Gå til innhold

iPhone 16 tråden


Anbefalte innlegg

Hei helt ny i dette forumet. 
 

jeg har en iPhone 12 pro Max og vurderer sterkt å kjøpe 16 pro Max når den blir å få kjøpt i fysisk butikk. Har vært veldig fornøyd med 12’ern men savner makrofotografering og litt bedre batteritid, men det jeg lurer på er hvis noen vet om denne kan lades om det er litt fukt i ladeporten? Min 12 tar ikke til seg lading om det er det minste fukt i ladeporten, var rykter om at det skulle tåle mer fukt men er det reelt eller bare var det rykter?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ulempen med at skjermen har blitt bittelitt større er at fonten på f.eks Kalenderwidgeten har blitt tykkere så den klarer bare å vise en kommende hendelse istedenfor to. Kan justere tekstørrelsen ett hakk ned men da blir teksten på meldinger og andre apper litt for liten men kalenderwidgeten klarer da å vise to hendelser. Smått irriterende.

Endret av brukernavn331
Lenke til kommentar
minim skrev (1 time siden):

Noen som har gått fra S24U til denne og kan si noe om 5x kamera? Regner med alt annet er bedre som vanlig, men zoomen savnet jeg sist, kanskje spesielt 30-100x når den brukes som "kikkert" 

Dette er jeg også nysgjerrig på. Bruker zoomen på min S24 Ultra utrolig mye, og løftet nesten ikke iphonen på ulike reiser i sommer. Skal teste dette når jeg får mine telefoner på mandag. Har en annen modell med 5x zoom som jeg tester nå i helga så veldig spent på iphone. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (1 time siden):

Dette er jeg også nysgjerrig på. Bruker zoomen på min S24 Ultra utrolig mye, og løftet nesten ikke iphonen på ulike reiser i sommer. Skal teste dette når jeg får mine telefoner på mandag. Har en annen modell med 5x zoom som jeg tester nå i helga så veldig spent på iphone. 

Jeg bruker den også svært ofte. Det er såpass bra at en kan zoome inn for å se merking på utstyr og sånt når jeg er på jobb også så helt genialt. Blir jo ikke bra bilder av det, men savnet funksjon når jeg gikk fra s23u til iphone15 i fjor. Håper de har ordnet denne nå for jeg savner biometrisk opplåsing nesten mer :p føles ut som å gå 10-15 år tilbake i tid å knotte inn pin kode hver gang en låser opp telefonen på android.. 

Endret av minim
  • Liker 1
Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (6 timer siden):

Jeg ville tatt sjansen på å bestille fra Netonnet. 

Jeg ser de har den jeg er ute etter på nettlageret til Infografikk også, men nå tror jeg bare at jeg lar telefonen komme når den kommer. Hadde jo vært artig og vært blant de første som mottok den, men så viktig er det ikke.
Bestilte med deksel og dekselet har allerede kommet, så føler det blir litt mye styr, bare for å kanskje motta den noen dager før den forhåpentligvis kommer fra Elkjøp.

Men takk for innspill og forslag 👍😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
SherlockDev skrev (På 20.9.2024 den 10:13 AM):

I følge posten så blir telefonen levert i dag, i motsetning til Telia der det fortsatt står 23 som forventet leveringsdato. 

Da fikk jeg telefonen levert i går. Dro med det samme til Eplehuset,fikk satt på skjermbeskytter og nytt deksel fra Nomad i skinn(Veldig fornøyd med dekselet).

Føler ikke en stor forandring fra 14 Pro Max, annet enn kamera forbedringene pluss noen ekstra knapper. Gleder meg når Apple Intelligence blir tilgjengelig her til lands. Den kommer visst ikke med det første. 

Lenke til kommentar
trym177 skrev (20 minutter siden):

Har dere satt opp tlf som ny eller pleier dere bruke backup eller telefon til telefon? 

De siste gangen jeg har gjort dette for meg selv eller hjulpet noen med oppsett av ny telefon, så har jeg benyttet fra telefon til telefon, det har fungert helt topp og gjort prosessen ganske enkel.

