Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

iPhone 16 tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
d'espresso skrev (5 timer siden):

Er det ingen her som forsøker seg på reklamasjon? Altså i de tilfellene der batteriet er 12-13 % ned på ett års tid på en telefon til 15 k?

Sier ikke at man når gjennom, men hadde vært interessant å høre.. :)

Har ikke sjanse 🙂. Det har jeg prøvd. De har jo allerede klar retningslinjer for hva de dekker dersom du har Apple Care. Du må under 80% i løpet av 12 måneder.

Lenke til kommentar
d'espresso skrev (6 timer siden):

Er det ingen her som forsøker seg på reklamasjon? Altså i de tilfellene der batteriet er 12-13 % ned på ett års tid på en telefon til 15 k?

Sier ikke at man når gjennom, men hadde vært interessant å høre.. :)

gikk ikke i mitt tilfelle hvertfall .. 

Lenke til kommentar
19 hours ago, torbjornhb said:

Har ikke sjanse 🙂. Det har jeg prøvd. De har jo allerede klar retningslinjer for hva de dekker dersom du har Apple Care. Du må under 80% i løpet av 12 måneder.

Ja, hva de dekker under en garanti er jo en ting. Men hva du faktisk kan nå gjennom med i en reklamasjon kan jo være noe annet. Men tviler ikke ett sekund på at det er vrient og/eller ikke går..

Lenke til kommentar
d'espresso skrev (2 timer siden):

Ja, hva de dekker under en garanti er jo en ting. Men hva du faktisk kan nå gjennom med i en reklamasjon kan jo være noe annet. Men tviler ikke ett sekund på at det er vrient og/eller ikke går..

Det er nettopp det som er problemet, at du nå bruke så mye tid på å krangle med systemet se det for de fleste ikke er verdt det.

Samme greier med forsikringer. Enkelte ganger er du heldig og får ting dekket omtrent uten å legge frem bevis. Andre ganger kan en tanks ha kjørt gjennom huset ditt ved et uhell, og boligforsikringen dekker det ikke fordi de mener det er selvpåført...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Comma Chameleon skrev (1 minutt siden):

Stemmer.  Kun størrelse, vekt og batteri. Resten er identisk. 

Ahh endelig kan en gå tilbake til den "minste" :)  Ser nå at den er blitt en del større enn iphone 15 pro så noe har de vel måttet gjøre for å få plass til alt. 

Lenke til kommentar
minim skrev (3 minutter siden):

Ahh endelig kan en gå tilbake til den "minste" :)  Ser nå at den er blitt en del større enn iphone 15 pro så noe har de vel måttet gjøre for å få plass til alt. 

Er fint med likhet ja. Max har alltid vært for stor så jeg har heller levd uten Max-kameraene. 

Litt av økningen i størrelse på skjerm kommer av smalere rammer. Så i praksis er den bare bittelitt større. Men håper de ikke øker den mer. Allerede stor nok. 

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (4 minutter siden):

Er fint med likhet ja. Max har alltid vært for stor så jeg har heller levd uten Max-kameraene. 

Litt av økningen i størrelse på skjerm kommer av smalere rammer. Så i praksis er den bare bittelitt større. Men håper de ikke øker den mer. Allerede stor nok. 

Samme her, men har brukt S24 ultra i noen måneder så er vandt med størrelsen på et vis. 

I sammenligningen hos gsm arena så er det bra stor forskjell i fysisk størrelse også. Enig i at den ikke bør bli større nå. Apple kunne holdt igjen trenden om at toppmodeller må være tablets.. 

Lenke til kommentar

Alltid like godt å gå tilbake til iPhone og få en velfungerende biometrisk pålogging igjen. Virkelig større savn enn jeg har innrømmet for meg selv etter månedsvis med å knotte inn kode fordi fingeravtrykk feiler. 

Har noen anbefaling til deksel som er bra? Har alltid likt Spigen Liquid Air dekslene siden de har godt grep uten å være altfor tykke, men ser gjerne på alternativer :) 

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (3 timer siden):

Ryan London tan leather er eneste case jeg bruker. Kjipt med cutout til den nye kamera knappen da. Skulle helst hatt den tildekt. Fullstendig ubrukelig knapp. 

går det å remappe den til kontrollsenter? Liker å ha mulighet til å sveipe ned kontrollsenter uten å strekke meg helt opp, men det gikk ikke å endre. Kamera knappen hadde gjerne vært fin å sveipe ned kontrollsenter med siden den sitter langt nede.  

Lenke til kommentar

Den er helt låst ned til det Apple ønsker. Totalt unødvendig knapp som er verre enn på trykke på skjermen på alle mulige måter. Jeg var faktisk litt gira på den knappen når telefonen ble lansert, men den knappen var en skuffelse. Jeg tar mye bilder på telefonen og den har aldri vært nyttig. Har et lite håp om at den forsvinner eller blir endret på til neste år, men jeg tipper den er der i 2-3 år til minst. Burde heller bare vært en ekstra knapp som action button på venstre siden, som man kan remappe til hva som helst.

Lenke til kommentar
minim skrev (3 timer siden):

Har noen anbefaling til deksel som er bra? Har alltid likt Spigen Liquid Air dekslene siden de har godt grep uten å være altfor tykke, men ser gjerne på alternativer :) 

Var faktisk førstegang æ personlig foretrakk Apple sitt originale silikon dekselet, mye grunnet løsning på kamera knappen av de dekslene æ så på.. 

Comma Chameleon skrev (7 minutter siden):

Totalt unødvendig knapp som er verre enn på trykke på skjermen på alle mulige måter.

Jepp.. eneste æ liker med den e vel enkelt åpne kamera appen.. 

Lenke til kommentar
bbios skrev (32 minutter siden):

Var faktisk førstegang æ personlig foretrakk Apple sitt originale silikon dekselet, mye grunnet løsning på kamera knappen av de dekslene æ så på.. 

Jepp.. eneste æ liker med den e vel enkelt åpne kamera appen.. 

Om det er som tidligere år så synst jeg det blir litt for glatt og det ser "fettete"/skittent ut veldig fort. Er det bedret seg med årets? Hadde vært neat med et litt slim deksel som likevel ga godt grep og ok beskyttelse med magsafe støtte. 

Caudabe var en produsent jeg kom over i en youtube video om emnet. Ser ut som disse casene dekker noe av det jeg tenker på over. Noen som har prøvd merket før? 

https://caudabe.com/collections/iphone-16-pro

Lenke til kommentar

Jeg sverger til nudient sine caser. De er ekstremt tynne så de gjør ikke mobilen så mye tykkere. Men anbefaler å kjøpe 2 da de holder i ca 2 år. Enkel tilgang til knappene under også siden den er så tynn.

Ikke kjøp de til fullpris da de har ofte tilbud som akkurat nå.

Lenke til kommentar
Emsal skrev (27 minutter siden):

Jeg sverger til nudient sine caser. De er ekstremt tynne så de gjør ikke mobilen så mye tykkere. Men anbefaler å kjøpe 2 da de holder i ca 2 år. Enkel tilgang til knappene under også siden den er så tynn.

Ikke kjøp de til fullpris da de har ofte tilbud som akkurat nå.

Hvordan er grepet på de og beskyttelsen når de er så tynne? Fant ingenting om de "thin casene" som så intressanne ut på youtube.  

Lenke til kommentar
minim skrev (5 timer siden):

Om det er som tidligere år så synst jeg det blir litt for glatt og det ser "fettete"/skittent ut veldig fort. Er det bedret seg med årets?

Hvertfall ikke glatt, godt grep.. Men det andre kan æ faktisk ikke svare på ,  Ikke lagt merke til det ,  men nå blir æ vel oppmerksom på det 😅

Nudient er ikke dumt, brukte å være min go to deksel på ny telefon. Er hard case så beskytter hvertfall litt og opphøyd rundt kamera.. veldig tynt rundt rammen og ikke noe beskyttelse på skjermkantene da. 

Lenke til kommentar
8 hours ago, minim said:

Hvordan er grepet på de og beskyttelsen når de er så tynne? Fant ingenting om de "thin casene" som så intressanne ut på youtube.  

De har fungert fint for meg. Har ikke for vane å knuse mobiler da. Siste jeg knuste var baksiden av en Samsung s6 uten deksel på seg. 

Viktigste for meg er å beskytte kamera bumpen og å gå en liten forhøyning rundt glasset. Skal sies at dekslene har sett litt forslått ut når jeg har byttet de ut. Så noe har de kanskje gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...