Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Å ikke tiltrekkes jevnaldrende kvinner, men å være for gammel for de yngre

Gjest 308f5...d17

Anbefalte innlegg

Gjest 308f5...d17

Tittelen er sikkert veldig overfladisk, men la gå. Jeg er en mann på 32 år. Jeg har greit draget på damer min alder og oppover, men mindre draget på de som er et par år yngre. Jeg er høyt utdannet og jobber innen forskning/teknologi, over snittet høy, topptrent og har passe stort sosialt nettverk. Får lett nok venner, men er ikke festens midtpunkt. Jeg er han typen som er rolig og behersket, stiller personlige spørsmål og fremstår sindig og pålitelig. Får stadig vekk kommentarer om at jeg er flink til å stille gode spørsmål og gå mer i dybden enn det overfladiske. Jeg tror dette får meg til å fremstå som kjedelig for yngre damer, men trygg og interessant for eldre damer.

Eldre damer er fint det også, men jeg får ofte inntrykk av at de ser mer etter en potensiell barnefar heller enn en kjæreste. Jeg ønsker å være sammen en del år før vi får unger, og foretrekker derfor yngre damer. Mentalt sett matcher jeg best med eldre.

Så er det det fysiske. Jeg har hatt lite draget i mine yngre dager også, og har aldri fått de jeg har vært interessert i. Jeg har ved noen sjeldne anledninger datet virkelig flotte damer (både innvendig og utvendig), men sitter vel mest med følelsen om at jeg aldri har fått "rase fra meg" med attraktive damer og at jeg derfor ikke klarer å gå forbi denne fasen. At jeg er nå er attraktiv for de som ikke ville valgt meg tidligere. Jeg søker stadig mot "digge damer" i form av yngre damer, og sliter med å akseptere at jeg egentlig begynner bli for gammel for de damene jeg syns er virkelig flotte utseendemessig. Jeg tror jeg hadde hatt lettere for å akseptere det om jeg hadde mer erfaring med seksuelle forhold med pene jenter.

Er dette noe som er vanlig å føle på? Jeg føler jeg er litt bitter, men ønsker ikke å være det. Ønsker mest å komme meg forbi denne mentale sperren og skape mentalt rom for de damene som er faktisk interessert i meg.

Jeg bor ikke i Oslo, men i en annen større norsk by hvor jeg opplever at aldersspennet 25-30 er ganske tømt for den type damer som er lik meg selv. Studentene er det mange av, men blir fort for unge og umodne.

Er dette en helt vanlig prosess i det å bli eldre? Å føle at sjansene man hadde som ung er i ferd med å forsvinne? At livet ikke ble som man hadde ønsket?

Takker for alle svar.

Anonymous poster hash: 308f5...d17

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 72d24...e18

Ehh, som 32 kan du fint date noen 24+ uten at noen rynker på nesa.

Om du virkelig ikke finner noen av disse som er interessert så er du ikke så kvalifisert som kjæreste emne som du prøver å fremstille.

Når du nærmer deg og kommer forbi 40 er det derimot over, menn ser ikke alderen sin selv og om du da prøver deg på noen betraktelig yngre vil de løpe hylende bort 9/10 ganger.

Anonymous poster hash: 72d24...e18

Lenke til kommentar
Gjest f29f5...65c

Tenker at her burde du få samme svar som damer får: du har kastet bort verdifull tid, burde etablert deg tidligere. Du skjønner, de fleste eldre menn (du er ikke eldre) er ikke attraktive for unge kvinner. Tro det eller ei. Debatten om markedsverdi har lagt det frem som om menn er attraktive uansett alder. Stemmer overhodet ikke. Dere er kun attraktive for en viss type kvinner om dere har mye penger. Denne visse typen kvinner er gjerne vakre, unge kvinner, men det er ikke så sannsynlig at det er kvinner som er konemateriale som står i kø. Dette fordi disse kvinnene verdsetter annet enn bare rikdom. Men rik mann + pen kvinne = vinn vinn, eller? 

Jeg mener du bør fokusere på å få god utdanning, tjene godt og sørge for at du har mye penger i banken. Da kan du dra unge jenter til du får sykehjemsplass, kanskje til og med etter. Men som sagt, dette må du jobbe for. 

Det er ingenting i veien for å føle det du gjør og tenke det du gjør. Det å bli eldre har sine laster, men samtidig sine goder. Dessverre er dette negativt for din del men er mye du kan gjøre for å gjøre dette lettere for deg selv. 

Ang. om det er andre menn som har det sånn, ja spesielt her på forumet. I den virkelige verden er det plenty av menn som ikke har dette problemet. Mange menn som blir seksuelt tiltrukket av kvinner på egen alder og som ikke har noe imot "eldre" kvinner. 

Er selv kvinne i tidlig 30-årene. Unge gutter er ikke tiltrekkende og det er ikke elder menn heller. Menn på egen alder og litt høyere er fint for meg. Har ikke problemer med å tiltrekke meg menn verken for sex eller forhold. Jeg sitter litt med samme følelser som deg, mest fordi jeg gjennom 20-årene har vært en lojal, selektiv dame. Det menn i dag mener er så utrolig attraktivt. Jeg skulle helt ærlig ønske at jeg bare hora ifra meg, fikk erfaringer og kosa meg seksuelt. I stedet sitter jeg med dårlig erfaring fra et langvarig forhold der lojaliteten min ble tatt for gitt og jeg ble bedratt. Nå er jeg lykkelig som singel og tror egentlig det vil forbli slik. 

Men jeg kan ikke endre fortiden og er i det store og det hele glad for at jeg ikke har latt menn utnytte meg. Jeg vet jo  hva jeg liker og å rase fra meg tror ikke jeg er noe jeg egentlig har behov for. 

Håpet er ikke ute, min venn. Ønsker du deg unge damer må du gjøre deg attraktiv for disse. Så enkelt er det. :) Penger kan hjelpe mye på, men også trening, kosthold, generelt være flidd og se bra ut. Er nok av menn der ute som klager over at pene, unge damer ikke vil ha de. Dere må skjerpe dere og jobbe for det så får dere de. 

Det er ikke bare vi kvinner som har klokke som tikker, på flere måter har menn det også. Skal du rase i fra deg i tillegg til å finne en bra dame å få barn med og du vil være sammen med henne i flere år så er det mange tiltak du må gjøre om du vil ha en 20-åring som mor til dine barn. Så, fyr løs, sett i gang å jobb med deg selv. 

Anonymous poster hash: f29f5...65c

Lenke til kommentar
Gjest f29f5...65c

En annen ting jeg vil slenge inn. Jeg har alltid fått oppmerksomhet fra de jeg er interessert i. Men jeg er på ingen måte et fruktfat av en dame. Jeg var ikke den  peneste, er ikke "kjent" for å ha lekker kropp, vil på ingen måte si at jeg ser verken bra ut eller har fin kropp. På flere måter skilt meg ut og har aldri hørt en mann beskrive drømmedama og følt at jeg passer inn der. Som sagt vært i ett forhold, men hatt en del flørter med menn der det har vært gjensidig, et par ons for å prøve det ut hvor mennene ønsket å møte meg igjen (han ene ble det bare styr med for han ville VIRKELIG møtes igjen.. Mye mas).

Hvorfor tror du jeg fikk de jeg var interessert i? Fordi de var i "min league".. De var ikke de kjekkeste de heller, de var ikke veltrente, hadde ikke spesielt høy sosial status. Men jeg ble tiltrukket av hver og en av de fordi de hadde kvaliteter jeg setter pris på. 

Nevner dette fordi det ligger absolutt noe i at like barn leker best. Klarer du ikke leke med barna som ligner deg selv så vil du bli ensom. 

Lenke til kommentar
Gjest 62b0b...c55

Rent fysisk er det helt normalt for menn å foretrekke unge damer. Sånn er det for majoriteten av menn, og det er et helt naturlig resultat av at når damer bikker ca. 31 så raser fertiliteten nedover relativt fort. Menn som seksuelt har foretrukket kvinner 30-50 har i langt høyere grad dødd ut sammenlignet med menn som foretrakk unge kjønnsmodne jenter hvor sannsynligheten for å få en rekke friske barn har vært veldig mye høyere. Dette gjør at når vi menn kommer litt opp i årene, så er ikke akkurat kvinner på egen alder like seksuelt attraktive lengre.

Problemet ditt, og i samfunnet, er at du ikke har funnet deg ei når dere begge var yngre. Da hadde ikke hennes manglende seksuelle attraktivitet vært et problem og du hadde ikke følt at hun var for ung rent mentalt sammenlignet med deg selv.  Dere kunne utviklet et forhold og dannet et bånd basert på kjærlighet. Selv om menn ikke har det samme lille fertilitets vinduet som kvinner, så har vi med et noenlunde gjennomsnittlig seksuelle preferanser likevel et begrenset vindu til å finne ei appellerer både fysisk og mentalt.

Det fine for deg er at du er 32, så toget har ikke gått enda dersom du er villig til å lete godt og inngå litt kompromisser. Du kan nok fortsatt finne damer som fortsatt er noenlunde sexy og også noenlunde på ditt nivå mentalt. Er du heldig, finner du ei som er rundt 25 som fortsatt har kroppen noenlunde i behold, men som samtidig er godt utviklet mentalt. Du må nesten bare gå og fiske. Men kun fordi havet er fullt av fisk så er det greit å vite at dess eldre du blir, dess mer vil du innse at det vil være mange menn som fisker i samme vannet som deg. Det er et resultat av at du ikke er alene.

Anonymous poster hash: 62b0b...c55

Lenke til kommentar
Gjest f29f5...65c
Gjest 62b0b...c55 skrev (11 timer siden):

Rent fysisk er det helt normalt for menn å foretrekke unge damer. Sånn er det for majoriteten av menn, og det er et helt naturlig resultat av at når damer bikker ca. 31 så raser fertiliteten nedover relativt fort. Menn som seksuelt har foretrukket kvinner 30-50 har i langt høyere grad dødd ut sammenlignet med menn som foretrakk unge kjønnsmodne jenter hvor sannsynligheten for å få en rekke friske barn har vært veldig mye høyere. Dette gjør at når vi menn kommer litt opp i årene, så er ikke akkurat kvinner på egen alder like seksuelt attraktive lengre.

Problemet ditt, og i samfunnet, er at du ikke har funnet deg ei når dere begge var yngre. Da hadde ikke hennes manglende seksuelle attraktivitet vært et problem og du hadde ikke følt at hun var for ung rent mentalt sammenlignet med deg selv.  Dere kunne utviklet et forhold og dannet et bånd basert på kjærlighet. Selv om menn ikke har det samme lille fertilitets vinduet som kvinner, så har vi med et noenlunde gjennomsnittlig seksuelle preferanser likevel et begrenset vindu til å finne ei appellerer både fysisk og mentalt.

Det fine for deg er at du er 32, så toget har ikke gått enda dersom du er villig til å lete godt og inngå litt kompromisser. Du kan nok fortsatt finne damer som fortsatt er noenlunde sexy og også noenlunde på ditt nivå mentalt. Er du heldig, finner du ei som er rundt 25 som fortsatt har kroppen noenlunde i behold, men som samtidig er godt utviklet mentalt. Du må nesten bare gå og fiske. Men kun fordi havet er fullt av fisk så er det greit å vite at dess eldre du blir, dess mer vil du innse at det vil være mange menn som fisker i samme vannet som deg. Det er et resultat av at du ikke er alene.

Haha, at det var? Så mennene som ikke er sammen med unge damer de dør ut? Jeg vet ikke med deg, men er plenty av eldre menn som har vært gift i mange år og sannsynligvis ikke hatt sjans på noen andre damer enn sin egen kone..... 

Det du skriver i andre avsnitt er selvmotsigende. Hun han fant i yngre alder vil jo også bli gammel. Med andre ord ikke seksuelt attraktiv lenger. Så hvorfor skal han da fortsette å være sammen med henne? Ikke bland inn kjærlighet, for det vet ikke dere menn hva er. Kanskje for deres eget barn, men ikke for en kvinne. 

Lenke til kommentar
Gjest f29f5...65c skrev (2 timer siden):

Haha, at det var? Så mennene som ikke er sammen med unge damer de dør ut? Jeg vet ikke med deg, men er plenty av eldre menn som har vært gift i mange år og sannsynligvis ikke hatt sjans på noen andre damer enn sin egen kone..... 

Nettopp. Dei har vore saman sidan dei var unge. Om ein finn kvarandre når ein er 50 blir det ingen etterkommarar.

Gjest f29f5...65c skrev (2 timer siden):

Det du skriver i andre avsnitt er selvmotsigende. Hun han fant i yngre alder vil jo også bli gammel. Med andre ord ikke seksuelt attraktiv lenger. Så hvorfor skal han da fortsette å være sammen med henne? Ikke bland inn kjærlighet, for det vet ikke dere menn hva er. Kanskje for deres eget barn, men ikke for en kvinne. 

Så i alle parforhold som varer til folk blir gamle må det vere noko "feil" med mannen?

Eller er kanskje menn og kvinner meir like enn det du vil ha det til?

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar
Gjest f29f5...65c
torbjornen skrev (7 timer siden):

Nettopp. Dei har vore saman sidan dei var unge. Om ein finn kvarandre når ein er 50 blir det ingen etterkommarar.

Så i alle parforhold som varer til folk blir gamle må det vere noko "feil" med mannen?

