Gå til innhold

Tapte Trump egentlig debatten?


Anbefalte innlegg

Etter presidentdebatten virket det som at media var samstemte i at Harris kom best ut av debatten og at Trump kom dårlig ut, men stemmer det? Mitt inntrykk var at han i kjent stil kjørte på akkurat som han pleide. Jeg føler ikke media tegnet et reellt bilde av hva faktisk skjedde. Kan det være at folk hauset Harris ekstra opp fordi Biden snublet så katastrafolt i siste debatten? Fra et ganske nøytralt ståsted i Norge virket det ikke for meg at Harris var så glimrende. Hun var ikke kjempetydelig i poengene sine. Hun satt ikke Trump fast på noen måte. Når det kom til saker som ble diskutert burde vel de største sakene som økonomi, sikkerhet og human politikk appellere til flest. Harris virket til å forsøke å spille mer på følelsene til folk og gå på person heller enn å snakke om konkrete politiske planer. Hva er dommen her? 

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
51 minutes ago, Antonym said:

Etter presidentdebatten virket det som at media var samstemte i at Harris kom best ut av debatten og at Trump kom dårlig ut, men stemmer det? Mitt inntrykk var at han i kjent stil kjørte på akkurat som han pleide. Jeg føler ikke media tegnet et reellt bilde av hva faktisk skjedde. Kan det være at folk hauset Harris ekstra opp fordi Biden snublet så katastrafolt i siste debatten? Fra et ganske nøytralt ståsted i Norge virket det ikke for meg at Harris var så glimrende. Hun var ikke kjempetydelig i poengene sine. Hun satt ikke Trump fast på noen måte. Når det kom til saker som ble diskutert burde vel de største sakene som økonomi, sikkerhet og human politikk appellere til flest. Harris virket til å forsøke å spille mer på følelsene til folk og gå på person heller enn å snakke om konkrete politiske planer. Hva er dommen her? 

Hvilken stein har du vært under/hvilken hule har du bodd i hvis du mener noen som helst andre enn Trump er dessidert værst på å gå etter person og ikke sak med tilhørende kallenavn, løgner og konspirasjonsteorier med mer?!

Det er vel omkring 37% i følge spørreundersøkelser som mener at Trump vannt debatten, og det i et ekstremt polarisert USA. Så til og med en mengde republikanere/republikanske velgere synes at HARRIS vannt debatten... Det er trolig bare fanatiske medlemmer av MAGA-sekten som mener at Harris ikke bare vannt debatten, men knuste Trump...!

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (4 minutter siden):

Hvilken stein har du vært under/hvilken hule har du bodd i hvis du mener noen som helst andre enn Trump er dessidert værst på å gå etter person og ikke sak med tilhørende kallenavn, løgner og konspirasjonsteorier med mer?!

Det er vel omkring 37% i følge spørreundersøkelser som mener at Trump vannt debatten, og det i et ekstremt polarisert USA. Så til og med en mengde republikanere/republikanske velgere synes at HARRIS vannt debatten... Det er trolig bare fanatiske medlemmer av MAGA-sekten som mener at Harris ikke bare vannt debatten, men knuste Trump...!

Jeg er fullstendig klar over Trump sin retorikk. Det er ikke noe nytt. Jeg fikk bare ikke inntrykk av at det var den overhøvlinga som media fremstiller det som. Jeg er også klar over at media favoriserer Harris. Dette skriver jeg også. Jeg lurte kun på deres ærlige mening om debatten uavhengig av hva du synes og mener om Trump, eller Harris. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
58 minutes ago, FriskLuft said:

Blir ingen ny debatt...Trump har kastet inn kortene...

 

image.png.0d910306de994d8f47f56860a1d60f7b.png

Det gjenstår å se: Så video på YouTube i dag hvor det ble uttalt skråsikkert at hvis Trump ikke stiller til ny duell vil han virke feig, noe han ikke kommer til å våge å fremstå som.

Selv fanatiske medlemmer i MAGA-sekten får trolig med seg hvor enorm seieren til Harris var i følge spørreundersøkelse(r) etter denne debatten. Vite kan man jo ikke, men jeg har tro på at Trump kommer til å føle at han MÅ stille til en eller flere nye debatter hvis han ikke skal la det soleklare tapet i denne debatten bli stående som en knusende seier til Harris.

 

Endret av Gjest MKII
  • Liker 1
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (22 minutter siden):

Fortell meg en policy som Trump pratet om i debatten.

Han sa jo at han hadde en ide om en policy ....

Og han var veldig klar på det om innvandrere som spiser kattene til de som bor i Springfield, det kan også bli en ide om en policy. Nok sane-washing nå, la media referere Trump på det han faktisk sier.

Selv Fox News sier Harris vant.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Antonym skrev (9 minutter siden):

Jeg er fullstendig klar over Trump sin retorikk. Det er ikke noe nytt. Jeg fikk bare ikke inntrykk av at det var den overhøvlinga som media fremstiller det som. Jeg er også klar over at media favoriserer Harris. Dette skriver jeg også. Jeg lurte kun på deres ærlige mening om debatten uavhengig av hva du synes og mener om Trump, eller Harris. 

Overhøvling er ditt ord. Jeg så for første gang en motkandidat som klarer å trykke på Trump sine knapper.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
25 minutes ago, Gavekort said:

Overhøvling er ditt ord. Jeg så for første gang en motkandidat som klarer å trykke på Trump sine knapper.

Hvis Harris greier å manipulere han slik i løpet av en debatt, bare ved å nevne crowd sizes, se for deg hvordan andre statsledere slik som Taliban eller Putin greier å manipulere han i forhandlinger. Skulle egentlig ønske at hun brukte det som et angrep, rett etter at donald hisset seg opp og ramblet usammenhengende om rallies pga. kommentaren hennes, når han egentlig burde prate om border control og immigration (som var temaet da).

Endret av shockorshot
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
40 minutes ago, Mag ne said:

Han sa jo at han hadde en ide om en policy ....

Og han var veldig klar på det om innvandrere som spiser kattene til de som bor i Springfield, det kan også bli en ide om en policy. Nok sane-washing nå, la media referere Trump på det han faktisk sier.

Selv Fox News sier Harris vant.

Samme video på YouTube jeg nevnte tidligere i dag ble det vist klipp av Trump tilbake til 2016hvor han fortalte at han hadde planer/et konsept for en forbedring av helsesystemet og Obama Care som snart skulle lanseres. Så var det klippet inn innlegg etter innlegg etter... fra flere år etterpå hvor han igjen og igjen og igjen og..... fortalte om det samme og FORTSATT PÅSTOD at det snart skulle lanseres.....

 

Endret av Gjest MKII
  • Liker 4
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (1 time siden):

Fortell meg en policy som Trump pratet om i debatten.

Policien hans går på en annen skole. I Canada. Så du kan ikke få se den.

Den flytter tilbake etter valget. Og det er de beste policiene.

Så gode policier at demokrater som har møtt den får tårer i øynene, og sier, Beklager at vi noen gang tvilte på policiene dine Trump. Helt sant. Mange sier det. De beste demokratene. Som Tim Apple og den store Hannibal Lecter.

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Så dessverre debatten live når den gikk ettersom jeg håpte på litt underholdning, men det var kjipe greier dessverre. 

 

Trump sine "zingers" virka litt for planlagte og var i tillegg tamme, og han svarte egentlig ikke så godt for seg.

Kamela tror jeg svarte på totalt 1 av spørsmålene sine, og brukte mesteparten av tiden på å snakke om hvor fæl Trump var. Ja, også gjentok hun vel sikkert 10 ganger at hun hadde en plan, uten å fortelle hva den var. 

Kommentatorene heiv seg på i debatten, spesielt han ene var fryktelig delaktig. 

Fra min side får samtlige involverte strykkarakter. 

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...