Gå til innhold

Tapte Trump egentlig debatten?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
FriskLuft skrev (16 timer siden):

 

image.png.0d910306de994d8f47f56860a1d60f7b.png

Sitat:
with millions of criminals and mentally deranged people pouring into to USA

Det var sanneleg rette ræva som feis. Ikkje at Trump er innvandrar, men det er jo litt dobbeltmoralsk å kritisere innvandrarar som kjem inn i landet med akkurat dei same verdian som Trump sjølv står for.
Han er heilt objektivt sett sjølv kriminell, og sjølv om at han ikkje medisinsk sett er "mentally deranged" på grunn av psykisk sjukdom så utviser han utvilsomt definisjonen av"deranged" som er den manglande evnen til å tenke eller handle på ein normal og logisk måte.
Eg seier ikkje at Trump er sinnssjuk, men han har openbart ei unik personlegheit der han ikkje forheld seg til dei sosiale normene for korleis ein skal diskutere og argumentere politisk.

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Maabren said:

Spørs om Harris vant nok velgere til å snu vippestatane. Er vel det det koker ned til framover. Poenget til Trump med at det ikkje blir ein tredje debatt, synast å gå på at den som gjere ein dårlig debatt gjerne vil ha ein til for å redde seg innatt. Tviler dog på at Harris meiner det slik. Syns dog mimikken til Harris minna om ein person utan god sjølvkontroll, litt for lett å lese liksom. Nokre få ganger greidde dog Harris å få Trump frampå, noko som må ha svidd mykje for Trump å oppleve, for mimikken hans var heller ikkje vanskelig å lese. Trump framsto egentlig mykje betre enn media har prøvd å sværte han til, og Harris var gav ikkje gode nok svar på problema under Biden/Harris. Harris kunne gjort ein betre figur og fjerna all tvil om kven som vinner valget, men slik dette synast å dra seg til kan valget like gjerne ende i favør av Trump. Stålsetter meg for det verste og håper på det beste. 

Akkurat nå så handler det strengt egentlig ikke om å få nok nye velgere, men å få sine egne velgere man allerede har til å gå og stemme, samtidig som man får motstanderens velgere til å ikke gå og stemme (slik som fort nå kan skje med Donald).

Derfor er det litt vanskelig å lese meningsmålinger også, selv om Harris fikk en solid økning pga. debatten, fordi de fleste sier ingenting om hva sannsynligheten er for at velgerne går og bruker stemmeretten når det faktisk gjelder.

Endret av shockorshot
Lenke til kommentar

Om Trump vann debatten eller ikkje kjem fyrst og fremst ann på korleis ein ser på det.
Det var lite av dei saklege og faktabaserte argumenta, likevel så debatterer han akkurat slik dei fleste republikanske velgarane vil ha han.

Etter mitt syn så tapte Trump debatten, både fordi Trump ikkje klarte å snakke om korleis han skal ordne opp i ting og i staden brukte tida på å kritisere andre. Men kanskje særleg fordi at Trump nok ikkje klarte å overbevise ein einaste ny velgar. Så i staden for å innhente fleire potensielle stemmegivarar så valgte han å pleie dei som alt støtter han.

Harris på sin side har nok sikra seg nokre nye stemmer, særleg frå liberale republikanarar som ikkje liker Trump men som heller ikkje var villige til å stemme på Biden, men også frå velgarar som ellers hadde stemt uavhengig.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
The Avatar skrev (27 minutter siden):

Om Trump vann debatten eller ikkje kjem fyrst og fremst ann på korleis ein ser på det.
Det var lite av dei saklege og faktabaserte argumenta, likevel så debatterer han akkurat slik dei fleste republikanske velgarane vil ha han.

Etter mitt syn så tapte Trump debatten, både fordi Trump ikkje klarte å snakke om korleis han skal ordne opp i ting og i staden brukte tida på å kritisere andre. Men kanskje særleg fordi at Trump nok ikkje klarte å overbevise ein einaste ny velgar. Så i staden for å innhente fleire potensielle stemmegivarar så valgte han å pleie dei som alt støtter han.

