Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Randklev bru gikk med august 2023, og ble ikke gjenåpnet før omtrent Juni 2024.  Tapene og profilen på saken var av høyeste grad, og det tok fortsatt 10 måneder. Kostnadene overstiger reparasjonskostnadene, og man kviet seg likevel for å øke tempoet på en erstatning. 

I mindre profilerte saker er det enda enklere:
Problemet er at alternativkostnadene ikke er godt nok veid opp, så plutselig blir den "midlertidige" lånebrua et permanent landemerke. Med medfølgende ulykker, økonomiske konsekvenser, og andre medfølgende problemer. 
Og kostnadene for repasjon og omkjøring i det tiåret det tar å få reparasjon utført, overstiger alltid hva det har kostet å bygge traseen bedre når man la veien der. 
Det handler ikke om rassikring, det handle om noe så enkelt som "buy cheap, buy twice", med det unike at byggekostnadene har inflatert til helt syke summer siden 1950.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...