bbios Skrevet 7. november Del Skrevet 7. november Foslo84 skrev (2 timer siden): Er det mulig å gjøre bra kjøp under Black week? Black Friday på Apple tlf? 😊 Trur det beste "tilbudet du får på iPhone nå, er Elkjøps innbytte kampanje… Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november On 5.10.2024 at 9:02 AM, WBG said: Etter en uke med testing av kamera lurer jeg på om det er et eller annet rart med min mobil. Jeg kom fra 14 PM og er vant til at mobilen tar bilder lynkjapt uten lagg. Jeg har mange ganger tatt bilder av objektet i bevegelse, som f.eks. barna som leker, planter og trær i vinden og fugler i lufta hvor det meste er crispy og bra. På 16PM derimot, synes jeg det er noe blurry. Jeg har tatt mange bilder i svært godt lys, med både default kamera innstillinger, HEIF/HEIF MAX, ProRaw 12 MP og ProRaw Max, med og uten live photo etc. Av en eller annen grunn virker det på meg som at de eneste bildene jeg nå klarer å få skikkelig bra er av objekter som er HELT urørlig. Nå har jeg allerede solgt min forrige mobil så jeg kan ikke sammenligne mine antagelser. Eksempel: Det ene bildet her er utenfor en eplebutikk hvor jeg meget sakte beveger mobilen og tar et bilde underveis. Det andre er et bilde tatt av en ansatt på Eplehuset mens han beveger hånden sin. Et bilde av barn i bevegelse. Er det bare jeg som må justere noe eller er det litt merkelig at det ikke tåles bevegelse? Om objektet er helt stille eller jeg tar bilder av natur er alt bra. Hvordan ser metadata ut på disse bildene? Det er flere innstillinger på en 16PM vs en 14PM. Mye informasjon på YouTube. Lenke til kommentar
Foslo84 Skrevet fredag kl 08:32 Del Skrevet fredag kl 08:32 Ser det er tilbud på iPhone 15 Pro. 11500 ca. Men er 128 gb. Er det lite? Fikk igjen litt over 5000 kr på forsikring, påmin datters tlf som er ødelagt. Burde eg vente til Black week og sjekke iPhone 16 pro? Men samtidig så har eg ikkje lyst å kjøpe for dyr tlf. Skal spleise med eksn. Men har lyst på 120hz skjerm til ho. Lenke til kommentar
koots Skrevet fredag kl 10:21 Del Skrevet fredag kl 10:21 Foslo84 skrev (1 time siden): Ser det er tilbud på iPhone 15 Pro. 11500 ca. Men er 128 gb. Er det lite? Fikk igjen litt over 5000 kr på forsikring, påmin datters tlf som er ødelagt. Burde eg vente til Black week og sjekke iPhone 16 pro? Men samtidig så har eg ikkje lyst å kjøpe for dyr tlf. Skal spleise med eksn. Men har lyst på 120hz skjerm til ho. Tviler vel på at det kommer noe særlig tilbud på 16 Pro. Er også rimelig unødvendig å betale masse ekstra for 120hz skjerm bare fordi du ønsker det, fremfor det er noe dattera di har spesifikt uttrykt ønske om. 2 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet fredag kl 11:24 Del Skrevet fredag kl 11:24 Støttes. Vanlig 16 eller 16 Plus (hvis hun vil ha større skjerm) er mer enn godt nok for alle som ikke har uttrykt et klart behov for Pro-funksjonene. De ekstra pengene kan heller brukes på et bra deksel (hvis hun bruker det) eller AppleCare+ eller noe og gi mer verdi. Lenke til kommentar
minim Skrevet fredag kl 11:33 Del Skrevet fredag kl 11:33 Comma Chameleon skrev (7 minutter siden): Støttes. Vanlig 16 eller 16 Plus (hvis hun vil ha større skjerm) er mer enn godt nok for alle som ikke har uttrykt et klart behov for Pro-funksjonene. De ekstra pengene kan heller brukes på et bra deksel (hvis hun bruker det) eller AppleCare+ eller noe og gi mer verdi. Kommer man fra en mini så er det som å få en iPad I hendene med plus varianten. Kanskje greit å tenke over den passer jo ikke i lommene på voksne folk engang. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet fredag kl 11:48 Del Skrevet fredag kl 11:48 minim skrev (13 minutter siden): Kommer man fra en mini så er det som å få en iPad I hendene med plus varianten. Kanskje greit å tenke over den passer jo ikke i lommene på voksne folk engang. Ja jeg synes min vanlige 16 Pro er stor nok i massevis. Skulle ønske de rullerte litt på max og mini. Annethvert år med max og annethvert år med mini f.eks. Jeg hadde gjerne tatt en "pro mini". Lenke til kommentar
minim Skrevet fredag kl 12:50 Del Skrevet fredag kl 12:50 Comma Chameleon skrev (59 minutter siden): Ja jeg synes min vanlige 16 Pro er stor nok i massevis. Skulle ønske de rullerte litt på max og mini. Annethvert år med max og annethvert år med mini f.eks. Jeg hadde gjerne tatt en "pro mini". Helt enig. Kommer det en pro mini så skifter jeg fra S24U på dagen Det var virkelig synd at de endte mini serien. Ser at det å finne liten nok telefon til jentungen er håpløst også så hun har en diger sak som må bæres i store jakkelommer eller sekk. Lenke til kommentar
bbios Skrevet fredag kl 17:11 Del Skrevet fredag kl 17:11 (endret) minim skrev (4 timer siden): Ser at det å finne liten nok telefon til jentungen er håpløst også så hun har en diger sak som må bæres i store jakkelommer eller sekk. Er ikke 13 mini bra nok ? Eller vanskelig å oppdrive de ? Endret fredag kl 17:12 av bbios Lenke til kommentar
minim Skrevet fredag kl 23:46 Del Skrevet fredag kl 23:46 bbios skrev (6 timer siden): Er ikke 13 mini bra nok ? Eller vanskelig å oppdrive de ? Hun bruker android. Uansett blir det for gammelt. Merkelig at det ikke er marked for små "topp" modeller Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet søndag kl 03:10 Del Skrevet søndag kl 03:10 Her jeg sitter med min knuste iPhone 8 sitter jeg og lurer på om jeg ikke skal bytte mobil.. Men, er mellomlegget mellom iPhone 15 og 16 verdt det? Jeg forstår det slik at det ikke er så nødvendig å legge pengene i en Pro-utgave. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet søndag kl 13:18 Del Skrevet søndag kl 13:18 (endret) Å gå for 16 over 15 er verdt det i det lange løp ja. Pro-utgaven er kun verdt det om du er ute etter 120hz skjerm og kamera-oppgraderingene (telefoto-linse, ProRaw-støtte). Endret søndag kl 13:18 av Comma Chameleon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå