RaymondK Skrevet 12. september Rapporter Del Skrevet 12. september Unifon og ICE som jeg benytter nå har rimelig stive priser på datatraffikk, så tenker det kan være lurt å få seg et SIM nr.2 så man kan bruke mobilen som normalt når man er der borte. Er snakk om en 14dagers tur. Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 12. september Rapporter Del Skrevet 12. september Last ned Airalo appen. 2 1 Lenke til kommentar
RaymondK Skrevet 13. september Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. september Ja der får man 10gb for 26$. Det var langt mer spiselig Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. september Rapporter Del Skrevet 13. september Bruker alltid Airalo når jeg er utenfor inkluderte land fra min mobiloperatør. Ellers kan det bli veldig dyrt. -Kjøper e-sim i appen og installerer før jeg reiser. -Når flyet lander setter jeg over til at mobildata går via e-sim. Tale og sms går fortsatt via vanlig sim. Når jeg går ut av flyet har e-sim allerede koblet seg opp og blitt aktivert. Trenger ikke gjøre mer før jeg er hjemme igjen og setter mobildata tilbake til vanlig sim. ROBERT6467 gir 3 USD i rabatt for begge om du ikke har bruke Airalo før. Det eneste jeg har hatt problemer med var i Zimbabwe hvor de hadde e-sim fra noen med begrenset tilgjengelighet utenfor hovedstaden. Mye styr, men jeg fikk alle pengene tilbake. 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. september Rapporter Del Skrevet 13. september Nyttige tips som jeg har lagt ut på reisesiden min. Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 13. september Rapporter Del Skrevet 13. september Man har bnesim og worldsim som begge er rimeligere enn Airalo, og trolig finnes mange flere av dem. De kan også brukes her i Norge til langt lavere priser enn de norske operatørene tilbyr, særlig for mindre datamenger. Lenke til kommentar
Buffelo Skrevet 28. september Rapporter Del Skrevet 28. september Var på reise til New Yorh DC i 2023 på desse tider, og var i USA . 2012.-2016-2018 og ingen problem med å nytte MasterCard eller Visakort på dei fleste butikker, men ifjor hadde ein problem på mange butikker. Heldigvis besøkte vi familie som kunne betale for oss til ein kom til ein minibank hvor ein fekk tatt ut kontanter. På de fleste større varehus/ butikkene vi besøkte gjekk det greitt med MasterCard kredittkort. Det var helst på dei mindre butikkene ein fekk utfordringer med kortterminalen, og hvor dei framleis nytter magnetstripen. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 28. september Rapporter Del Skrevet 28. september Buffelo skrev (1 time siden): Var på reise til New Yorh DC i 2023 på desse tider, og var i USA . 2012.-2016-2018 og ingen problem med å nytte MasterCard eller Visakort .... Hvordan klarer du bruke MasterCard som SIM-kort? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. september Rapporter Del Skrevet 28. september Brukte airalo eller hva det heter i Thailand i sommer. Opplevde det som tregt og dårlig. Velger en annen løsning neste gang. Lenke til kommentar
Buffelo Skrevet 29. september Rapporter Del Skrevet 29. september robertaas skrev (På 28.9.2024 den 4:47 PM): Hvordan klarer du bruke MasterCard som SIM-kort? Eit godt spørsmål. Det skulle vel vera chip og ikkje sim-kort Lenke til kommentar
