Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

AC tette med en tettestoff


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt *) en bil hos en merkeforhandler. (Bil har samme merke en forhandler.)

Det var noen ting jeg ønskte at de skulle se på først.

Fordi det var en uke forbi har jeg spurt hva status er av bilen.

Da fikk jeg svar at de fant en liten lekkasje i AC anlegg men de kan ikke finne hvor det lekker.

Nå har de bestilt en tettestoff hvormed de vil prøve(!) å fiksen feilen.

Jeg har dårlig magefølelese av slike tilsettninger.

Hva skulle dere gjøre i slike tilfeller?

*) jeg har ikke signert kjøpekontrakt eller noe per dags dato.

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
importViking skrev (2 timer siden):

Da fikk jeg svar at de fant en liten lekkasje i AC anlegg men de kan ikke finne hvor det lekker.

Nå har de bestilt en tettestoff hvormed de vil prøve(!) å fiksen feilen.

Kommer an på hvor mye det lekker, og hvor lekkasjen befinner seg. Noen tettestoffer virker opp til lekkasjer på 250 gram/dagen. Er det intern lekkasje i kompressoren er situasjonen en annen.

Lenke til kommentar

Jeg har sent e-post at jeg ikke har tillit i slike tilsettninger, Kanskje det virker midlertidlig, og kan jjeg forvente store reparasonen  etter noen tid. Mes sansynligvis etter garanti er utløpt.

Det i kombinasjon med noe annet amatørmessige reparasjoer har jeg avbrud kjøp.

Da kommet svar at de ville bruke det midlertidlig så jeg kunne ha bilen og senere bytte ut fordampere under dashboard.

Jaja, bla bla. Når det var virkelig slik, had han det fortelt med en gang og ikke ETTER jeg har skrivet at det er en  midlertidlig løsning.

Og de kunne ikke finne lekkasje, men nå var det fordamper.

Tvilsom.

Så jeg kan forbruke min tid nå på Finn.no/car/used

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
importViking skrev (19 timer siden):

Da kommet svar at de ville bruke det midlertidlig så jeg kunne ha bilen og senere bytte ut fordampere under dashboard.

Jaja, bla bla. Når det var virkelig slik, had han det fortelt med en gang og ikke ETTER jeg har skrivet at det er en  midlertidlig løsning.

Og de kunne ikke finne lekkasje, men nå var det fordamper.

Når de hadde testet med sporstoff og ikke fant ut hvor det lekket ut igjen, så er det vel plausibelt å anta at det kan være fordamperen, som gjerne sitter gjemt inni dashbordet og ikke er en synlig av ac-systemet uten demontering av potensielt mange deler. Se her f.eks. for Ford Focus 2012-modell, det er snakk om en 9 timers jobb å bytte: 

Synes det var lurt av deg å hoppe av den aktuelle bilen basert på erfaringene du hadde med forhandler. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...