Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Funksjonell nevrologi ME/long covid


Gjest 7f711...4c8

Anbefalte innlegg

Gjest 7f711...4c8

Noen her med erfaring?

I Facebook grupper for me er det bare negativitet og skepsis utfra hva jeg har lest. Så Hadde kanskje håpa noen her hadde erfeing?

Anonymous poster hash: 7f711...4c8

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 7f711...4c8
Skandinav skrev (1 time siden):

Er du stinn av penger, gi det et forsøk..

Ellers vil du ikke få flere tilforlitlige svar enn hvis du spør hvermansen om hvordan kiropraktikk fungerte for dem.
 

Spør jo ift en spesifikk lidelse og type behandling da. 

Anonymous poster hash: 7f711...4c8

Lenke til kommentar
Gjest 7f711...4c8

Tror ikke folk vet helt hva det går ut på. De tester hjernen nevrologisk og ser at det er dysfunksjon. Noe som jeg absolutt tror på ut fra hvordan jeg føler meg. Og også merka hvordan jeg reagerte på de testene

De gjør behandlinger for å gjenopprette balansen og reguleringen mellom hjernehalvdelene. Det er ikke noe Særlig «kiropraktisk» behandling

Anonymous poster hash: 7f711...4c8

Lenke til kommentar
Gjest 7f711...4c8
AnnonymG skrev (8 timer siden):

Det er ingen som har mer kunnskap om hjernen enn en nevrolog, så jeg ville startet der. Hvorfor oppsøke personer uten utdanning eller evidensbasert kunnskap og tenke at de har noe revolusjonerende som ikke legene har?

En funksjonell nevrolog har har to års videreutdanning i nevrologi 

Anonymous poster hash: 7f711...4c8

Lenke til kommentar
Gjest 7f711...4c8 skrev (14 timer siden):

Tror ikke folk vet helt hva det går ut på. De tester hjernen nevrologisk og ser at det er dysfunksjon. Noe som jeg absolutt tror på ut fra hvordan jeg føler meg. Og også merka hvordan jeg reagerte på de testene

De gjør behandlinger for å gjenopprette balansen og reguleringen mellom hjernehalvdelene. Det er ikke noe Særlig «kiropraktisk» behandling

Anonymous poster hash: 7f711...4c8

"Funksjonell nevrologi er en undersøkelses og behandlingsform satt sammen av tester og teknikker fra mange medisinske og kiropraktiske retninger."

Det er kvakksalveri.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 7f711...4c8
Markiii skrev (2 timer siden):

"Funksjonell nevrologi er en undersøkelses og behandlingsform satt sammen av tester og teknikker fra mange medisinske og kiropraktiske retninger."

Det er kvakksalveri.

Hører du sier det. 
men derfor vil jg gjerne høre fra folk som har opplevd bedring 

Anonymous poster hash: 7f711...4c8

Lenke til kommentar
15 hours ago, Guest 7f711...4c8 said:

En funksjonell nevrolog har har to års videreutdanning i nevrologi 

Anonymous poster hash: 7f711...4c8

Nei dette er ikke riktig. En nevrolog har 6,5 års etterutdannelse etter medisinstudiet på 6 år. Det er ingen formell videreutdanning etter dette. Neste sted er PhD.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 7f711...4c8 skrev (14 timer siden):

Hører du sier det. 
men derfor vil jg gjerne høre fra folk som har opplevd bedring 

Anonymous poster hash: 7f711...4c8

Det hjelper ikke å høre fra folk som har opplevd bedring, når bedringen sannsynligvis kommer av noe annet enn akkurat dette. Det er altså bare tilfeldig at de føler seg bedre akkurat etter å ha gjort dette kvakksalveriet.

Lenke til kommentar
Gjest 7f711...4c8
Markiii skrev (7 timer siden):

Det hjelper ikke å høre fra folk som har opplevd bedring, når bedringen sannsynligvis kommer av noe annet enn akkurat dette. Det er altså bare tilfeldig at de føler seg bedre akkurat etter å ha gjort dette kvakksalveriet.

Det er jo bare en påstand at det er kvakksalveri. Det er mange det fungerer for - men det er ikke forska på og da kan det ikke markedsføres som det

Anonymous poster hash: 7f711...4c8

Lenke til kommentar
Gjest 7f711...4c8
AnnonymG skrev (9 timer siden):

Nei dette er ikke riktig. En nevrolog har 6,5 års etterutdannelse etter medisinstudiet på 6 år. Det er ingen formell videreutdanning etter dette. Neste sted er PhD.

Funksjonell nevrolog har en annne praksis i bunn - feks kiropraktor og så har de to år med nevrologi i tillegg 

Anonymous poster hash: 7f711...4c8

Lenke til kommentar
13 hours ago, Guest 7f711...4c8 said:

Funksjonell nevrolog har en annne praksis i bunn - feks kiropraktor og så har de to år med nevrologi i tillegg 

Anonymous poster hash: 7f711...4c8

En nevrolog har 6 års medisinsk grunnstudium, deretter 6,5 års strukturert videreutdanning hvorpå Helsedirektoratet godkjenner hvert enkelt individ for å tillegges spesialistkompetanse.

Det er ingenting som heter "funksjonell nevrolog". Nevrolog er en beskyttet tittel, og kan ikke forveksles med andre useriøse aktører. Og hvem er det egentlig som underviser i "nevrologi" for å bli funksjonell nevrolog? Dette ER kvakksalveri.

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 7f711...4c8
AnnonymG skrev (12 timer siden):

En nevrolog har 6 års medisinsk grunnstudium, deretter 6,5 års strukturert videreutdanning hvorpå Helsedirektoratet godkjenner hvert enkelt individ for å tillegges spesialistkompetanse.

Det er ingenting som heter "funksjonell nevrolog". Nevrolog er en beskyttet tittel, og kan ikke forveksles med andre useriøse aktører. Og hvem er det egentlig som underviser i "nevrologi" for å bli funksjonell nevrolog? Dette ER kvakksalveri.

Carrick institutt bla

Anonymous poster hash: 7f711...4c8

Lenke til kommentar
Gjest 7f711...4c8
Svein M skrev (14 minutter siden):

Hvem tilbyr denne behandling hadde vært nyttig for å vite hva det er.

Det er ikke så mange i norge

men bla:

-kvantumklinikken

-ka klinikken

- eureka kiropraktikk 

-Stabekk nevrokiropraktiske

- Kim lauvring


føler kvantumklikiklen har best info på hjemmesiden :)

Anonymous poster hash: 7f711...4c8

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...