SherlockDev Skrevet 11. september Rapporter Del Skrevet 11. september Starter denne jeg. 😁 Hvor tenker folk å forhåndsbestille telefonen? Jeg tenker å kjøpe min fra Telia. Har noen andre erfaringer med å forhåndsbestille fra Telia? Får man den på lanseringsdatoen eller er det best å kjøpe i butikk? 1 Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 11. september Rapporter Del Skrevet 11. september Henger meg på her jeg også 😊 Har ikke akkurat bestemt meg for hvor jeg skal bestille enda, jeg benytter Talkmore som mobiloperatør. Men om det blir bestilling fra dem, eller f.eks. Komplett, Elkjøp eller Apple Store skal jeg tenke litt mer på først. Jeg skal i hvert fall bestille iPhone 16 Pro Max 256 GB Hvit, håper det blir en oppgradering fra iPhone 13 Pro Max som jeg har i dag 😊 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 12. september Rapporter Del Skrevet 12. september Har best erfaring med å bestille fra Apple eller Elkjøp. Komplett.no er vel dessverre den som alltid har utsatt leveringsdato. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 12. september Rapporter Del Skrevet 12. september Syntes lanseringene har blitt kjedeligere og kjedeligere for oss som oppgraderer årlig, men det blir nok ny iPhone i år også. Satt lenge og vurderte Google Pixel 9 Pro XL eller Fold, men er litt for mye i Apple sitt økosystem til å bytte, da særlig å ikke kunne spore Airtag'ene, iMessage (blir bedre nå med RCS-støtte i iOs 18), FaceTime og å kunne styre Apple TV'ene med mobilen eller sende innhold til dem via AirPlay og andre småting som man ikke tenker over i hverdagen før de ikke lengre fungerer som tiltenkt. Så det blir en 16 Pro Max 512 GB i "Naturlig titan"-farge. Foretrekker skinndeksel men med den nye kamera-knappen i år som er touchbasert og usikkerhet hvordan dette vil fungere med deksler som bruker utskjæring rundt knappen, så ble det originalt silikondeksel fra Apple i fargen blågrønn. Dekselet og skjermbeskytter kom i dag fra Apple, så gjenstår det bare å få bestilt i morgen i 14-tiden. 🙂 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 12. september Rapporter Del Skrevet 12. september (endret) Relativt kjedelig lansering dette her ja. Spesielt siden Apple Intelligence kan ta lang tid før det blir lansert skikkelig. Jeg får dog penger av jobb til å oppgradere så det blir en 16 pro for min del. Bestiller som vanlig direkte via Apple. 16 Pro, 256gb i den nye sandfargede titan eller naturlig titan. Endret 12. september av Comma Chameleon Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 12. september Rapporter Del Skrevet 12. september Jeg står over i år ser jeg. Veldig lite nytt. Har hatt iPhone 12 pro Max, 14 pro max og har nå 15 Pro Max. Så 16 hopper jeg nok over for denne gang Lenke til kommentar
bbios Skrevet 12. september Rapporter Del Skrevet 12. september Brukt Talkmore og Telia på 12 pro og 15 pro. Talkmore ga meg da beskjed om lang leverings tid, men ble levert fortere enn Talkmore trudde. Telia: trur 24 sept i fjor ble den tatt i bruk. Ble bestilt seint på dagen bestilling åpnet. Lenke til kommentar
Parallellakseteoremet Skrevet 12. september Rapporter Del Skrevet 12. september Pleier å kjøpe ny hvert år og har prøvd Telia, Elkjøp og Telenor. Telia har hatt raskest leveringstid etter min erfaring, men kan så klart variere fra år til år. Lenke til kommentar
Phantom Software Skrevet 12. september Rapporter Del Skrevet 12. september (endret) Får 10.000 i støtte fra jobb, men gidder ikke i år - for pro max 1tb blir det jo likevel 14.000 kr egenandel. Vanvittig. En del av AI kommer jo ikke før i 18.4 neste år uansett. Klarer meg til 17 neste år. Kjøper alltid direkte fra Apple for raskest levering (trenger ikke abo), og velger bare den fargen de fortsatt har igjen - dekkes jo av etui uansett. Endret 12. september av Phantom Software Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 13. september Rapporter Del Skrevet 13. september Jeg har alltid gått for Spigen EZ fit-skjermbeskyttere. Men til 15 Pro som jeg har nå så har jeg opplevd at disse tåler svært lite. Tror faktisk jeg har måtte bytte beskytter 4-5 ganger fordi telefonen har gått i gulvet. Kan ikke huske at det var så ille på modellene før 15-serien. Noen som kan anbefale noe sterkere (gjerne med installasjonsramme)? Er f.eks Belkin UltraGlass som selges på Apple Store sterkere? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 13. september Rapporter Del Skrevet 13. september brukernavn331 skrev (3 timer siden): Jeg har alltid gått for Spigen EZ fit-skjermbeskyttere. Men til 15 Pro som jeg har nå så har jeg opplevd at disse tåler svært lite. Tror faktisk jeg har måtte bytte beskytter 4-5 ganger fordi telefonen har gått i gulvet. Kan ikke huske at det var så ille på modellene før 15-serien. Noen som kan anbefale noe sterkere (gjerne med installasjonsramme)? Er f.eks Belkin UltraGlass som selges på Apple Store sterkere? Jeg har Belkin UltraGlass på iPhone 15 Pro Max'en min som ble lagt på da jeg mottok den i september 2023, den har fått hard medfart i blant annet bruk på gården vår og er som ny fortsatt. Jeg hadde Spigen EZ-fit på iPhone 14 Pro Max og måtte bytte to ganger i løpet av året jeg hadde mobilen, så jeg gikk over til Belkin igjen for 15-serien og (uten noe vitenskapelig dokumentasjon) opplever at den skjermbeskytteren tåler mer. Lenke til kommentar
SherlockDev Skrevet 13. september Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. september Da fikk jeg bestilt via Telia (er første gang jeg bestiller derfra og fordi jeg fikk 1000kr i rabatt). Fikk bekreftelsesmailen klokken 14:05. Håper på å få den på lanseringen. Det ble en iPhone Pro Max 256gb i svart titan. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 13. september Rapporter Del Skrevet 13. september (endret) Da var det bestilt hos meg også. Direkte via Apple, så kommer med express-levering neste fredag. Aldri vært forsinket før, så regner med det blir bang on denne gang også. Ingen krise om det blir forsinket da jeg uansett må lage annonse og legge ut min 15 Pro for salg før den tid. Ble en 16 Pro 256 GB Titanium Black på meg. Første gang jeg har en svart iPhone. Tror den blir å passe best med dekslet jeg har bestilt. Hvis noen er ute etter bra lær-deksel så anbefaler jeg Ryan London. Veldig bra kvalitet på både skinn og knapper, pluss en fin ramme bak til å beskytte kameraet. Har brukt de på både iPhone 14 Pro og 15 Pro tidligere. Jeg kjøpte en Shell Case i Saddle Brown til min 16 Pro for en ukes tid siden, så håper den kommer ca. samtidig som telefonen. Den ser litt lys ut på bildene, men den får en veldig flott patina og litt mørkere farge etterhvert. Minst like bra som de gode gamle Apple lær-dekslene. 100x bedre enn de nye de startet med fra iPhone 12 og oppover. Endret 13. september av Comma Chameleon 1 Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 13. september Rapporter Del Skrevet 13. september Da er bestillingen gjort, fikk ordrebekreftelse kl. 14.04, så det var jo relativt raskt ekspedert. iPhone 16 Pro Max 256GB Hvit Titanium, og tok med et gjennomsiktig apple cover. Bestilte fra Elkjøp, og de spår levering til post i butikk 24.09., så gjenstår det å se om den kan leveres til tiden som er forespeilet. Skjermbeskytter tar jeg når jeg har mottatt mobilen. 1 Lenke til kommentar
Elmek38 Skrevet 13. september Rapporter Del Skrevet 13. september Nettbuttikken til OneCall tryna totalt kl 1400, så fikk ikkje lagt inn ordre før kl 1445 på ein iPhone 16 Pro Max 256GB sort titan. Har estimert levering 26.09 Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 13. september Rapporter Del Skrevet 13. september 16 Pro, 256GB Hvit Titanium bestilt fra Telenor, fikk ordrebekreftelse kl 14:07, så antar jeg vil få tidlig levering, har som regel fått på lanseringsdato, men de oppgir ikke noe leveringsdato enda. Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 13. september Rapporter Del Skrevet 13. september iPhone 16 Pro Sandfarget Titan 256gb og iPhone 16 Pro Max Hvit 256gb. Begge fra Apple Store. Fikk bestilt med første levering som av erfaring er mandag 23.september, selv om det står tirsdag 24.september. Bor i distriktet, så her leveres det ikke fredag 🙂 Var litt gira på Max på grunn av batteritiden, men frykter det blir for stort i år. Lenke til kommentar
Sharpings Skrevet 13. september Rapporter Del Skrevet 13. september Skjønner ikke helt vitsen jeg. Har en 13 Pro Max og den er jo helt fantastisk fortsatt. Ser ikke poenget med å bruke 13-14 lapper på noe som sikkert er litt bedre, men som jeg sannsynligvis ikke kommer til å merke. Men hver sin lyst. 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 14. september Rapporter Del Skrevet 14. september Sharpings skrev (5 timer siden): Ser ikke poenget med å bruke 13-14 lapper på noe som sikkert er litt bedre, De aller fleste bruker ikke så mye. Jeg oppgraderer enten årlig eller annethvert år (delvis fordi jeg får tilskudd fra jobben). Men uavhengig av hvor pengene kommer fra så er det jo kun mellomlegget mellom det man selger den gamle telefonen for og det man kjøper den nye for. Det trenger ikke være så veldig dyrt. Sharpings skrev (5 timer siden): men som jeg sannsynligvis ikke kommer til å merke Da er det ingen grunn til å oppgradere. For mange andre så er det gode grunner til å oppgradere. Jeg blir å sette pris på den nye kamera-knappen de har lagt til. Og hvis/når den nye Apple Intelligence og nye Siri kommer til Norge så er det absolutt en gamechanger, og da må man ha minimum 15 Pro eller nyere. Men jeg er helt for å ikke oppgradere unødvendig! 1 Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 16. september Rapporter Del Skrevet 16. september Hadde tenkt å oppgradere fra 15 pro til 16 pro tilsvarende det jeg gjør hvert år via Telenor SWAP, men jeg ønsker ikke større skjerm enn jeg har nå.. Så det var litt kjip endring for min del. Og mtp. at 15 Pro får Apple Intelligence, føles det ikke lurt ut å oppgradere da. Vanlig 16 har ikke always-on display heller, og det jeg har blitt altfor vandt til nå. I tillegg har vel vanlig 16 ikke bedre kamera enn 15 Pro heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå