importViking Skrevet 10. september Rapporter Del Skrevet 10. september Jeg har kjøpt *) en bil hos en merkeforhandler. (Bil har samme merke en forhandler.) Det var noen ting jeg ønskte at de skulle se på først. Fordi det var en uke forbi har jeg spurt hva status er av bilen. Da fikk jeg svar at de fant en liten lekkasje i AC anlegg men de kan ikke finne hvor det lekker. Nå har de bestilt en tettestoff hvormed de vil prøve(!) å fiksen feilen. Jeg har dårlig magefølelese av slike tilsettninger. Hva skulle dere gjøre i slike tilfeller? *) jeg har ikke signert kjøpekontrakt eller noe per dags dato. 1 Lenke til kommentar
Megane11 Skrevet 10. september Rapporter Del Skrevet 10. september importViking skrev (2 timer siden): Da fikk jeg svar at de fant en liten lekkasje i AC anlegg men de kan ikke finne hvor det lekker. Nå har de bestilt en tettestoff hvormed de vil prøve(!) å fiksen feilen. Kommer an på hvor mye det lekker, og hvor lekkasjen befinner seg. Noen tettestoffer virker opp til lekkasjer på 250 gram/dagen. Er det intern lekkasje i kompressoren er situasjonen en annen. Lenke til kommentar
importViking Skrevet 10. september Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. september Jeg har sent e-post at jeg ikke har tillit i slike tilsettninger, Kanskje det virker midlertidlig, og kan jjeg forvente store reparasonen etter noen tid. Mes sansynligvis etter garanti er utløpt. Det i kombinasjon med noe annet amatørmessige reparasjoer har jeg avbrud kjøp. Da kommet svar at de ville bruke det midlertidlig så jeg kunne ha bilen og senere bytte ut fordampere under dashboard. Jaja, bla bla. Når det var virkelig slik, had han det fortelt med en gang og ikke ETTER jeg har skrivet at det er en midlertidlig løsning. Og de kunne ikke finne lekkasje, men nå var det fordamper. Tvilsom. Så jeg kan forbruke min tid nå på Finn.no/car/used 2 Lenke til kommentar
Brake Skrevet 10. september Rapporter Del Skrevet 10. september Finnes gass med sporstoff, og da trenge du en uv lykt for se om det lyser grønt hvor lekasjen er om der er motorrom miljø , høytykk eller latrykkside , kondenser , skjulte lekasjer i kompressor, fordamper er ikke lette og se Lenke til kommentar
importViking Skrevet 11. september Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. september Denne sporstoff hadde de brukt, men fant ingenting. Rart at de vil bytte fordamper bare på mistenkelse fordi de ikke kunne se denne. Men jeg har kjøp avbrud. Dessverre er tillit i denne forhandler senket til null. Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 11. september Rapporter Del Skrevet 11. september Bør nok be om å få en AC service med på kjøpet 😀 Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 11. september Rapporter Del Skrevet 11. september importViking skrev (19 timer siden): Da kommet svar at de ville bruke det midlertidlig så jeg kunne ha bilen og senere bytte ut fordampere under dashboard. Jaja, bla bla. Når det var virkelig slik, had han det fortelt med en gang og ikke ETTER jeg har skrivet at det er en midlertidlig løsning. Og de kunne ikke finne lekkasje, men nå var det fordamper. Når de hadde testet med sporstoff og ikke fant ut hvor det lekket ut igjen, så er det vel plausibelt å anta at det kan være fordamperen, som gjerne sitter gjemt inni dashbordet og ikke er en synlig av ac-systemet uten demontering av potensielt mange deler. Se her f.eks. for Ford Focus 2012-modell, det er snakk om en 9 timers jobb å bytte: Synes det var lurt av deg å hoppe av den aktuelle bilen basert på erfaringene du hadde med forhandler. Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 12. september Rapporter Del Skrevet 12. september Min erfaring er at de bruker ikke å finne noe selv med sporstoff. Siste bil har vært inne gjenntatte ganger med feilsøking med sporstoff, ingen lekkasje funnet men gassen hyrer knapt en sommersesong. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå