Gå til innhold

Anmeldelse: Visions of Mana


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Idrin skrev (1 time siden):

Jeg er litt over halveis. Helt greit spill, men jeg synes det er alt for mange cutscenes. Vi snakker 20-25 timer med cutscenes totalt.

Historien blir ikke interessant før kapittel 6.

Takk for advarselen, lange cutscenes i spill er noe av verste jeg vet. Særlig om man ikke kan skippe de. I enkelte få AAA spill er korte cutscenes greit. Men dette hørtes helt horribelt ut. 20-25 timer cutscenes er helt ufattelig lenge, et helt døgn liksom. 

Jeg skal spille, ikke se verdens mest langdryge film liksom... Men sikker noen særinger der ute som liker det også, 😘 til dere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev:
Idrin skrev (1 time siden):

Jeg er litt over halveis. Helt greit spill, men jeg synes det er alt for mange cutscenes. Vi snakker 20-25 timer med cutscenes totalt.

Historien blir ikke interessant før kapittel 6.

Takk for advarselen, lange cutscenes i spill er noe av verste jeg vet. Særlig om man ikke kan skippe de. I enkelte få AAA spill er korte cutscenes greit. Men dette hørtes helt horribelt ut. 20-25 timer cutscenes er helt ufattelig lenge, et helt døgn liksom. 

Jeg skal spille, ikke se verdens mest langdryge film liksom... Men sikker noen særinger der ute som liker det også, 😘 til dere.

Det han seier er ikkje riktig. Ser ein på youtube der enkelte brukarar har laga ein film av samtlege cutscenes måler dei ca 9 timar. Klart det framleis er mykje, og om ein likar filmsekvensar er jo naturlegvis ei smakssak. Det er eit Mana-spel med søte karakterar, likar du sånt får du den beste historia i serien, likar du det ikkje, så er ikkje spelet for deg. Du kan uansett skippe alle cutscenes.
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
Øystein.F. skrev (2 timer siden):

Det han seier er ikkje riktig. Ser ein på youtube der enkelte brukarar har laga ein film av samtlege cutscenes måler dei ca 9 timar. Klart det framleis er mykje, og om ein likar filmsekvensar er jo naturlegvis ei smakssak. Det er eit Mana-spel med søte karakterar, likar du sånt får du den beste historia i serien, likar du det ikkje, så er ikkje spelet for deg. Du kan uansett skippe alle cutscenes.

Stoe forskjell på 25 og 9 timer ja 🫣  Skipper likevel hele spillet så slipper jeg å skippe cutscenes... 🥰

Endret av Guybrush 3pwood
Lenke til kommentar
Duriello skrev (2 timer siden):

Har du tenkt over at det muligens er DU som er særingen? 😅

Forsåvidt enig, lenge siden jeg har spillt spill for storyen's skyld.

I dette tilfellet er jeg ikke sær, kun noen ytterst få prosent liker timelange cutscenes. Man må tenke litt logisk  😘

Sær ellers? Ja tror alle er sære på sine områder ;) 

 

Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev:
Duriello skrev (2 timer siden):

Har du tenkt over at det muligens er DU som er særingen? 😅

Forsåvidt enig, lenge siden jeg har spillt spill for storyen's skyld.

I dette tilfellet er jeg ikke sær, kun noen ytterst få prosent liker timelange cutscenes. Man må tenke litt logisk  😘

Sær ellers? Ja tror alle er sære på sine områder ;) 

 

Denne sjangeren er ikkje for deg.
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev:
Idrin skrev (1 time siden):

Jeg er litt over halveis. Helt greit spill, men jeg synes det er alt for mange cutscenes. Vi snakker 20-25 timer med cutscenes totalt.

Historien blir ikke interessant før kapittel 6.

Takk for advarselen, lange cutscenes i spill er noe av verste jeg vet. Særlig om man ikke kan skippe de. I enkelte få AAA spill er korte cutscenes greit. Men dette hørtes helt horribelt ut. 20-25 timer cutscenes er helt ufattelig lenge, et helt døgn liksom. 

Jeg skal spille, ikke se verdens mest langdryge film liksom... Men sikker noen særinger der ute som liker det også, 😘 til dere.

Mener cutscenes er stort sett unødvendig i en RPG, karakterene gjør ting og snakker uansett så la det være en del av spillet. Korte der du ser ting det er vanskelig å gjøre i spillet er helt ok.
Lenke til kommentar
Øystein.F. skrev (12 timer siden):

Denne sjangeren er ikkje for deg.

Why state the obvious?

Men tror ikke den sjangeren er for flertallet heller, tipper kun noen få prosent gidder å se timesvis med cutscenes, man skal jo spille for f, ikke se en film på lengde med ringenes herre triliogien.

Hva med å la en som ikke liker serien anmelde spillet? Ikke det nei

Endret av Guybrush 3pwood
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev (48 minutter siden):

Why state the obvious?

Men tror ikke den sjangeren er for flertallet heller, tipper kun noen få prosent gidder å se timesvis med cutscenes, man skal jo spille for f, ikke se en film på lengde med ringenes herre.

Hva med å la en som ikke liker serien anmelde spillet? Ikke det nei

Mulig jeg overdriver litt når jeg sier 20-25 timer med cutscenes, men det føles sånn. Jeg er 30+ timer inn i spillet og er litt over halveis. Cutscenes kan skippes. spillet ser veldig pent ut, men som vanlig med mange JRPG's så blir man fôret med informasjon. Veldig mye unødvendig "banter" etc... For å si det sånn, så ser jeg frem til jeg runder spillet. Kanskje jeg ikke er "target audience" for dette spillet. :)

Endret av Idrin
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
23 hours ago, Idrin said:

Jeg er litt over halveis. Helt greit spill, men jeg synes det er alt for mange cutscenes. Vi snakker 20-25 timer med cutscenes totalt.

Historien blir ikke interessant før kapittel 6.

Jeg hadde dette på wishlist, men i diskusjonstrådene på Steam nevnes at det er en cutscene hver tiende meter. Da slettet jeg spillet fra wishlist med én gang. Hvorfor tror utviklere at vi vil se på film halvparten av spilltiden? Hvis jeg vil se en film, ser jeg en film.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...