Car learner Skrevet 12. september Del Skrevet 12. september Noen som vet om en bra batteridrevet muttertrekker til rundt 500kr ? Tenkte litt på biltema sin, men usikker på kvalitet, skal ikke bruke den ofte så vil ikke ha noe dyrt. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. september Del Skrevet 12. september (endret) Biltema sin er uten batteri og lader, så med mindre du har dette fra før så blir det omtrent doble prisen. Den er også såpass svak at du mest sansynlig må løsne mutterne for hånd først. Endret 12. september av sedsberg 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. september Del Skrevet 12. september 799 på Jula Finner nok ikke mye billigere enn dette. Kanskje kjøpe brukt, eller samme merke som du har batterier fra før. Kjøpte en Makita uten batteri for noen år siden, kostet 1500. Vært veldig bra. Jula har trekker til 379 med ledning. 2 Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 12. september Del Skrevet 12. september 500kr vil jeg si er for lavt for å investere i en batteri drevet mutter trekker, da ville jeg heller kjøpt med ledning hvis man ikke har råd. Skal du ha en bra en så bør det være børsteløs motor og 500+ nm og da blir det fort 3000 med batteri. 2 Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 12. september Del Skrevet 12. september (endret) Bedre å legge litt penger i et verktøy som gjør jobben bra og som man kan ha i mange år, enn å «spare seg til fant» ved å kjøpe noe billig som bare fungerer halvvegs og ender opp med å bli lite brukt. Jeg har hatt en Ryobi R18IW3 (400Nm) i mange år nå. Den var på tilbud hos coop obs bygg som samlepakke med batteri og lader til 1495 kr for noen uker siden. Den har fungert fint for meg til å løsne ting som hjulbolter og drivakselmuttere. Dersom den skulle gå i stykker en gang i framtiden, så kommer jeg til å oppgradere til RIWH18X (1000Nm/1600Nm) I tillegg har jeg en Milwaukee M12 "stubby" til mindre bolter og der det er for trangt for Ryobien. Endret 12. september av Hollabaloo 1 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 12. september Del Skrevet 12. september (endret) Hollabaloo skrev (1 time siden): Bedre å legge litt penger i et verktøy som gjør jobben bra og som man kan ha i mange år, enn å «spare seg til fant» ved å kjøpe noe billig som bare fungerer halvvegs og ender opp med å bli lite brukt. Jeg har hatt en Ryobi R18IW3 (400Nm) i mange år nå. Den var på tilbud hos coop obs bygg som samlepakke med batteri og lader til 1495 kr for noen uker siden. Den har fungert fint for meg til å løsne ting som hjulbolter og drivakselmuttere. Dersom den skulle gå i stykker en gang i framtiden, så kommer jeg til å oppgradere til RIWH18X (1000Nm/1600Nm) I tillegg har jeg en Milwaukee M12 "stubby" til mindre bolter og der det er for trangt for Ryobien. Har begge disse Ryobi trekkene og den på 400nm er ikke alltid greier og løsne hjulmuttere som er trukket til med 120nm med momentstav , så gikk nylig til anskaffelse av RIWH18X, den har i tilegg en posisjon hvor den trekker til med 120nm som passer meg utmerket siden jeg da slipper momentstav også 😀 ellers så har jeg prøvd Biltema sin på ledning, men synes ikke den var noe særlig. Endret 12. september av Dragonlove Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 12. september Del Skrevet 12. september Har jula sin til 799 med 135nm momentstav og er veldig fornøyd. Er jo kun til dekkskift for min del. 1 Lenke til kommentar
Car learner Skrevet 15. september Forfatter Del Skrevet 15. september Dragonlove skrev (På 12.9.2024 den 1:26 PM): Har begge disse Ryobi trekkene og den på 400nm er ikke alltid greier og løsne hjulmuttere som er trukket til med 120nm med momentstav , så gikk nylig til anskaffelse av RIWH18X, den har i tilegg en posisjon hvor den trekker til med 120nm som passer meg utmerket siden jeg da slipper momentstav også 😀 ellers så har jeg prøvd Biltema sin på ledning, men synes ikke den var noe særlig. Funker den bra for løsing av bolter ? Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 21. september Del Skrevet 21. september Hvis det er Biltemas nettdrevne du spør om så er svaret definitivt nei. I alle fall den gamle modellen (17-185). Jeg er helt nazi på å bruke aluminiumspasta for å hindre fastrusting og momentnøkkel for å stramme hjulbolter til 120Nm, men denne blir likevel bare stående og bråke uten å løsne noe som helst. Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 4. oktober Del Skrevet 4. oktober Veldig fornøyd med Jula sin på batteri Meec kosta rundt 800,- med lader og batteri 😀 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå