Gå til innhold

Her er PlayStation 5 Pro


Anbefalte innlegg

Comma Chameleon skrev (42 minutter siden):

Man kan helt fint bygge en PC som står der en playstation ville stått. Og veldig mange spill har crossplay i disse dager. Jeg er også helt enig i at det er veldig få eksklusiver, noe som gjør det til enda mindre grunn å kjøpe konsoll. Bekvemmelighet/enkelhet i å sette opp er forsåvidt riktig, men finnes mye ferdigbygd også.

Jeg kjøper konsoll igjen nå neste år kun pga GTA:6.

Punge ut 10K for å spille GTA 6? Da er man virkelig fan av GTA.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
TheKims skrev (2 minutter siden):

Punge ut 10K for å spille GTA 6? Da er man virkelig fan av GTA.

10k nei, det gidder jeg ikke. Hadde godtatt det om PS5 Pro kostet 6000 eller noe. Jeg blir nok å kjøpe en brukt PS5 eller Series X innen den tid. PS5 Pro er overpriset og tviler på at Microsoft lanserer noe før GTA 6. Og så selger jeg konsollen på bruktmarkedet etterpå. Realistisk sett taper jeg ganske lite. Lite nok til at det er verdt det.

Endret av Comma Chameleon
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
svenka skrev (10 timer siden):

Det spekuleres i at Pro er ca 1/3 sterkere totalt sett i forhold til ordinær PS5.

Fra en lekket benchmark test - det står dessverre ikke hvilket spill de har benyttet

 

PS5

  • Game running @ 1080-1600p D.Res
  • Med/High settings
  • Clocks in 45-60 FPS unlocked with frame drops as low as 45FPS

PS5 Pro

  • Game runs @ 1600-2160p D.Res (PSSR inactive)
  • Max settings
  • Locked 60FPS - Potential 4K+ Res and 120Hz options being researched
  • Extra 1.2GB of Memory due to efficiency
  • PSSR updated to v9.4 from 9.0 due to image quality issues. Uses 250MB of RAM
  • CPU 10% overclock @ -1.5% GPU performance


CDN media

Endret av Auto Asmodeus
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 12.9.2024 at 11:36 PM, svenka said:

Det spekuleres i at Pro er ca 1/3 sterkere totalt sett i forhold til ordinær PS5.

De har egentlig fulgt oppskriften fra PS4 -> PS4 Pro i sin PS5 Pro oppgradering. Ja, den er greit priset kostnadsmessig, men de har også oppgradert GPU, minnehastighet og CPU for å håndterer mer GPU-kapasitet. I tillegg er det mer SSD. Som en bonus kommer ny ekstra strålesporing i hardware. Nå kan jo ikke PS5 Pro by på noe lignende som 4K som på PS4 Pro, men de legger jo til PSSR som vil bedre oppløsning.

Mark Cerny som har være sjefsdesignet på de siste fire konsollene for Sony er teknisk veldig dyktig og vet hva han holder på med, så du får verdi for pengene selv om de som alltid tar godt i og overselger i PR-sammenheng. Guerrilla Games og Naughty Dog vet å utnytte hardwaren til absolutt maks med gode teknikker og de får også hjelp av folk som Mark som burde kunne hjelpes til med et og annet.

Det er nok en del som blir å shoppe PS5 Pro, men tipper også mange blir å drøye kjøp til det er verdt det med spillutvalget. På siste generasjon konsoller har AAA-titlene fra egne studioer latt vente på seg, så håper det blir en del sluttet rundt samme tiden som PS5 Pro. Sony trenger det.

PS4-æraen var veldig bra i forhold. Sony kan være heldig som har surfet mye på arven fra tidligere suksess. Microsoft har ikke vært like heldig der om man sammenligner salgstallene.

Endret av vidor
PSSR
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Litt snedig av Sony å vise en «pro» utgave uten noen NYE spill. Jeg tror ikke mange gidder å bry seg om litt mer popkorn i gamle spill. vi får se hva som skjer når nye titler kommer til, og hvordan fordeler den har.
 

Men at så mange sammenligner med pc er underlig spør du meg. Om man skal ha en problemfri opplevelse som ikke krever «tid» på teknisk «ræl» så er konsoll definitivt det man ønsker. W11 er bedre enn tidligere versjoner for å fungere som «konsoll», men det er langt fra en problemfri løsning på stua med TV-en. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Arbehsmann skrev (21 minutter siden):

Litt snedig av Sony å vise en «pro» utgave uten noen NYE spill. Jeg tror ikke mange gidder å bry seg om litt mer popkorn i gamle spill. vi får se hva som skjer når nye titler kommer til, og hvordan fordeler den har.
 

