Corelight Skrevet 12. september Del Skrevet 12. september Hei! Skal mest antagelig kjøpe meg en brukt skoda citigo e iv 2022 model i morgen privat fra en på finn. Har selvsagt full service historikk og bilen ser flunka ny ut. Men, er det noe spesielt jeg bør sjekke, se etter under en kjøretur og inspisere etter? Kan ikke så mye om bil, men det er kanskje veldig begrenset hva man får gjort selv også. Prøvd å sjekke opp om det er noen typisk utfordringer/sykdommer med denne type bil kan faktisk ikke finne noe spesielt. Alle tips velkomne Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 12. september Del Skrevet 12. september Har ikke erfaring å by på men Škoda Citigo er faktisk en av tre tvillingmodeller. Den deler plattform med Volkswagen Up! og SEAT Mii. Disse tre bilene er nesten identiske, med små forskjeller i design og utstyrsnivå. Kan være lurt å sjekke feil på disse også, spesielt Up! siden den er vel så vanlig i Norge. 1 Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 12. september Del Skrevet 12. september Med tanke på at bilen er innenfor garantitiden er det mer bruksslitasje du kan se etter. Bulker, slitte dekk. Ved at bilen ser ut som ny er den trolig pent brukt. 1 Lenke til kommentar
Corelight Skrevet 12. september Forfatter Del Skrevet 12. september Takker for svar folkens. Ja han jeg mest antagelig skal handle med er mer "pirko fra helvete" enn det jeg er. Hele garasjen hans var flislagt og veggene var fulle av poleringsmaskiner og annet utstyr. Men igjen, kjenner jo ikke personen så greit å ha noe å kunne undersøke. Men som dere nevner er det jo lang garanti igjen, og kun det ytre man kanskje kan undersøke litt. Handler ikke så ofte bil privat så greit å gjøre litt research. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 13. september Del Skrevet 13. september Corelight skrev (12 timer siden): Takker for svar folkens. Ja han jeg mest antagelig skal handle med er mer "pirko fra helvete" enn det jeg er. Hele garasjen hans var flislagt og veggene var fulle av poleringsmaskiner og annet utstyr. Han har sikkert kjøpt bilen billig, polert den opp til å bli "pen" og forsøker å selge den dyrt. 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 24. september Del Skrevet 24. september Sjekk om den har fått utført tilbakekallingene vaier girspak battery reseal bytte tannstang Har vært tilbakekallinger på min 2020 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 25. september Del Skrevet 25. september bzzlink skrev (13 timer siden): Sjekk om den har fått utført tilbakekallingene vaier girspak battery reseal bytte tannstang Har vært tilbakekallinger på min 2020 Noen som vet om dette også gjelder e-Up? Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 25. september Del Skrevet 25. september 40 minutes ago, Hanhijnn said: Noen som vet om dette også gjelder e-Up? Tannstangstyringa i hvertfall. Men det gjelder ikke alle produksjonsdatoer. Vet ikke om de andre punktene. De var vel strengt tatt service bulletin og ikke tilbakekalling. Mulig det kun gjaldt enkelte årsmodeller også. https://www.volkswagen.no/no/kundeservice/kundeinformasjon/e-up-tannstangstyring.html Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 25. september Del Skrevet 25. september bzzlink skrev (2 timer siden): Tannstangstyringa i hvertfall. Men det gjelder ikke alle produksjonsdatoer. Vet ikke om de andre punktene. De var vel strengt tatt service bulletin og ikke tilbakekalling. Mulig det kun gjaldt enkelte årsmodeller også. https://www.volkswagen.no/no/kundeservice/kundeinformasjon/e-up-tannstangstyring.html Takk for info. Vi vurderer å bytte ut vår nr. 2 bil i en som er litt nyere, så da er denne typen info gull verdt. 👍 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 25. september Del Skrevet 25. september (endret) @Hanhijnn Her er garantirep som har blitt utført på min 2020 Citigo. Dette er jo helt like biler, så antar at det samme gjelder up og mii også. Endret 25. september av bzzlink 1 Lenke til kommentar
daruu Skrevet 25. september Del Skrevet 25. september De tilbakekallingene gjelder også eup ja. Er enkle biler, så er vel mindre som kan gå gærent i forhold til mye annet. Bremser bak er en gjenganger(må brukes, håndbrekk også) Vår tok også inn vann rundt sjåførdør - noe som medførte feil på lys i bagasjerom(av alle ting). 12v batteri har blitt byttet. Tror ikke det har vært noe anna på ca 75k km og snart 5 år 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå