Gå til innhold

Skoda Citigo e iv

Corelight

Anbefalte innlegg

Hei! Skal mest antagelig kjøpe meg en brukt skoda citigo e iv 2022 model i morgen privat fra en på finn. Har selvsagt full service historikk og bilen ser flunka ny ut. Men, er det noe spesielt jeg bør sjekke, se etter under en kjøretur og inspisere etter? Kan ikke så mye om bil, men det er kanskje veldig begrenset hva man får gjort selv også. 

Prøvd å sjekke opp om det er noen typisk utfordringer/sykdommer med denne type bil kan faktisk ikke finne noe spesielt.

Alle tips velkomne :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar folkens. Ja han jeg mest antagelig skal handle med er mer "pirko fra helvete" enn det jeg er. Hele garasjen hans var flislagt og veggene var fulle av poleringsmaskiner og annet utstyr. Men igjen, kjenner jo ikke personen så greit å ha noe å kunne undersøke. Men som dere nevner er det jo lang garanti igjen, og kun det ytre man kanskje kan undersøke litt. 

Handler ikke så ofte bil privat så greit å gjøre litt research. :)

Lenke til kommentar
Corelight skrev (12 timer siden):

Takker for svar folkens. Ja han jeg mest antagelig skal handle med er mer "pirko fra helvete" enn det jeg er. Hele garasjen hans var flislagt og veggene var fulle av poleringsmaskiner og annet utstyr.

Han har sikkert kjøpt bilen billig, polert den opp til å bli "pen" og forsøker å selge den dyrt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
bzzlink skrev (2 timer siden):

Tannstangstyringa i hvertfall. Men det gjelder ikke alle produksjonsdatoer.

Vet ikke om de andre punktene. De var vel strengt tatt service bulletin og ikke tilbakekalling. Mulig det kun gjaldt enkelte årsmodeller også.

https://www.volkswagen.no/no/kundeservice/kundeinformasjon/e-up-tannstangstyring.html

Takk for info. Vi vurderer å bytte ut vår nr. 2 bil i en som er litt nyere, så da er denne typen info gull verdt. 👍

Lenke til kommentar

De tilbakekallingene gjelder også eup ja.

Er enkle biler, så er vel mindre som kan gå gærent i forhold til mye annet.

Bremser bak er en gjenganger(må brukes, håndbrekk også)

Vår tok også inn vann rundt sjåførdør - noe som medførte feil på lys i bagasjerom(av alle ting). 12v batteri har blitt byttet. Tror ikke det har vært noe anna på ca 75k km og snart 5 år

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...