RaymondK Skrevet 5. oktober Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. oktober On 13.9.2024 at 1:49 PM, Trulss said: Man har bnesim og worldsim som begge er rimeligere enn Airalo, og trolig finnes mange flere av dem. De kan også brukes her i Norge til langt lavere priser enn de norske operatørene tilbyr, særlig for mindre datamenger. Kan brukes i Norge til lavere pris enn et vanlig norsk abonnement? WorldSIM: USA: 20gb / 42 USD Norge: 20gb / 31 USD Jeg vil påstå det ikke stemmer. On 28.9.2024 at 3:09 PM, Buffelo said: Var på reise til New Yorh DC i 2023 på desse tider, og var i USA . 2012.-2016-2018 og ingen problem med å nytte MasterCard eller Visakort på dei fleste butikker, men ifjor hadde ein problem på mange butikker. Heldigvis besøkte vi familie som kunne betale for oss til ein kom til ein minibank hvor ein fekk tatt ut kontanter. På de fleste større varehus/ butikkene vi besøkte gjekk det greitt med MasterCard kredittkort. Det var helst på dei mindre butikkene ein fekk utfordringer med kortterminalen, og hvor dei framleis nytter magnetstripen. Er vi i samme tråden nå? 😅 Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober RaymondK skrev (18 minutter siden): Kan brukes i Norge til lavere pris enn et vanlig norsk abonnement? WorldSIM: USA: 20gb / 42 USD Norge: 20gb / 31 USD Jeg vil påstå det ikke stemmer. Er vi i samme tråden nå? 😅 Om du ser på de mindre abonnementene og variablene rundt dette så vil du se at matcher for lavt forbruk. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober RaymondK skrev (13 minutter siden): Kan brukes i Norge til lavere pris enn et vanlig norsk abonnement? WorldSIM: USA: 20gb / 42 USD Norge: 20gb / 31 USD Jeg vil påstå det ikke stemmer. Airalo tilbyr Lofotel, som jeg aldri har hørt om, i Norge. I tillegg må man jo ha et abonnement for SMS og tale og det koster minst 70 NOK i Norge. Billigste tale/SMS/data i Norge 1 GB 95,- man må under 2,35 USD for data for å slå det Airalo: 1GB/7dager 4,5 USD WorldSIM: 1GB/7dager 4,44 USD Billigste tale/SMS/data i Norge 2 GB 138,- man må under 6,38 USD for data for å slå det Airalo: 2GB/14dager 7 dollar WorldSIM: 2GB/14dager 6,94 dollar Billigste tale/SMS/data i Norge 3 GB 148,- man må under 7,32 USD for data for å slå det Airalo: 3GB/30dager 9,5 dollar WorldSIM: 3GB/30dager 9,44 dollar Billigste tale/SMS/data i Norge 5 GB 148,- man må under 7,32 USD for data for å slå det Airalo: 5GB/30 dager 13 dollar WorldSIM: 5GB/30 dager 12,93 dollar Dette vil altså ikke lønne seg. Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober Kr. 10.50 for 1GB med esim hos BNE med 30 dagers varighet. Man kan også kjøpe abonnement som varer inntil de er brukt opp. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober Trulss skrev (11 minutter siden): Kr. 10.50 for 1GB med esim hos BNE med 30 dagers varighet. Man kan også kjøpe abonnement som varer inntil de er brukt opp. Airalo og WorldSIM er ganske like i pris så jeg blir litt mistenksom når BNE ligger så langt under. Ser at de vanligvis tar fast en avgift på esim i tillegg slik at de blir dyrere enn de andre for små datamengder, men nå tar de for tiden ikke tillegget. Lenke til kommentar
RaymondK Skrevet søndag kl 07:57 Forfatter Rapporter Del Skrevet søndag kl 07:57 Vil man ha ubegrenset ser dette ut til å være en ting. "Holafly" Lenke til kommentar
robertaas Skrevet søndag kl 11:18 Rapporter Del Skrevet søndag kl 11:18 RaymondK skrev (3 timer siden): Vil man ha ubegrenset ser dette ut til å være en ting. "Holafly" Andre som Airhalo gir 5 GB for 15,5 Euro. Hvor mye tror du du klarer bruke på 5 dager? Og husk på at om du virkelig prøver bruke så mye vil Holafly strupe hastigheten. https://esimdb.com/blog/holafly-unlimited-data-esim-question/ Lenke til kommentar
robertaas Skrevet søndag kl 11:33 Rapporter Del Skrevet søndag kl 11:33 "We're unable to provide you with an exact figure in gigabytes (GB) that defines the data limit in our unlimited plans because the very concept behind these plans is not to have a fixed GB limit. 🤗 If, at any point, you experience a temporary speed reduction due to this policy, we can assure you that the restriction will be lifted the following day, and you'll be able to once again enjoy the original speed of your plan." Så styr unna Holafly er mitt råd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå