Gå til innhold

iPhone 16 tråden


Anbefalte innlegg

Hedonism skrev (10 minutter siden):

 

Var utenlands da bestillingene åpnet på forrige fredag og Apple likte ikke at jeg prøvde å bestille i den norske nettbutikken deres via utenlandsk IP, så jeg fikk ikke igjennom en bestillingen hos dem. De insisterte på at jeg skulle handle i den britiske butikken og det feilet når jeg skulle verifisere bankkortet via BankID eller appen til utsteder.

Så da ble det bestilt en iPhone 16 Pro Max 512GB i Naturlig titan-farge fra Telia da deres nettside var den som responderte raskest da jeg prøvde å bestille, fikk sms i dag tidlig om at bestillingen er pakket og sendes i løpet av kort tid.

Postnord har foreløpig ingen treff på sporingsnummeret, den skal sendes til en adresse utenfor allfarvei så regner med å tidligst ha den i hende på mandag. Er det noen som vet om bestillinger fra Telia sendes med levering til post i butikk eller hjemlevering som standard? Det stod ikke noe om det i ordrebekreftelsen.

Jeg fikk velge leveringssted og valgte levering post i butikk. Levert av Posten/Bring. Regner med at din telefon er i samme «båt» som min. Da jeg også fikk sms tidligere i dag. Prøv å se om sporingsnummeret har noe treff hos Posten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
SherlockDev skrev (37 minutter siden):

Jeg fikk velge leveringssted og valgte levering post i butikk. Levert av Posten/Bring. Regner med at din telefon er i samme «båt» som min. Da jeg også fikk sms tidligere i dag. Prøv å se om sporingsnummeret har noe treff hos Posten?

Lenken fra Telia går til Postnord hvor det ikke er noe treff enda. Jeg mener jeg ikke fikk velge leveringssted, den bare pekte på postnummeret og det stod ikke noe mer om jeg husker rett. Uansett så er det kun en post i butikk i nærheten så den ender nok der vil jeg tro. 

Lenke til kommentar

Min ble sendt fra Telia/OneCall i går kveld, og for øyeblikket har jeg følgende statuser på Posten-sporingen min:

---

Sendingen er lastet på transportmiddel av avsender og vil bli hentet av Bring

18. september 2024 kl. 20:30

---

Vi har fått beskjed fra avsenderen om at en sending er på vei. Sporingen oppdateres når sendingen har kommet til mottakerlandet.

18. september 2024 kl. 19:50

---

På Min Ordre hos Telia/OneCall står det fortsatt at forventet levering er i morgen 20.09, så satser på at det stemmer. På OneCall Mine Sider, er statusene følgende:

Bestillingen din er mottatt

16.09.2024

Ferdig pakket
 
Pakken er hentet
 
Pakken er på vei
 
Pakken er klar til henting
 
Lenke til kommentar

Jeg bestilte iPhone og ett deksel fra Elkjøp den 13.09., og fikk ordrebekreftelse kl. 14.04.

Fikk mld fra posten i går morges om at pakken var på vei og kunne hentes mellom kl 08. - 15., ca kl 13 kom meldingen om at pakken var klar til henting. Var ikke hjemme, så jeg fikk ikke hentet den før i dag. Men skuffelsen var jo stor når det bare viste seg å være dekslet.

iPhonen har det ikke skjedd noe som helst med, det står det samme nå som det gjorde den dagen jeg bestilte dette.
Så inntil videre går jeg ut i fra at jeg får den i løpet av tirsdag 24.09., men det kan selvfølgelig forandre seg i den ene eller retningen, med min flaks så regner jeg vel med i hvilken retning det kan forandre seg om det skulle gjøre det.....

Skjermbilde2024-09-19kl_17_45_44.thumb.png.1a1a21574cc04d177de25fbfabef3fbc.png

Lenke til kommentar
Hedonism skrev (1 time siden):


De har ikke lov å levere den ut i dag siden salgsstart er i morgen, så det er nok derfor den ikke er klar for de som kunne fått den i dag. 

Det er sant, det stod det også på ordrebekreftelsen jeg mottok.
Men på enkelte innlegg her, så kan det jo nesten virke som om pakken allerede er sendt og kommer frem hvert øyeblikk.....
Så det kan jo forvirre noen og enhver dette her...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sitat

Forventet på lager 2.okt..2024 (12 stk), bekreftet dato.

Jajaja, lett å kjenne på utålmodigheten, men det haster jo egentlig ikke, og jeg sparer penger, så kan jo være litt fornuftig.

Bestilte også en Apple Watch 10 rett fra Apple, burde ankomme neste uke, der er jeg litt mer utålmodig. "Oppgraderer" fra en eldre Garmin som er akkurat litt for dum i kombinasjon med iPhone til at den fungerer som smartklokke

Lenke til kommentar
Apache skrev (14 minutter siden):

I dag får jeg deksel og beskyttelses glass til telefonen.

Hurra.....

Ps. Får kansje telefonen i neste uke.....

Sukk...

Jeg har det motsatt. Får telefonen i dag men dekslet mitt bruker tid på å komme hit. Så får kjøpe et midlertidig deksel i mellomtiden 😛. Liker å gå uten deksel også av og til, men telefonen er så glatt at jeg blir å miste den i bakken.

Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (1 time siden):

En god del Elkjøp butikker som har flere modeller og størrelser tilgjengelig. Til og med mulig med klikk og hent. Min lokale butikk har telefonen jeg har bestilt, men venter like vel til mandag. Uansett greit å vite for de som ønsker den raskest mulig 🙂

Telefonen jeg har bestilt fra Elkjøp forventes til fjernlager i dag (20.09.), men ingen info utover det. Ser flere andre av de modellene både finnes på fjernlager og fysisk i enkelte butikker, men ser ut til at jeg kanskje må vente litt. Nå er jo riktignok ikke dagen over enda heller, så det kan jo forandre seg utover dagen for min bestilling.

Har jo uansett ett helt nytt deksel jeg kan se på så lenge da 😉

Lenke til kommentar
Apache skrev (1 time siden):

I dag får jeg deksel og beskyttelses glass til telefonen.

Hurra.....

Ps. Får kansje telefonen i neste uke.....

Sukk...

Bestilte alt på en gang fra OneCall

Samme her, bestilte både deksel og telefon den 13.09., dekselet hentet jeg på posten i går, men telefonen står fremdeles som behandles på Elkjøp sine sider.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...