Når jeg etterhvert mottar den jeg har bestilt, så kommer jeg denne gangen til å sette den opp som helt ny, uten å kopiere inn alt det gamle jeg har på den eksisterende. Da er det jo div apper jeg tenker på, alt annet følger jo iCloud når Apple-ID blir lagt satt opp.
Kan selvfølgelig ta en «opprydding» i eksisterende telefon først (som sikkert hadde vært smart), men det sitter på en eller annen måte ganske langt inne å gjøre det.

Lenke til kommentar
trym177 skrev (1 time siden):

Har dere satt opp tlf som ny eller pleier dere bruke backup eller telefon til telefon? 

Jeg sørger for at telefonen er sikkerhetskopiert til iCloud med alt jeg trenger. Så setter jeg nye telefonen til å gjenopprette fra iCloud. Funker knall.

Å overføre direkte fra den gamle telefonen er myye tregere pluss at du kan ikke bruke noen av telefonene i mellomtiden.

Apple er så dyktige på å gjenopprette at jeg anbefaler alle å gjøre det så lenge man kommer direkte fra en iPhone.

Lenke til kommentar

Jeg venter fortsatt på dato de vil få telefonen hos OneCall. Forst var det den 20/9 så den 23/9. Før den datoen ble fjernet.

Nå venter de på info fra leverandør ☹️

Mitt mobil abb. Blir flyttet over til OneCall 1. Oktober. Så får neppe telefon før den tid vil jeg tro.

Jeg kommer til å gå over fra Google, og har aldri brukt Apple før.

 

Lenke til kommentar
Apache skrev (2 timer siden):

Jeg venter fortsatt på dato de vil få telefonen hos OneCall. Forst var det den 20/9 så den 23/9. Før den datoen ble fjernet.

Nå venter de på info fra leverandør ☹️

Mitt mobil abb. Blir flyttet over til OneCall 1. Oktober. Så får neppe telefon før den tid vil jeg tro.

Jeg kommer til å gå over fra Google, og har aldri brukt Apple før.

 

Jeg har fremdeles ikke fått annen beskjed enn at det er forventet levering i morgen, ikke varsel om at den er forsinket eller ikke er på lager.....
Det rimer dårlig med hva jeg ser på Elkjøp sine sider, for der er det nå en forventet dato til nettlager satt til den 07.10. på den telefonen jeg bestilte.

Synd at din første opplevelse med Apple skal være denne, håper overgangen lever opp til forventningene dine når telefonen en gang blir levert til deg 👍😊

Selv skal jeg gi dem ut morgendagen, og hører jeg ingenting fra dem da, så avbestiller jeg den og kjøper fra et annet sted jeg vet den er på lager. Tenkte ikke å gå til det skrittet, men jeg er ikke interessert i vente i enda flere uker på en telefon.

Lenke til kommentar
minim skrev (På 21.9.2024 den 2:17 PM):

Jeg bruker den også svært ofte. Det er såpass bra at en kan zoome inn for å se merking på utstyr og sånt når jeg er på jobb også så helt genialt. Blir jo ikke bra bilder av det, men savnet funksjon når jeg gikk fra s23u til iphone15 i fjor. Håper de har ordnet denne nå for jeg savner biometrisk opplåsing nesten mer :p føles ut som å gå 10-15 år tilbake i tid å knotte inn pin kode hver gang en låser opp telefonen på android.. 

Angående bruk av iphone som kikkert. Ble faktisk overrasket over hvor bra den fungerer. Her er bilde nye normal zoom (23 mm) og 25x zoom. Legg merke til jakttårnet i midten av bildet på det første bildet.

IMG_0007.thumb.jpeg.b1aae6d20cdad758602923178b62d3bc.jpegIMG_0006.thumb.jpeg.f64629e5bbcabe7a5a920dc6a6edef98.jpeg

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Da har jammen jeg fått melding fra posten om at det er en pakke på vei og den er nå registrert og veid på terminal, estimert levering i dag mellom kl 08.00 - 18.00.
Det står riktignok på linjen under at leveringstidspunktet kan forandres.....

Så da er det muligens håp likevel 😊

Hos Elkjøp som jeg bestilte av så er versjonen jeg har bestilt iPhone 16 Pro Max 256GB hvit forventet til nettlager 07.10., men den er nå på lager i 2 butikker og i utstilling i en tredje ser jeg.

Lenke til kommentar
Finnmarkingen skrev (På 21.9.2024 den 11:30 AM):

Hei helt ny i dette forumet. 
 

jeg har en iPhone 12 pro Max og vurderer sterkt å kjøpe 16 pro Max når den blir å få kjøpt i fysisk butikk. Har vært veldig fornøyd med 12’ern men savner makrofotografering og litt bedre batteritid, men det jeg lurer på er hvis noen vet om denne kan lades om det er litt fukt i ladeporten? Min 12 tar ikke til seg lading om det er det minste fukt i ladeporten, var rykter om at det skulle tåle mer fukt men er det reelt eller bare var det rykter?

 

Noen dokumentasjon har jeg ikke på dette, men har praktisk erfaring i form av at jeg har hatt en utendørsjobb siden 80 tallet, og bruker mobilen mye til å dokumentere utført arbeid i form av bilder og noen mail. Bestilling av materiell, henting av nye arbeidsordre, etc., jeg har iPhone 13 Pro Max og har ikke hatt den utfordringen du nevner her i det hele tatt.

Setter den rett til lading i bilen ved behov, selv etter noen timer etter regnværet. Den tar også til seg lading via batteribank ute i regnet, om det er tilfeldig eller at det har blitt bedre fra iPhone 13 har jeg ingen kunnskap om, kun som sagt praktisk erfaring. Det samme gjelder også vinterstid, ikke hatt noen andre utfordringer enn at den bruker mer strøm i kulden.

Lenke til kommentar

Ble en iPhone 16 Pro på meg, hadde egentlig tenkt å stå over denne generasjonen, men en for skylde på dårlig impulskontroll og at jeg har angret siden jeg gikk fra 12 Pro til 13 Pro Max at jeg gikk for Max utgaven, endte opp med Max på 15 og, men det var på grunn av fomo fordi Maxen hadde bedre kamera. Så når 16 Pro og 16 Pro Max har fått de samme kameraene denne generasjonen endte jeg opp med å gå for en 16 Pro. Fikk en overaskende god innbytte deal med Onecall på mobilpant for 15 Pro Max og som hjalp på overbevisningen. 

Uansett, sykt digg med en litt mindre telefon igjen, gikk for original silikon apple case, ikke veldig stor fan av de egentlig, men virker som det kun er apple sine egne som har knapp over den trykkfølsomme touch kamera knappen, og 3. parts har bare kuttet ett hull der? Har tidligere generasjoner brukt Pitaka Pro casene men er skeptisk på at knappen der blir for innfelt til at den blir god å bruke der. Noen som har erfaringer med det? 

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (32 minutter siden):

men virker som det kun er apple sine egne som har knapp over den trykkfølsomme touch kamera knappen, og 3. parts har bare kuttet ett hull der?

Virker som det er mest vanlig nå, men mulig noen får til å gjøre som Apple etterhvert.

Evil-Duck skrev (32 minutter siden):

Noen som har erfaringer med det?

Jeg kjøpte et random gjennomsiktig deksel mens jeg venter på mitt skinndeksel fra Ryan London. Den har en cutout. Fungerer faktisk helt fint med camera control knappen. På en måte er det nesten lettere siden det er lettere å finne knappen når den er innfelt i casen. Mulig det varierer litt fra case til case, men jeg hadde ingen problemer med casen på når jeg testet den.

Går uten case nå da. Foruten om at telefonen er ganske glatt så er det veldig smud å ikke ha deksel. Mye mer slank telefon da. Skal se hva jeg gjør om jeg velger å gå uten. Kanskje slenge på et skin.

edit: Testet igjen nå. Fungerer fint. Største forskjellen er at du ikke har like mye plass å skli fingeren "forbi" sensoren. Så man må kanskje løfte fingeren litt oftere enn uten case.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...