Gå til innhold

iPhone 16 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mottok min iPhone 16 Pro Max 256GB Hvit Titan i går, og må si det var en merkbar oppgradering fra iPhone 13 Pro Max som jeg hadde fra før. Ting skjer merkbart raskere, har bedre batteri og ikke minst et mye bedre kamera på alle måter. Det var i grunnen et bedre kamera jeg ønsket meg, og der svarer den virkelig til mine forventninger.

Elmek38 skrev (3 timer siden):

Da var min iPhone 16 pro max 256GB sort titan sendt fra onecall. 

Det er bare å glede seg 👍😊

Apache skrev (1 time siden):

Min og ser ut til å bli sendt ut i dag 😀

Det er bare å glede seg 👍😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (1 time siden):

Litt kjipt med iOS 18 nå, nettopp flyttet til ny bolig og skal sette opp Sonos, men trueplay fungerer ikke på iOS 18 enda så får ikke kalibrert noen av høytalerne eller surrounden min 😅. Sonos har virkelig tapt seg siste året. 

Er det derfor jeg også sliter ja. Nettopp kjøpt bolig selv, og har ikke fått til Sonos-høyttalerne.

Lenke til kommentar
6 hours ago, WBG said:

Har noen her lastet ned IOS 18.2 beta? Er Genmoji noe som blir tilgjengelig i Norge med det første? Og nye Siri? Er det engelsk språk man må ha for at det skal fungere i Norge, eller må man bytte region? 

Nå har ikke iOS 18.2 beta kommet enda. Fortsatt på iOS 18.1. Man kan teste Apple Intelligence i Norge, men må endre Siri sitt språk til Engelsk US. 

Lenke til kommentar

Da har jeg fått min telefon.

Men jeg har to spørsmål til dere alle som har brukt iphone en stund

  1. Hvordan skrur man den irriterende tone lyden når man skal taste inn et tlf nr uten å deaktivere andre lyder på tlf? Mulig jeg gjør noe feil eller har misforstått noe her ved lyd settingene i tlf.
  2. På Android så kan man bruke NRK radio appen som vekkeklokke. Sette allarm i appen slik at den slår på radioen på et satt klokkeslett. Men slik jeg forstår det så er ikke dette så enkelt. Det jeg har googlet meg frem til er:
Sitat
Hvordan få radio som vekkerklokke?
 
 
Vekkerklokke i NRK Radio? Ved å klikke på klokkeikonet oppe til høyre fra forsiden kan du sette opp alarmer som starter avspilling av din ønskede kanal når de går av. Det er kun NRK Radio appen for Android som har innebygget vekkeklokkefunksjon, men i iOS 13 eller nyere kan man bruke automasjon for å oppnå det samme.

Men jeg finner ikke ut hvordan man setter opp en slik automasjon.

ps. Jeg har brukt iphone i 2 timer bare 😳

Lenke til kommentar
Apache skrev (9 timer siden):

Da har jeg fått min telefon.

Men jeg har to spørsmål til dere alle som har brukt iphone en stund

  1. Hvordan skrur man den irriterende tone lyden når man skal taste inn et tlf nr uten å deaktivere andre lyder på tlf? Mulig jeg gjør noe feil eller har misforstått noe her ved lyd settingene i tlf.
  2. På Android så kan man bruke NRK radio appen som vekkeklokke. Sette allarm i appen slik at den slår på radioen på et satt klokkeslett. Men slik jeg forstår det så er ikke dette så enkelt. Det jeg har googlet meg frem til er:

Men jeg finner ikke ut hvordan man setter opp en slik automasjon.

ps. Jeg har brukt iphone i 2 timer bare 😳

Det skulle man kunne gjøre i Shortcuts-appen under Automations, men finner ikke noen mulighet for NRK Radio der desverre.

Teoretisk ville man gjort noe slik tenker jeg IMG_3339.thumb.png.77413c44b119a3eca49ac6ed4ae348ee.png

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Apache skrev (10 timer siden):

Da har jeg fått min telefon.

Men jeg har to spørsmål til dere alle som har brukt iphone en stund

  1. Hvordan skrur man den irriterende tone lyden når man skal taste inn et tlf nr uten å deaktivere andre lyder på tlf? Mulig jeg gjør noe feil eller har misforstått noe her ved lyd settingene i tlf.
  2. På Android så kan man bruke NRK radio appen som vekkeklokke. Sette allarm i appen slik at den slår på radioen på et satt klokkeslett. Men slik jeg forstår det så er ikke dette så enkelt. Det jeg har googlet meg frem til er:

Men jeg finner ikke ut hvordan man setter opp en slik automasjon.

ps. Jeg har brukt iphone i 2 timer bare 😳


1. er på listen over ting som irriterer meg grenseløst med iPhone, den er en ekstremt dårlig telefon å ringe med. Nå har jo iOS18 endelig lagt til T9-dialing, men om du har lyd på så må du leve med at den duter i vei når du taster inn nummerert. Kontakter er og helt håpløst og et seriøst savn fra Windows Phone av alle ting. En annen ting som irriterer grenseløst er at Apple på død og liv ikke vil la oss bruke action button til å skifte mellom skjerm rotasjon. Har telefonen på lydløs 99,9% av tiden, men bytter rotasjons lås ofte i løpet av en dag, men det skal man ikke få lovt til å legge inn der nei. 
 

Lenke til kommentar
Magnus Rydningen skrev (2 timer siden):


1. er på listen over ting som irriterer meg grenseløst med iPhone, den er en ekstremt dårlig telefon å ringe med. Nå har jo iOS18 endelig lagt til T9-dialing, men om du har lyd på så må du leve med at den duter i vei når du taster inn nummerert. Kontakter er og helt håpløst og et seriøst savn fra Windows Phone av alle ting. En annen ting som irriterer grenseløst er at Apple på død og liv ikke vil la oss bruke action button til å skifte mellom skjerm rotasjon. Har telefonen på lydløs 99,9% av tiden, men bytter rotasjons lås ofte i løpet av en dag, men det skal man ikke få lovt til å legge inn der nei. 
 

Men man kan sette action button til å kjøre en shortcut som bytter rotasjonslås 

Lenke til kommentar

Komplett sin bekreftede lagerdato var ikke så mye å skryte av, så da får man jakte alternative butikker for å få tak i sort 128GB Pro, ser ut til at både Eplehuset og Power(fra butikklager) er mulige alternativer. Noen av de som er å foretrekke?

Lenke til kommentar
koots skrev (På 3.10.2024 den 9:48 AM):

Komplett sin bekreftede lagerdato var ikke så mye å skryte av, så da får man jakte alternative butikker for å få tak i sort 128GB Pro, ser ut til at både Eplehuset og Power(fra butikklager) er mulige alternativer. Noen av de som er å foretrekke?

Eplehuset sender vel pakken umiddelbart dersom du bestiller tidlig på dag, i tillegg til at de har gratis frakt.

Power bruker noen dager på å sende og tar vel 89 kr for frakt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (1 time siden):

Eplehuset sender vel pakken umiddelbart dersom du bestiller tidlig på dag, i tillegg til at de har gratis frakt.

Power bruker noen dager på å sende og tar vel 89 kr for frakt.

Takk, endte med Eplehuset i går, venter nå bare på hentemelding som burde komme i dag

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...