Men at så mange sammenligner med pc er underlig spør du meg. Om man skal ha en problemfri opplevelse som ikke krever «tid» på teknisk «ræl» så er konsoll definitivt det man ønsker. W11 er bedre enn tidligere versjoner for å fungere som «konsoll», men det er langt fra en problemfri løsning på stua med TV-en. 

Hvilke problemer er det du har? Jeg bruker ofte TV til singleplayer spill og det har vært null problemer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Arbehsmann skrev (46 minutter siden):

Litt snedig av Sony å vise en «pro» utgave uten noen NYE spill. Jeg tror ikke mange gidder å bry seg om litt mer popkorn i gamle spill. vi får se hva som skjer når nye titler kommer til, og hvordan fordeler den har.
 

Men at så mange sammenligner med pc er underlig spør du meg. Om man skal ha en problemfri opplevelse som ikke krever «tid» på teknisk «ræl» så er konsoll definitivt det man ønsker. W11 er bedre enn tidligere versjoner for å fungere som «konsoll», men det er langt fra en problemfri løsning på stua med TV-en. 

Ryktes om en september State of Play, kanskje vi får noen godsaker der. Dersom det viser seg å stemme :)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
TheKims skrev (56 minutter siden):

Hvilke problemer er det du har? Jeg bruker ofte TV til singleplayer spill og det har vært null problemer.

Det er nok ikke det han mener.
Et av hovedgrunnene til at folk velger konsoll for gaming, er fordi datamaskiner kan være mye mer
uforutsigbare og vanskeligere å forstå seg på. Det er tross alt er verktøy.
AAA-utviklere prioriterer også konsollversjonene først, fordi de er enklere å stabilisere
takket være bekjente hardware standarder. Så det gjør opplevelsen bare enda enklere på konsoll
for de som foretrekker det formatet

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leifeinar skrev (32 minutter siden):

Prisen er rar, 699 dollar  = 628 euro og ikke  799. så spørs om det subsidieres i statene og ikke i Europa

Prisen i USA, altså dollar, er alltid uten moms. Det er fordi de har ulik moms i ulike stater. Så den prisen vil variere litt. Dette gjelder all annen tech også.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leifeinar skrev (11 timer siden):

Og om cpu er ca = en 3700x så skal ikke det være noen flaskehals om en ønsker å gå fra 30 til 60fps.

Med mindre CPU'en er en flaskehals, altså den blir utnyttet for hva den er verdt i 30FPS eller spill som er hard på CPU'en av andre grunner. Det vil nok ikke gjelde mange spill, de fleste har en 60FPS performance modus i dag, men GTAVI kan fort være en av dem mtp på verden simuleringen der. Dragon's Dogma 2 vil f.eks neppe kjøre i stabil 60FPS på PS5Pro.

Endret av MistaPi
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

PS5 Pro får ganske mye tyn på YouTube hvor dem gjør et stort poeng av at ting ser marginalt bedre ut. Sikkert godt hjulpet av at YouTube lett barberer vekk bildekvalitet. Skal en sammenligne fair så trenger man å sammenligne rådata.

Personlig havner jeg nok i gruppen som hopper over kjøp nå. Tror siste opptelling av PS5 eksklusiver havnet på 10, og da blir plutselig PC et mye mer attraktivt valg gitt større fleksibilitet og rimeligere spill.

Er veldig spent på hva som blir å skje med gen. 10 slik ting utvikler seg nå.

Føler egentlig konsollmarkedet nå for Sony og MS er litt i samme suppa som Raspberry PI er. Konvergeringen gjør at markedet ikke er like tydelig som før og derfor også forsvinner mer og mer.

Xbox 360 i gen. 7 og PS4 i gen 8 var nok gullalderen om en velger å se bort fra Nintendo.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg oppgraderte til PS4 Pro den gang da og vil nok vurdere en Pro denne gangen også, men jeg har det ikke travelt. Jeg håper å se en PSVR2 på Black Friday og har foreløpig ingen spill som krever en bedre maskin (selvsagt). Julen 2025 kan det hende julenissen er snill med far, men vi får se. Det er enkelt å forholde seg rolig til denne enn så lenge.

Endret av rabler
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Arbehsmann skrev (På 13.9.2024 den 10:39 AM):

Litt snedig av Sony å vise en «pro» utgave uten noen NYE spill. Jeg tror ikke mange gidder å bry seg om litt mer popkorn i gamle spill.
 

Det var generelt skralt med eksempler på kraften til PS5 pro.

Jeg tipper planen var at Concord skulle vises frem i ny drakt, men at denne presentasjonen ble skrinlagt av åpenbare grunner.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...