Gå til innhold

Hva er rimelig tid på mobilreparasjon?


Anbefalte innlegg

Leverte inn mobilen for garantireparasjon i slutten av Juli, skjermen hadde løsnet fra limet og hang 5mm ut fra toppen av telefonen. Telefonen var fortsatt fullt funksjonell men var urolig for at fukt skulle komme inn. Det var ingen andre feil etter hva jeg vet.

Telefonen ble først sendt til Sverige, så ble den videresendt til ett eksternt verksted i øst Europa.

Når jeg nå pratet med butikken sier dem at verkstedet fortsatt mangler deler og har ingen dato for reparasjon.

Ble frarådet å ta lånetelefon fra butikken da jeg bor langt unna og det blir mye frakt frem og tilbake.

Bruker gammeltelefonen men den er knekt så den slår seg av i lomma og er fullt avhengig av Wifi, 4g virker svært dårlig så jeg mener jeg har ventet lenge nok nå. Det er kanskje fordomsfullt av meg å være engstelig for mulighet for id tyveri fra øst Europa?

Vil ikke nevne hvilken butikk men det er en av de store elektro kjedene

Er inne i den syvende uka med venting nå, forbrukerrådets nettsider sier reparasjon skal skje innen rimelig tid. Hva menes her?

Takk for at du tok deg tiden å lese

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Juli til no er ikkje rimelig tid på ein såpass billig og masseprodusert gjenstand som ein mobiltelefon.

I tillegg er det selger som skal dekke kostnader som lånetelefon, og den skal ha tilsvarande eigenskaper.

Her hadde eg krevd omlevering, dvs. ny telefon, eller heving - alt etter kva du ønsker. Om dei hadde nekta det hadde eg tatt kontakt med banken og starta reklamasjonssak gjennom betalingskortet du truleg brukte for å betale telefonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
barfoo skrev (12 minutter siden):

Juli til no er ikkje rimelig tid på ein såpass billig og masseprodusert gjenstand som ein mobiltelefon.

I tillegg er det selger som skal dekke kostnader som lånetelefon, og den skal ha tilsvarande eigenskaper.

Her hadde eg krevd omlevering, dvs. ny telefon, eller heving - alt etter kva du ønsker. Om dei hadde nekta det hadde eg tatt kontakt med banken og starta reklamasjonssak gjennom betalingskortet du truleg brukte for å betale telefonen.

Enig her. Normalt tar vel en slik reprasjon et par uker. Dette er jo borti natta deluxe.

Lenke til kommentar
On 9/12/2024 at 2:19 PM, aandre-j said:

Dem er enig i at det er lang tid å vente men ett par måneder burde dem få. Var visstnok ikke uvanlig med lang ventetid på dette merket påstår dem, samtidig sier dem at det er allerede lagt inn forespørsel om kreditering mot produsent. 

Nei, dei burde ikkje få eit par månader. På ein dyr gjenstand som bil? Ja, kanskje. Men på ein billig gjenstand som ein mobiltelefon vil eg sei eit par uker er nok.

At det er vanlig med lang ventetid er jo deira problem, ikkje ditt. Dei har forpliktelser etter forbrukerkjøpsloven til å avhjelpe mangelen innan rimeleg tid; reperasjon er ein måte - omlevering er anna måte å avhjelpe det på. Viare er det ikkje deg vedkommande kva dei gjer mot produsent; du har avtale med dei.

Hadde det vore eit kjøp med kredittkort hadde eg gått til banken og sagt at seljar ikkje er villig til å oppfylle sine forpliktelser, og krevd pengane frå dei.

Lenke til kommentar

Sist jeg sendte inn mobil til repp var saken løst kjapt.
Knust skjerm og ny tok evigheter å fikse.
Så fikk ny mobil.

Dog var dette forsikringssak.
Men et par mnd på en mobil og dem har ennå ikke ETA er ikke aktuelt.
Krev ny mobil eller heving av kjøpet.
 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...