Harris på sin side har nok sikra seg nokre nye stemmer, særleg frå liberale republikanarar som ikkje liker Trump men som heller ikkje var villige til å stemme på Biden, men også frå velgarar som ellers hadde stemt uavhengig.

Takk for at du er en av de saklige som faktisk besvarer spørsmålet fremfor å tillegge andre meninger de ikke har, synse eller svare på alt mulig annet relatert til kandidatene, upvotes👍

Lenke til kommentar
Antonym skrev (23 timer siden):

Hva er dommen her? 

Trump ble regelrett knust i den debatten jeg så på i hvert fall. Harris klarte virkelig å sette han ut av spill. Han virket dårlig forberedt. Likedan som Trump knuste Biden i den første debatten, så klarte Harris å knuse han i denne den siste debatten.

Det er vel ikke uten grunn at Trump ikke tør å møte henne i en ny debatt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Kul_Djevel skrev (22 minutter siden):

Trump ble regelrett knust i den debatten jeg så på i hvert fall. Harris klarte virkelig å sette han ut av spill. Han virket dårlig forberedt. Likedan som Trump knuste Biden i den første debatten, så klarte Harris å knuse han i denne den siste debatten.

Det er vel ikke uten grunn at Trump ikke tør å møte henne i en ny debatt. 

Mannen evner jo ikke engang å si 2 setninger uten prate tullball? Dessverre virker det som om omtrent halvparten av alle amerikanere er like gale? Men de har jo en stadig voksende skare som mener at jorden er flat også...

Skremmende egentlig, å se hvordan galskapen brer om seg....

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I følge denne artikkelen husket jeg visst riktig at det var fattigslige 37% som mente at Trump vannt debatten og at til og med mange republikanere i USA forstod hvor dårlig Trump presterte i debatten. 

 
Quote

 

Donald Trump:

Slaktes av sine egne: 

- Skadelig

Sinte republikanere vender seg mot sin egen presidentkandidat etter debatten.

- Jeg ropte og skrek.

Det sier Lindsey Graham, republikansk senator og en av Donald Trumps mest framtredende allierte, til avisa Politico.

Han forteller at han ropte mot TV-en under presidentdebatten onsdag. Graham kaller sin presidentkandidats innsats en forspilt sjanse.

En rekke republikanere har høylytt kritisert Trump etter at demokratenes presidentkandidat, Kamala Harris, onsdag ble kåret til soleklar debattvinner.

.

.

HYLLER HARRIS: Tidligere kommunikasjonsdirektør i Det hvite hus, Anthony Scaramucci, mener Harris «demonterte» Trump i debatten. Video: Vegard Kvaale

.

.

- Fox News har tidligere klart å vri de utroligste ting til Trumps fordel. Men nå sliter de, sier Dagbladets kommentator Marie Simonsen.

 

 

https://www.dagbladet.no/nyheter/slaktes-av-sine-egne-skadelig/81930366

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (På 13.9.2024 den 11:09 PM):

I følge denne artikkelen husket jeg visst riktig at det var fattigslige 37% som mente at Trump vannt debatten og at til og med mange republikanere i USA forstod hvor dårlig Trump presterte i debatten. 

 

 

https://www.dagbladet.no/nyheter/slaktes-av-sine-egne-skadelig/81930366

Jeg så debatten på nytt og ser flere steder der han bommet. Harris trigget han og fikk han til å forsvare seg når han egentlig burde snakket om noe annet. Han skulle aldri, aldri under noen omstendighet snakket om disse haiterne som spiste katter. Faktasjekking og kildekritikk er en viktig ting. Han burde heller brukt tiden sin til å slå gjennom gang på gang at Harris har hatt 3,5 år til å ha gjort noe med samfunnsproblemene hun ikke har gjort noe med. Det holdt ikke å nevne dette 30 sek. i sluttappellen. 

Harris klarte å bevare roen i større grad og scorte nok mye på dette. Når det er sagt snakket hun mye om planer uten å si noe mer konkret om dette. Hun vre seg også unna spørsmålet om situasjonen rundt den sørlige grensen til USA. 

Alt i alt kan jeg se hvordan mange tenker hun vant debatten. Det burde komme en debatt til før valget. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...