg gjør sideoppdrag, og 45-ish for å gjøre absolutt alt. Og nei, det handler ikke om å skippe cutscenes.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Arodem skrev (1 time siden):

Hva er poenget ditt her? For en merkverdig måte å prøve å diskreditere anmelderen på. Selvfølgelig har han spilt spillet. 

Det Øystein refererer til er YouTube-videoer som har smidd sammen alt av cutscenes uten resten. De klokker inn på om lag 9 timer, som han helt riktig sier. Hvis du søker på dem selv, finner du dem, men jeg kan lenke til et par av dem for deg (1 og 2). Ingen av kommentarene på videoene antyder at noe mangler. 9 timer virker å være helt riktig.

Etter alt å dømme er det Game8 som enten har skrevet noe feil eller misforstått noe. HowLongtoBeat (som tar imot brukerdata om spilletid, og er rimelig pålitelig) sier 30 timer for å runde spillet, 27 om man rusher seg gjennom, 37 om man i tillegg gjør sideoppdrag, og 45-ish for å gjøre absolutt alt. Og nei, det handler ikke om å skippe cutscenes.

En/mange  påstår det er 20-25 timer cutscenes i spillet, Furevik sier det er 9, ganske stor forskjell? DET er poenget mitt, ikke noe mer. Og nå var det var ikke deg jeg spurte så hvorfor svarer du for han?  Jeg vet godt han har spilt spillet. Hva er du ute etter her, likes?

Endret av Guybrush 3pwood
Lenke til kommentar
12 hours ago, Guybrush 3pwood said:

En/mange  påstår det er 20-25 timer cutscenes i spillet

En/mange? Kva meiner du med dette? Det er ganske stor forskjell på ein og mange. Eg har strengt tatt ikkje sett ein einaste person påstå dette bortsett frå ein kommentar frå Idrin her i tråden, og han sa sjølv han moglegvis overdreiv litt. Han viste til ei nettside som ikkje seier det er 20-25 timar cutscenes, men at det tek 25 timar å runde om du skippar alle cutscenes, og 40-50 timar om du gjer alt.

Merk, at det ikkje står 40-50 timar om du gjer alt og skippar cutscenes. Eg mistenker det har gått litt fort i svingane under redigeringa der. Neste paragraf på den sida er følgjande:

"If you decide to complete the main story and all the side content, it will take you around 40-50 hours to complete the game. This also includes completing the post-game content which adds more content."

Her står det ingenting om å skippe cutscenes. 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev (13 timer siden):

En/mange  påstår det er 20-25 timer cutscenes i spillet, Furevik sier det er 9, ganske stor forskjell? DET er poenget mitt, ikke noe mer. Og nå var det var ikke deg jeg spurte så hvorfor svarer du for han?  Jeg vet godt han har spilt spillet. Hva er du ute etter her, likes?

Jeg er ute etter å ha et bedre kommentarfelt på Gamer.no. Det synes jeg ikke du har bidratt til i denne tråden, blant annet ved å insinuere at anmelder ikke har spilt spillet på en nedlatende måte. 

 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Arodem skrev:
Guybrush 3pwood skrev (13 timer siden):

En/mange  påstår det er 20-25 timer cutscenes i spillet, Furevik sier det er 9, ganske stor forskjell? DET er poenget mitt, ikke noe mer. Og nå var det var ikke deg jeg spurte så hvorfor svarer du for han?  Jeg vet godt han har spilt spillet. Hva er du ute etter her, likes?

Jeg er ute etter å ha et bedre kommentarfelt på Gamer.no. Det synes jeg ikke du har bidratt til i denne tråden, blant annet ved å insinuere at anmelder ikke har spilt spillet på en nedlatende måte. 

 

Jeg er ute etter å ha et bedre kommentarfelt på Gamer.no Kunne ikke vært mer enig.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
17 minutes ago, Antonym said:

Spilte Secret of Mana på Snes for typ 25 år siden og var stor fan av det. Er dette i samme gate? Ikke stor fan av lange cutscenes, men du kan skippe disse? Men da går en kanskje glipp av historien🤔

Av alle spel i serien synest eg dette er det som har kome nærast. Eg fekk veldig mykje av den same kjensla av å spele dette, som eg har fått av dei gamle klassikarane. Alle cutscenes kan skippast ja, og det meste av historia blir fortalt gjennom den.

Kan vere greit å påpeike at der mange spel i same sjanger har flust med snakkebobler og dialogar der to eller fleire personar står og pratar medan du trykker deg forbi endelause mengder tekst, er det nesten ingenting av dette i Visions of Mana. Det aller, aller meste kjem via filmsekvensar som er langt meir underhaldande å sjå på enn statiske skjermar med snakkebobler. Dei fleste sekvensane er òg ganske korte, men i enkelte periodar av spelet blir det meir fokus på historia, og då blir det fleire av dei.

 

4 minutes ago, Chaos_Niddhogg said:

Trenger en å spille Secrets før dette lurer nå jeg på.

Nei, Mana-serien består av frittståande spel. Som med Final Fantasy-serien er det element og tema som går igjen, men historia har ingenting med tidlegare spel å gjere.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Øystein.F. skrev:
17 minutes ago, Antonym said:

Spilte Secret of Mana på Snes for typ 25 år siden og var stor fan av det. Er dette i samme gate? Ikke stor fan av lange cutscenes, men du kan skippe disse? Men da går en kanskje glipp av historien🤔

Av alle spel i serien synest eg dette er det som har kome nærast. Eg fekk veldig mykje av den same kjensla av å spele dette, som eg har fått av dei gamle klassikarane. Alle cutscenes kan skippast ja, og det meste av historia blir fortalt gjennom den.

Kan vere greit å påpeike at der mange spel i same sjanger har flust med snakkebobler og dialogar der to eller fleire personar står og pratar medan du trykker deg forbi endelause mengder tekst, er det nesten ingenting av dette i Visions of Mana. Det aller, aller meste kjem via filmsekvensar som er langt meir underhaldande å sjå på enn statiske skjermar med snakkebobler. Dei fleste sekvensane er òg ganske korte, men i enkelte periodar av spelet blir det meir fokus på historia, og då blir det fleire av dei.

 

4 minutes ago, Chaos_Niddhogg said:

Trenger en å spille Secrets før dette lurer nå jeg på.

Nei, Mana-serien består av frittståande spel. Som med Final Fantasy-serien er det element og tema som går igjen, men historia har ingenting med tidlegare spel å gjere.

Alt jeg trengte å vite =)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...