Gå til innhold

Her er PlayStation 5 Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tenker en iterasjon er en billig måte for Sony å selge flere konsoller selv om markedet nok først og fremst er folk som ikke har en PS5 fra før.

Det er vel også mulig at det er en ekstra kostnad forbundet med å kjøpe enkelte gamle komponenter dersom fabrikkene legger om sin produksjon fordi de produserer nye komponenter med nye teknologier og at det derfor er billigere for Sony å ha en Pro-modell i et par år…

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (6 timer siden):

Jeg betaler gjerne litt mer for spillet for å slippe å ha huset fullt av disker. Jeg har sluttet å samle på fysiske spill, musikk og bøker og trives veldig godt med det 😀

Hvis du syns det er i orden å betale 899kr for digitale utgaver av nye AAA-spill istedenfor typisk 580 kr etter medlemsrabatt for fysisk eksemplar på Elkjøp, vær så god. For min del liker jeg både å samle fysisk og å spare rundt 300 kr per spill jeg kjøper til lansering. For ikke å snakke om muligheten til å kjøpe fysiske spill på salg, eller brukt, uavhengig av når PlayStation Store har sine digitale salg, og vice versa.
 

Som de fleste med PS5 har jeg jo også med meg en god del fysiske spill fra PS4 som jeg vil ha muligheten til å spille på nyere konsoller som er bakoverkompatible. For meg er fysiske eksemplarer og eksklusive spill nesten hele poenget med konsoll. Derfor ser jeg på det Sony nå driver med som svært negativt for spillkonsollenes fremtid. De kan ikke bare prøve å være «PC lite» når PC-plattformen har så mange andre fordeler de ikke kan konkurrere med. Da ender de bare opp med å sabotere konsoll-økosystemet sitt i det lange løp, og flere og flere vil bare gå over til gaming-PC, laptoper og håndholdte PCer der de har alle spillene uansett, til og med Sonys førstepartsspill. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Vi lever nok i en av siste årene med fysiske spill. Tipper Sony og MS slutter med fysiske spill om 3-4 år. De har mye større fortjeneste på digitale spill og nå kjøper uansett 80% spillene sine digitalt.

Noe jeg synes er synd. Jeg liker tanken på at jeg faktisk eier et spill og kan ta det fram og spille det om 20-30 år. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
rabler skrev:
1 minute ago, Zeph said:

Problemet er todelt for dei som ikkje vil ha konsoll utan diskdrev.

1. Du må kjøpe alt digitalt til ein høgare pris enn på disk. Du kan ikkje kjøpe brukt eller låne av andre.

2. Spela har du i form av ein digital lisens i staden for ein fysisk medium. Same diskusjonen som for Steam, Epic Store osv.

Jeg betaler gjerne litt mer for spillet for å slippe å ha huset fullt av disker. Jeg har sluttet å samle på fysiske spill, musikk og bøker og trives veldig godt med det 😀

Enig med deg bortsett fra bøker, det er huset fult av:)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, SkøR said:

Hvis du syns det er i orden å betale 899kr for digitale utgaver av nye AAA-spill istedenfor typisk 580 kr etter medlemsrabatt for fysisk eksemplar på Elkjøp, vær så god.

999kr ser ut til å være prisen på standardutgaven digitalt fra Sony nå. https://store.playstation.com/no-no/concept/10002456

Altså, jeg er mega-entusiast og kjøper stort sett alt uansett, men assa, 999kr for ett spill. ETT spill. Det er koko.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

La meg gjette: det blir det samme som PS4 pro.
Nanoskopiske forandringer på prosessor and that's it, men for dobbel pris.

Jeg merka ca 2 sekund forskjell på ladetid mellom PS4 og PS4 Pro og grafikkmessig merka jeg ikke en dritt forskjell og jeg testa begge på en ganske fet TV.

It's all bullshit!

Same shit, different design!

Ser ihvertfall  bedre ut enn originalen for PS5 ser SCHTØGG ut!

Som om den ble designet i fylla av noen med parkinsons.

Endret av Whateverface
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

PS4 Pro solgte vel ca 15mill og vanlig PS4 ca 120mill. Så er fortsatt for entusiaster som kjøper det beste uansett pris. Sånne som meg :-D

PS4 Pro var en god investering, kjøpt på tilbud til 3500kr med COD WW2 og to kontrollere. Solgt når PS5 kom for 3000kr(med noen spill og to ekstra kontrollere.)

Syntes det var nok ytelses forbedring til at de var verdt det og tenker det samme gjelder PS5 Pro. Er ikke fan av spill i 30fps.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Deepo skrev (5 timer siden):

999kr ser ut til å være prisen på standardutgaven digitalt fra Sony nå. https://store.playstation.com/no-no/concept/10002456

Altså, jeg er mega-entusiast og kjøper stort sett alt uansett, men assa, 999kr for ett spill. ETT spill. Det er koko.

Jeg var ikke engang klar over at de hadde økt fullprisen på de nyeste førstepartsspillene så mye. Det pleide jo å være 849 i 2021. Det er surt å betale nærmere 1500 kr for diskdrev til PS5 Pro, men man sparer jo inn det fort med sånne helt groteske priser. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
seth_vacn skrev (3 timer siden):

Putter heller 10 lapper i nytt grafikkort til pc`n.

Fra digital foundry så vil ps5 pro tilsvare noe sånt som et litt nedklokket rx 7800 xt, men med noen andre oppgraderinger, så da får du omtrent samme grafikk ytelse for omtrent samme prisen.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Syns PS5pro burde hatt med diskdrevet da eg vil ha valgmuligheten. Da blir det å kjøpe diskdrev for seg og PS5pro for seg med mindre Sony osv kjem på bana med ein kombo-deal. Muligens blir PS5pro min siste spillkonsoll sia eg direkte misliker at diskdrevet ikkje er ein del av konsollen. Shait utvikling...

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...