Leo_ Skrevet 20. september Del Skrevet 20. september Leo_ skrev (På 13.9.2024 den 12:36 PM): Hvor langt har bilen gått? Har du mye småkjøring? Dette er et ikke uvanlig problem, det kan være på grunn av en eller flere sammensatte faktorer. Slitte/defekte dyser kan gi dette problemet, bruksmønster kan også gi dette problemet. Lekke dyser kan sive diesel når motoren står stille, så lekker dieselen forbi stemplene og ned i motorolja. Slitte dyser brenner urent og så må det ofte kjøres regenerering av partikkelfilteret, under regenerering blåses det gjerne en hel del diesel ned i motorolja. Småkjøring gir også soting med dertil behov for regenerering av partikkelfilter. ... Lenke til kommentar
TangoSierra Skrevet 20. september Forfatter Del Skrevet 20. september 9 hours ago, Leo_ said: ... you called it 1 Lenke til kommentar
GregStr Skrevet 20. september Del Skrevet 20. september Forstår jeg riktig, at du allerede har sjekket DPF-filteret? Lenke til kommentar
Huyang Skrevet 21. september Del Skrevet 21. september (endret) sveibuen skrev (På 14.9.2024 den 1:07 PM): Dette er vag motorer på det beste! Du kommer også å få problemer med EGR etterhvert, like greit å hoppe på den å få fjernet/byttet den! Så har du DPF som mest sannsynlig vil gå seg tett! Men her tok du en liten forhåndsregel å kjørte et godt stykke på høy rpm! Anbefaler deg dette innimellom, helst med tung bil/evt tung tilhenger bakpå! Ang feilen din, så er mest sannsynlig dette dyser! Men anbefaler deg å få lest av livdata/feilkoder før videre "feilsøking" ellers kan det fort bli dyrt! EGR problemer er velkjent, DPF problemer? Lite av det på Euro 4 og 5 motorene. Det er lite vits å skifte EGR bare for å skifte den. Så lenge det er en 2012 modell så er den sannsynligvis skiftet en gang tidligere. Er den aldri skiftet, så kan det være lurt å være føre var. Endret 21. september av Huyang Lenke til kommentar
TangoSierra Skrevet 3. oktober Forfatter Del Skrevet 3. oktober Oppdatering. Det er visstnok ikke noe problem likevel.. Hadde jeg bare lest manualen først. Der står det at oljen skal peiles fra driftsvarm motor, noen minutter etter bilen har stoppet. Da ser oljenivået bra ut. Sjekkes den kald (over natta) er det olje overalt.. Jeg ser fra flere utenlandske VW bilforum at dette har vært en gjenganger. Når bilen sjekkes kald blir visstnok oljenivået kunstig høyt. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå