Gå til innhold

iPhone 16 tråden


Anbefalte innlegg

 

Deksel og skjermbeskyttelse kom fra Apple forrige uke, iPhone 16 Pro Max'en fra Telia kommer med PostNord på mandag ifølge sporing. Det gjør ikke så mye for min del da jeg er bortreist i helgen og ikke får tid å sette opp nye mobilen.

Selv om backup-løsningen til Apple ved bytte av mobil er overlegen alt man har på Android-siden er det alltids litt jobb som må gjøres med ny mobil; Aktivere nye eSim-kort, flytte BankId og MS Authenticator, koble mobilen til Carplay i bilene, sette opp Apple Pay, koble den til en del bluetooth-enheter (headset, Oura-ring osv), flytte over Apple Watch Ultra'en og puh.. sikkert enda flere ting jeg ikke kommer på før de ikke fungerer på den nye mobilen. 🙂

Er ellers spent på hvordan det blir å leve med silikon-deksel siden tidligere erfaring er at de elsker å tiltrekke seg alt støv og krams som er i lommen. Håper det kommer et skinndeksel med skikkelig kamera-knapp, om det blir for upraktisk med silikon-dekselet så kan det hende jeg biter i det sure eplet og går for skinndeksel med utsnitt der knappen er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fotonisse skrev (2 timer siden):

Telefonen jeg har bestilt fra Elkjøp forventes til fjernlager i dag (20.09.), men ingen info utover det. Ser flere andre av de modellene både finnes på fjernlager og fysisk i enkelte butikker, men ser ut til at jeg kanskje må vente litt. Nå er jo riktignok ikke dagen over enda heller, så det kan jo forandre seg utover dagen for min bestilling.

Har jo uansett ett helt nytt deksel jeg kan se på så lenge da 😉

Håper du får den i løpet av dagen. Nettbutikk og fysiske butikker har jo ulike lagre, så om du kan få tak i den lokalt, så er jo det en fordel.

Jeg valgte å avvente og kjøpe i butikk ettersom jeg ikke har angrerett da.

Lenke til kommentar
Hedonism skrev (1 time siden):

 

Deksel og skjermbeskyttelse kom fra Apple forrige uke, iPhone 16 Pro Max'en fra Telia kommer med PostNord på mandag ifølge sporing. Det gjør ikke så mye for min del da jeg er bortreist i helgen og ikke får tid å sette opp nye mobilen.

Selv om backup-løsningen til Apple ved bytte av mobil er overlegen alt man har på Android-siden er det alltids litt jobb som må gjøres med ny mobil; Aktivere nye eSim-kort, flytte BankId og MS Authenticator, koble mobilen til Carplay i bilene, sette opp Apple Pay, koble den til en del bluetooth-enheter (headset, Oura-ring osv), flytte over Apple Watch Ultra'en og puh.. sikkert enda flere ting jeg ikke kommer på før de ikke fungerer på den nye mobilen. 🙂

Er ellers spent på hvordan det blir å leve med silikon-deksel siden tidligere erfaring er at de elsker å tiltrekke seg alt støv og krams som er i lommen. Håper det kommer et skinndeksel med skikkelig kamera-knapp, om det blir for upraktisk med silikon-dekselet så kan det hende jeg biter i det sure eplet og går for skinndeksel med utsnitt der knappen er.

Har de siste årene blitt tradisjon og sette opp telefonen fra scratch istedenfor å bare hente backupen fra iCloud. Siden alt annet er så kjedelig med telefonen blir det høydepunktet. Men også fordi jeg bruker betaen hele sommeren og tenker av en eller annen grunn at det følger med mye rusk og rask i sikkerhetskopien. 
 

Gi gjerne tilbakemelding på hvordan silikondekselet er :)

Lenke til kommentar

Hentet min i stad og kan ikke si det var en oppgradering å rope hurra for😂

Kom fra en 13 Pro og det er jo så godt som samme telefon.

Ikke mye innovasjon fra apple de siste tre årene.

En ekstra knapp, litt mindre øy rundt frontkamera, usb c og noe bedre kamera. Noe jeg overser? 

Lenke til kommentar
KriZZ skrev (3 minutter siden):

Hentet min i stad og kan ikke si det var en oppgradering å rope hurra for😂

Kom fra en 13 Pro og det er jo så godt som samme telefon.

Ikke mye innovasjon fra apple de siste tre årene.

En ekstra knapp, litt mindre øy rundt frontkamera, usb c og noe bedre kamera. Noe jeg overser? 

Hvis du kommer fra 13 Pro så er det faktisk 2 ekstra knapper :p 

Lenke til kommentar

Det store blir jo Apple Intelligence når det ruller ut. Ellers her du jo bedre ytelse og muligheter på kamera. Dynamic island er undervurdert. Batteritiden blir nok bedre. Raskere lading. Titanium-ramme, så litt lettere. Litt tynnere bezels.

Always on display var kanskje ikke tilgjengelig på 13? Gikk fra 12 til 14 selv så husker ikke.

Ikke noe revolusjonerende foruten om det som kommer med Apple intelligence. Men samlet er det jo litt. Samme problemet i hele telefon markedet egentlig.

KriZZ skrev (1 minutt siden):

Å?😅

mulig jeg er blind, men er vel bare «action» knappen?

lås, lydløs og volum knappene er jo på 13 pro også.

action button og nye kamera knappen 

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
brukernavn331 skrev (2 minutter siden):

Actionknapp + kameraknapp 

Ja lydløsknappen er sånn sett erstattet med action og kan tilpasses, så da blir det to med kamera knappen.

Var uansett på tide å oppgradere etter tre år og ny telefon er alltid mer «snappy»

Men ingen revolusjon 😄

Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (6 timer siden):

Håper du får den i løpet av dagen. Nettbutikk og fysiske butikker har jo ulike lagre, så om du kan få tak i den lokalt, så er jo det en fordel.

Jeg valgte å avvente og kjøpe i butikk ettersom jeg ikke har angrerett da.

Har sett på Elkjøp sine sider, og der står det fremdeles at den forventes til fjernlager i dag, men jeg forstår jo godt at det ikke vil skje i dag. Så da gjenstår det bare å vente på at den først ankommer fjernlager, før den så skal en runde i postengangen. Dette tar den tiden det tar, ser ut som den versjonen jeg har bestilt kan befinne seg fysisk i en butikk, men har ikke sett etter hvilken butikk det er.

På bestillingen min så skrev de jo forventet levering til mitt postkontor 24.09., og det kan jo fremdeles gå bra, men da må den jo senest dukke opp på fjernlageret til Elkjøp mandag 23.09.  

Lenke til kommentar
KriZZ skrev (2 timer siden):

Hentet min i stad og kan ikke si det var en oppgradering å rope hurra for😂

Kom fra en 13 Pro og det er jo så godt som samme telefon.

Ikke mye innovasjon fra apple de siste tre årene.

En ekstra knapp, litt mindre øy rundt frontkamera, usb c og noe bedre kamera. Noe jeg overser? 

Raskere lading e vel også? Hvis du gikk for 16pro, e vel skjermen noe større..

Gikk fra 13 pro til 15pro i fjor.. 

2 ting var verdt byttet, usb-c og ikke fullt så kantete design :) 

Lenke til kommentar
brukernavn331 skrev (16 timer siden):

Har de siste årene blitt tradisjon og sette opp telefonen fra scratch istedenfor å bare hente backupen fra iCloud. Siden alt annet er så kjedelig med telefonen blir det høydepunktet. Men også fordi jeg bruker betaen hele sommeren og tenker av en eller annen grunn at det følger med mye rusk og rask i sikkerhetskopien. 
 

Gi gjerne tilbakemelding på hvordan silikondekselet er :)

Samme her. Jeg er ikke så bekymret for beta, og for meg blir nok oppgraderingen fra 14 pro Max stor. Har brukt iPhone til iPhone de siste årene men det å sette opp fra scratch er herlig.  Jeg skal kun bruke iCloud til alle mine meldinger, passord osv, mens apper skal lastes ned fra app store. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
bbios skrev (12 timer siden):

Raskere lading e vel også? Hvis du gikk for 16pro, e vel skjermen noe større..

Gikk fra 13 pro til 15pro i fjor.. 

2 ting var verdt byttet, usb-c og ikke fullt så kantete design :) 

Ja den lader veldig mye raskere! Stort pluss

Er litt større skjerm også😊

Gikk fra pro til pro👍🏻

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ikke så bra ut dette ang. levering av den telefonen jeg har bestilt, nå står det på Elkjøp sine sider at den er forventet til nettlager 25.09., men det er kun forventet.
Andre utgaver står det alt fra førsten av oktober og helt frem til førsten av desember, det er også kun forventede datoer, så de kan jo selvfølgelig forandre seg til både tidligere og senere i verste fall.

Jeg så også på Talkmore sine sider, og der står heller ikke noe om at versjonen jeg har bestilt er på lager, kun at den kan sendes fra 20.09., andre versjoner så jeg ikke på her. 

Lenke til kommentar
fotonisse skrev (2 minutter siden):

Ser ikke så bra ut dette ang. levering av den telefonen jeg har bestilt, nå står det på Elkjøp sine sider at den er forventet til nettlager 25.09., men det er kun forventet.
Andre utgaver står det alt fra førsten av oktober og helt frem til førsten av desember, det er også kun forventede datoer, så de kan jo selvfølgelig forandre seg til både tidligere og senere i verste fall.

Jeg så også på Talkmore sine sider, og der står heller ikke noe om at versjonen jeg har bestilt er på lager, kun at den kan sendes fra 20.09., andre versjoner så jeg ikke på her. 

Hvilken modell har du bestilt? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...