Eller er kanskje menn og kvinner meir like enn det du vil ha det til?

Vi er ikke særlig like. Når menn blir eldre burde de være ferdig å formere seg, bare fordi de kan betyr det ikke at de bør få flere barn. Dessuten har de fleste ikke sjans på unge kvinner. Når kvinner blir eldre er det mange som velger å være enslige. Jeg skjønner det godt.. 

Varer parforholdet til de er gamle så har nok mannen fått seg noe på si og vært flink til å holde det hemmelig;) 

Lenke til kommentar
Gjest 8e8c5...825

Du er jo enda ung og kan fint finne deg ei dame under 30 år. Men du burde bruke 30-årene på å finne seg en slik dame så du ikke venter til du er 40-50 år. Spesielt om du vil ha barn. De fleste damer foretrekker menn som er litt eldre enn seg selv.

Anonymous poster hash: 8e8c5...825

Lenke til kommentar
Gjest 308f5...d17
On 12.9.2024 at 12:15 PM, Guest 72d24...e18 said:

Ehh, som 32 kan du fint date noen 24+ uten at noen rynker på nesa.

Om du virkelig ikke finner noen av disse som er interessert så er du ikke så kvalifisert som kjæreste emne som du prøver å fremstille.

Når du nærmer deg og kommer forbi 40 er det derimot over, menn ser ikke alderen sin selv og om du da prøver deg på noen betraktelig yngre vil de løpe hylende bort 9/10 ganger.

Anonymous poster hash: 72d24...e18

Jeg fremstilte meg kanskje i overkant bra i første innlegget. Jeg har mange gode kvaliteter, men tror jeg er under snittet ansiktspen  og er derfor ofte ikke kvalifisert som kjæresteemne.

Lenke til kommentar
Gjest 308f5...d17

Tror dessverre jeg er enig med han som skrev dette om at jeg ikke fant meg noen da jeg var yngre. Jeg har prøvd men ikke lykkes, og innser vel mer og mer hvor mye kraft det er biologisk sett i et vakkert, ungdommelig utseende. Og har man først funnet sammen vha. dette, så er det mye enklere å holde sammen. Den samme drahjelpen har man ikke alltid utover 30-åra eller senere.

Lurer litt på om løsningen på problemet er å bli veldig seriøs med trening og kosthold fremover. Føler jeg har det indre på plass, men for å få ei som er yngre og har altfor mange valgmuligheter, så må jeg skille meg ut på et vis. Er allerede bedre trent enn de fleste på treningssenteret jeg trener, men kunne sikkert senket fettprosenten noe. Og sørge for å være på arrangementer/aktiviteter hvor det er damer 25-30. Det dumme er at så mange av de er i Oslo.

Lenke til kommentar
Gjest 62b0b...c55
2 hours ago, Guest 308f5...d17 said:

Tror dessverre jeg er enig med han som skrev dette om at jeg ikke fant meg noen da jeg var yngre. Jeg har prøvd men ikke lykkes, og innser vel mer og mer hvor mye kraft det er biologisk sett i et vakkert, ungdommelig utseende. Og har man først funnet sammen vha. dette, så er det mye enklere å holde sammen. Den samme drahjelpen har man ikke alltid utover 30-åra eller senere.

Yepp. Og det er ikke personlighet som gjør at medianmannen på 30 sender like mye meldinger til tenåringsjenter som damer på egen alder. Det til tross for at han offisielt har "minstealder" langt inn i 20-årene. Det handler selvsagt om den "biologiske kraften" fra et vakkert utseende. 

the median 30 year-old man spends as much time messaging teenage girls as he does women his own age

https://medium.com/@okcupid/the-case-for-an-older-woman-99d8cabacdf5

2 hours ago, Guest 308f5...d17 said:

Lurer litt på om løsningen på problemet er å bli veldig seriøs med trening og kosthold fremover. Føler jeg har det indre på plass, men for å få ei som er yngre og har altfor mange valgmuligheter, så må jeg skille meg ut på et vis. Er allerede bedre trent enn de fleste på treningssenteret jeg trener, men kunne sikkert senket fettprosenten noe. Og sørge for å være på arrangementer/aktiviteter hvor det er damer 25-30. Det dumme er at så mange av de er i Oslo.

Tinder og datingapper har en mye høyere andel menn. Oddsene er ikke i din favør selv om du hadde vært eller eventuelt er over snittet pen. Spesielt om du sikter inn på damene som menn flest vil ha/finner mest attraktive. Som du er inne på, prøv å kom deg mer ut i det virkelige liv på arrangementer/aktiviteter. Det er veldig mange single damer som ikke er på datingapper. Og selv de som er på datingapper vil i flere tilfeller helst treffe noen i det virkelige liv. Da konkurrerer du kanskje bare med 1-5 andre aktuelle menn. Ikke tusenvis. I tillegg kan man mye lettere vurdere personlighet IRL. Noe som gjerne er en bonus begge veier. F.eks vil ei som helst vil ha menn som er maks 5 år eldre drite i om en mann er 7 år eldre dersom det klaffer med personlighet IRL. Og du er jo også avhengig av å finne ei du liker med tanke på personlighet. Så kom deg ut og fisk.

Å bli veldig super seriøs på trening og kosthold når du allerede er bedre trent enn de fleste på treningssenteret blir litt som å sitte hjemme og finpusse på agnet som allerede er ganske bra optimalisert. Kanskje er fettprosenten til agnet allerede helt perfekt for de riktige fisken? Legg heller mer energi i å gå på fisketur og å bli en bedre IRL fisker. Er nok lettere å få napp da.

Lenke til kommentar
Gjest 308f5...d17 skrev (3 timer siden):

Når du skriver at du tror du har det indre på plass, hva sikter du til da?

Lenke til kommentar
Gjest 308f5...d17 skrev (På 12.9.2024 den 11:34 AM):

Å føle at sjansene man hadde som ung er i ferd med å forsvinne?

Det er sikkert vanlig.

Når du gradvis blir eldre vil du som utgangspunkt gradvis bli mindre attraktiv for kvinner på 25 år. Det er ikke noe unaturlig ved at det er lettere å sjarmere damer på egen alder (og spesielt ikke uvanlig at det blir lettere jo eldre kvinnene er enn deg) 

Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg dra folk UT av gymmen, men bare som et apropos: det er lett å få en slags "gym-bro"-vibe om man er veldig opptatt av å ha store muskler, og plutselig skyr karbohydrater som pesten og tyller i seg proteinshakes. De menn jeg kjenner som er mye på gymmen og lykkes med damene, gjør gjerne noe som motvirker "stereotyp maskulinitet" ved siden av - som f.eks. dans. Da har de liksom en faktor som tilsier at de ikke er en sånn som hører på "feil influensere" for å si det diplomatisk. Kvinner har noen antenner ute for dem som potensielt har folk som Jordan Peterson eller Andrew Tate som forbilder, og er det EN ting disse, og andre i samme kategori, fronter er det jo at menn skal løfte vekter og være maskuline gjennom å være muskuløse.

Jeg tenker ellers at man burde ta en reality check her, og spørre seg om det å date noen på egen alder faktisk er et helt greit kompromiss - hvor alternativet ofte er betydelig dårligere. Nemlig ufrivillig singel over tid, og med en biologisk klokke som tikker mot "for gammel selv for kvinner på 35 år".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 78586...45e
knopflerbruce skrev (På 19.9.2024 den 5:37 PM):

Nå skal ikke jeg dra folk UT av gymmen, men bare som et apropos: det er lett å få en slags "gym-bro"-vibe om man er veldig opptatt av å ha store muskler, og plutselig skyr karbohydrater som pesten og tyller i seg proteinshakes. De menn jeg kjenner som er mye på gymmen og lykkes med damene, gjør gjerne noe som motvirker "stereotyp maskulinitet" ved siden av - som f.eks. dans. Da har de liksom en faktor som tilsier at de ikke er en sånn som hører på "feil influensere" for å si det diplomatisk. Kvinner har noen antenner ute for dem som potensielt har folk som Jordan Peterson eller Andrew Tate som forbilder, og er det EN ting disse, og andre i samme kategori, fronter er det jo at menn skal løfte vekter og være maskuline gjennom å være muskuløse.

Jeg tenker ellers at man burde ta en reality check her, og spørre seg om det å date noen på egen alder faktisk er et helt greit kompromiss - hvor alternativet ofte er betydelig dårligere. Nemlig ufrivillig singel over tid, og med en biologisk klokke som tikker mot "for gammel selv for kvinner på 35 år".

Jeg hører på både Tate og Peterson. Og jeg har yngre kone. En søt liten thaidame 😀

Jeg har bodd med hun i flere år og jeg føler at hun virkelig elsker meg, nesten mer enn jeg elsker henne haha

Så mulighetene er der TS. Det går direktefly med både thai airways og norse til thailand. Flyvninger hver dag. Hva venter du på?

Anonymous poster hash: 78586...45e

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...