Gå til innhold

Reklamasjon på medfølgende hvitevarer i nybygg


Fish

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi kjøpte en ny leilighet i starten av 2023. Hvitevarer fulgte med på kjøpet, men var ikke en del av standardleveransen i prosjektet. Det var vel noe de slengte med for å gjøre leiligheten mer attraktiv i markedet eller no. Nå har stekeovnen plutselig tatt kvelden, og vi ønsker å reklamere. Produsenten krever kvittering for å ta det på garanti/reklamasjon, og det har vi jo ikke. Utbygger sier hvitevarer ikke er omfattet av nybyggarantien. Finner lite om problemstillingen på nett, så jeg tenkte det var lurt å forhøre meg her: har jeg rett på noe her, eller må jeg bite i det sure eplet å kjøpe ny ovn selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fish skrev (16 timer siden):

Hei!

Vi kjøpte en ny leilighet i starten av 2023. Hvitevarer fulgte med på kjøpet, men var ikke en del av standardleveransen i prosjektet. Det var vel noe de slengte med for å gjøre leiligheten mer attraktiv i markedet eller no. Nå har stekeovnen plutselig tatt kvelden, og vi ønsker å reklamere. Produsenten krever kvittering for å ta det på garanti/reklamasjon, og det har vi jo ikke. Utbygger sier hvitevarer ikke er omfattet av nybyggarantien. Finner lite om problemstillingen på nett, så jeg tenkte det var lurt å forhøre meg her: har jeg rett på noe her, eller må jeg bite i det sure eplet å kjøpe ny ovn selv?

Hvis dere ikke har bestilt hvitevarene separat, men de var inkludert i prisen dere betalte for leiligheten, så skal dere reklamere mot utbygger.

Lenke til kommentar
xClaymanx skrev (9 timer siden):

Kan være hvitevarer som ble satt inn om leiligheten din ble brukt som visningsobjekt.

Burde da være ordinær garanti på de, eller om du får tak i kvitteringer

Leiligheten var ferdigstilt da vi kjøpte den, så det er godt mulig de ble satt inn for å gjøre den mer attraktiv under visning. Kvitteringer er vanskelig å oppdrive fra utbyggeren dessverre. 

sk0yern skrev (9 timer siden):

Hvis dere ikke har bestilt hvitevarene separat, men de var inkludert i prisen dere betalte for leiligheten, så skal dere reklamere mot utbygger.

De var ikke bestilt av oss, og medfulgte boligen da vi kjøpte den. Her er utsnitt fra e-postkorrespondanse i forkant av kjøp:

image.thumb.png.97ffb8f2fef0a620cf06e5f576b1cc69.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...